Categories: F1

Villeneuve kiállt az autósport média munkatársai mellett, és sajnálja őket

Miközben a Forma-1 a 2024-es rekordot jelentő 24 futamos szezonjára készül, a korábbi világbajnok Jacques Villeneuve figyelmeztetett a sportág közelgő idényének kimerítő jellegére, különösen a média munkatársai számára.

Kína és Imola visszatérése a versenynaptárba még bonyolultabbá teszi a logisztikai feladatokat, mivel a csapatoknak a futamok között szűkös időbe kell beosztaniuk a felszerelés, a személyzet és a gépek szállítását a hatalmas távolságok miatt.

Villeneuve aggodalmai túlmutatnak a pilóták és az istállók fizikai megterhelésén. A kanadai szerint az F1 háromfutamos versenyhétvégéi óriási nyomást gyakorolnak majd a média munkatársaira, akik nehezen tudnak majd lépést tartani a szezon őrületes tempójával és az állandó utazási igényekkel. Az utazási költségek a médiaszervezetek költségvetését is megterhelik, ami tovább növeli a sportágról való tudósítás kihívásait. Míg a csapatoknak megvannak az erőforrásaik a munkatársak rotációjának és a logisztikának a kezelésére, Villeneuve hangsúlyozta, hogy a média munkatársai nehezen fognak tudni lépést tartani a könyörtelen menetrenddel. 1997 világbajnoka a Planet F1-nek beszélt erről:

„Ez kegyetlen lesz. Már az idény végén a dupla futam, a Vegasból való hazarepülés is. Nem egy könnyű reptérről-reptérre repülni, szóval ide eljutni… Egy nagy csapatnak nem gond, mert bérelhetnek egy nagy gépet, beletehetik az összes szerelőt, és mehetnek is. A médianak ez igazán brutális – szerintem ez lesz az a csoport, amelyik lemarad mindabban, ami történik. Minden drágul, a szállodák, az utazás, ezek a barangolások nagyon-nagyon bonyolulttá váltak.

De az alakulatok megtalálják a módját, hogy elutazzanak. A személyzet rotációja működhet, de ez nehéz a munkavállalóknak is. Az időzóna rossz irányban van, mert időt veszítesz azzal, hogy „befelé” jössz, ahelyett, hogy nyernél. Ez igen hektikussá teszi az egészet, a csapatok felállítását, az étkeztetést, és minden mást. Ez mind időbe telik, és ez egy kicsit durva lesz. Mindez háromszor egymás után, bár Katar nincs is messze végül. De nagyon fárasztó lesz, különösen az év végén, amikor a szezon decemberben ér véget. Ez a szerelőknek is kemény, nem csak a versenyzőknek.”

Miközben Villeneuve jóslata egy „kegyetlen” szezonról megalapozott, és sokan mások is osztják ezt, a kanadai felidézi, hogy a versenyzők által vállalt tényleges kilométerek és munkaterhelés nagyobb volt az ő sportban töltött ideje alatt:

„Ha megnézzük azokat az időket, akkor kevesebb verseny volt, de rengeteg tesztelés. Tehát a versenyzőknek akkoriban több volt a kilométer és a pályán töltött napok száma, de két csapat volt, egy teszt- és a versenycsapat. Így a szerelőknek valójában volt idejük hazamenni, és így tovább – ez brutális lett nekik így.”

Vámosi Péter

Recent Posts

Örülhetnek, akik utálnak korán kelni! Itt a hétvégi Forma-1-es menetrend!

A tripla Forma-1-es versenyhétvégék második állomása következik hétvégén: a Bahreini Nagydíj. Ezúttal már fellélegezhetnek azok,…

2 óra ago

Piastri bosszús, amiért nem sikerült elkapni Verstappent

Oscar Piastri szerint a pályapozíció sokba került a McLarennek, a Max Verstappen elleni csatában. A…

12 óra ago

Las Vegasban debütál Mustangjával Gilyén Krisztián

Las Vegas, Monza, Le Mans, Zandvoort. Csak néhány azon legendás helyszínek közül, ahol május és…

13 óra ago

Jobban megismernéd Pecco Bagnaiát? Itt a lehetőség! 10 részes sorozattal készült

Pecco Bagnaia csatlakozott más versenyzők, például Jorge Martín és Aleix Espargaró trendjéhez, és új YouTube-csatornát…

14 óra ago

F1: Pontot sem szerzett, de a nap versenyzője lett

A japán Yuki Tsunoda első versenyhétvégéje a Red Bull csapatánál, a hazai versenye volt, a…

15 óra ago

Az FIA bejelentette, hogy a Japán Nagydíj után mintákat vettek Norris autójából

Lando Norris McLaren MCL39-es versenyautóját a Japán Nagydíj befejezése után az FIA széleskörű vizsgálatnak vetette…

16 óra ago