F1

Amikor Valentino Rossi éles F1-es teszten maga mögé utasította Montoyát és Kubicát

Valentino Rossi 2006-ban ezen a napon, február 1-jén kezdte meg kétnapos Forma-1-es tesztjét a Ferrarival, Valenciában. Bár Rossi már korűbban is vezetett F1-es autót, ekkor fordult elő először, hogy nem egyedül tesztelt, hanem más versenyzők is voltak a pályán. Az olasz MotoGP versenyző ráadásul egyáltalán nem vallott szégyent. Sőt!

Az első napon a vizes pályán megpördült az első körén, de másnap, február másodikán javított a renoméján és a száraz körülmények között a 9. leggyorsabb időt érte el a résztvevő 15 főből, 1:12.360-as idővel. Mögötte végzett Pedro de la Rosa és Juan Pablo Montoya a McLarennel, Jarno Trulli a Toyotával, és Robert Kubica a BMW-Sauberrel. Rossihoz hasonlóan a Ferrarival pályára hajtott Felipe Massa is, aki 1:11.284-es idővel a harmadik lett.

„Nagyon tanulságos teszt volt, tekintve, hogy először találtam magam a pályán Forma-1-es versenyzőkkel együtt” – mondta Rossi a teszt után, majd az első napi betlijével kapcsolatban így folytatta: „Azt kell mondanom, hogy otthon éreztem magam, és nem voltak különösebb problémáim: talán még gyakorolnom kell egy kicsit a vizes vezetést!”

„Mint mindig, most is fantasztikus volt a Ferrari fogadtatása. Ez egy nagyon összetartó csapat, és jól éreztem magam Michael [Schumacher], Felipe [Massa], a szakemberek és a szerelők társaságában. Nem bizonyítani jöttem ide, hanem elmélyíteni a Forma-1-es versenyautóval kapcsolatos ismereteimet, és köszönöm a Ferrarinak, hogy továbbra is felkínálja ezt a lehetőséget.”

Az ezt követő időszakban többször felmerült, hogy Rossi talán tényleges F1-es ülésre pályázik. Sokan úgy vélték, ő fogja majd váltani Schumachert a Ferrarinál, ha visszavonul. Végül azonban Schumacher helyét Kimi Räikkönen örökölte meg, Rossi pedig nem lett F1-es versenyző.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

A 2026-os F1-es autók lassabbak lesznek, de nem ez a lényeg!

Az FIA szerint túl nagy hangsúlyt kapott a 2026-ban érkező új szabályrendszer kapcsán az, hogy…

3 óra ago

Világos a Cadillac álláspontja Horner lehetséges F1-es szerepével kapcsolatban

A Cadillac eloszlatta azokat a pletykákat, miszerint a formálódó F1-es csapata lehetőség lenne a Red…

4 óra ago

Quartararo bepöccent a lemaradó Yamaha miatt, már csak a V4-ben bízik

Fabio Quartararo hétvégéje magyar hétvégéje korántsem mondható sikeresnek. A francia nagyon őszintén beszélt, többek között…

5 óra ago

Technikaisport-menedzser szakot indít a Széchenyi István Egyetem

A győri Széchenyi István Egyetem technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzési szakot indít szeptembertől. A jelentkezési feltétel bármely…

6 óra ago

Várhatóan két Forma-1-es motor is figyelemre méltó lesz 2026-ban

A 2026-os idény állandó bizonytalansága közepette Juan Pablo Montoya két gyártót nevezett meg, amelyek szerinte…

7 óra ago

Eldőlt a többszörös világbajnok jövője – Körvonalazódik a pilótapiac

Újabb ülés kelt el a Superbike-ban, megvan Álvaro Bautista következő állomáshelye. Kedden délelőtt bejelentette a…

8 óra ago