A sepangi versenypálya 1999 és 2017 között adott otthont a Forma-1-es Maláj Nagydíjank. Az aszfaltcsík sokak kedvence volt, így igencsak hiányzik a naptárból.
Az ország egyik legjelentősebb olajipari vállalata a Petronas, akik már évtizedek óta jelen vannak a Forma-1-ben, 2010 óta pedig a Mercedes egyik kiemelt partnere. Az ő terveik az, hogy két év múlva visszahozzák a száguldó cirkuszt a távol keleti országba.
2026 nem véletlen, hiszen akkor érkeznek az új erőforrások a Forma-1-be, a fenntarthatóbb üzemanyagokkal. Ezt szeretné kihasználni a Petronas is, akik a pálya névadói is lettek.
A tervekről a vállalat vezérigazgatója beszélt a városházán tett látogatásakor, ami jól mutatja a terv komolyságát.
2017 után pénzügyi okok miatt nem vállaltak több futamrendezést, és 2022-ben az ország sportminisztere kijelentette, hogy az államnak továbbra is túl drága a Forma-1. A Petronas színre lépése viszont változtathat ezen, hiszen a költségek jelentős részét átvállalnák a kormánytól.
A sepangi pálya továbbra is megőrizte a legmagasabb FIA besorolását, tehát F1-re továbbra is alkalmas, míg a MotoGP továbbra is rendszeres látogatója Malajziának.