Categories: F1

Mekies részletezte az új csapata hozzáállását

Laurent Mekies a Red Bull testvércsapatánál kezdte meg az új korszakát, ahol az AlphaTauri nevet a márkaújítás részeként hátrahagyták.

A francia korábban a Ferrari csapatfőnök-helyetteseként dolgozott, és Franz Tost helyét veszi át, aki tavaly év végén, 18 év után távozott a helyéről. Mekies a szezon során Peter Bayer vezérigazgató mellett fog dolgozni, miután a volt FIA-s embert tavaly csábították át az alakulathoz. A duó szoros kapcsolatot ápol, és Mekies elmondta a RacingNews365-nek, miképp közelítik meg a közelgő idényt a vezetés szempontjából:

„Igen jó az együttműködés. Ez egy új projekt, nem próbáljuk más istállók modelljét másolni, mi vagyunk az egyetlen csapat, ahol a csapatfőnök és a vezérigazgató egy szinten, kéz a kézben dolgozik. Ugyanezen megközelítést alkalmazzuk a szervezet többi részénél is, nem azt akarjuk másolni, amit a többiek csinálnak. Megpróbáljuk azt tenni, ami szerintünk a legjobb az F1-nek most, és ami a legjobb lesz az F1 számára holnap. És Peter egy remek fickó, nagyon jól meghatározott paramétereink vannak, amelyekre mindannyiunknak koncentrálnunk kell. Ugyanakkor képesek vagyunk egymásnak kérdéseket feltenni, kihívások elé állítani egymást, és együtt ötletelni. Ő egy nagyon éles eszű ember, nagyon intelligens egyéniség.”

Nem ez az első alkalom, hogy a páros korábban egy szervezetnél dolgozott együtt, hiszen mindketten a sportág irányító testületénél, az FIA-nál töltöttek be posztokat. Bayer több évig volt a sportfőtitkár, Mekies pedig az F1 versenyigazgató-helyetteseként tevékenykedett, mielőtt 2018-ban a Ferrarihoz került. Így folytatta:

„Nyilvánvaló, hogy már régóta ismerjük egymást, ezért ez egy olyan kombináció, amelyből mindenki csak nyerhet. Volt egy rövid időszakunk az FIA-nál, aztán utána, amikor a Ferrarinál voltam, a kerítés különböző oldalain dolgoztunk együtt. Mindig is nagyon kivételes minőségű volt közöttünk az interakció. És öröm vele együtt dolgozni, minden nap.”

Vámosi Péter

Recent Posts

A 2026-os F1-es autók lassabbak lesznek, de nem ez a lényeg!

Az FIA szerint túl nagy hangsúlyt kapott a 2026-ban érkező új szabályrendszer kapcsán az, hogy…

7 óra ago

Világos a Cadillac álláspontja Horner lehetséges F1-es szerepével kapcsolatban

A Cadillac eloszlatta azokat a pletykákat, miszerint a formálódó F1-es csapata lehetőség lenne a Red…

8 óra ago

Quartararo bepöccent a lemaradó Yamaha miatt, már csak a V4-ben bízik

Fabio Quartararo hétvégéje magyar hétvégéje korántsem mondható sikeresnek. A francia nagyon őszintén beszélt, többek között…

9 óra ago

Technikaisport-menedzser szakot indít a Széchenyi István Egyetem

A győri Széchenyi István Egyetem technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzési szakot indít szeptembertől. A jelentkezési feltétel bármely…

10 óra ago

Várhatóan két Forma-1-es motor is figyelemre méltó lesz 2026-ban

A 2026-os idény állandó bizonytalansága közepette Juan Pablo Montoya két gyártót nevezett meg, amelyek szerinte…

11 óra ago

Eldőlt a többszörös világbajnok jövője – Körvonalazódik a pilótapiac

Újabb ülés kelt el a Superbike-ban, megvan Álvaro Bautista következő állomáshelye. Kedden délelőtt bejelentette a…

12 óra ago