Categories: F1

A Red Bull technikai igazgatója elhagyja a süllyedő hajót?

Miközben a Red Bull Racing a 2024-es idényre készül, a színfalak mögött vihar tombol a kavargó pletykák és heves találgatások közepette – a reflektorfény pedig Pierre Wache-ra, a Red Bull technikai igazgatójára irányul, akinek esetleges Ferrarihoz való átugrása felkavarja a Forma-1 egyre drámaibb történéseit.

A dráma tovább fokozódik, miután Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke olyan vitába keveredett, amely azzal fenyeget, hogy véget ér az illusztris karrierje. A Red Bull osztrák főurai által múlt pénteken összehívott maratoni, nyolcórás ügyvédi egyeztetés a helyzet súlyosságát hangsúlyozza. Mivel egy női alkalmazottal szembeni „nem megfelelő viselkedés” vádja merült fel, a történet titkos fordulatot vett. A találkozót ismeretlen helyre helyezték át, távol a média Milton-Keynes-re összpontosító figyelmétől. A Red Bull nyilatkozata, miszerint „Nem lenne helyénvaló, ha a vizsgálat lezárultáig nem nyilatkoznánk”, nem sokat javít a spekulációk növekvő áradatával szemben. A bizonytalanságba burkolózó végkifejlet az alakulat közelgő 2024-es autóbemutatója és a közelgő téli tesztek előtt áll.

Eközben Adrian Newey, a Red Bull tervezőzsenije óvatosan tekint az előttünk álló szezonra. Az új autó, a félelmetes RB18 harmadik iterációjának „konzervatív” fejlesztési stratégiájának mellett bizonytalanságot is szült. Newey, hangsúlyozta az innováció határainak feszegetése során felmerülő korlátokat:

„Az autónk a 2022-es RB18 harmadik evolúciója lesz, mert az erőforrások korlátozottak. Ezért úgy döntöttünk, hogy azt fejlesztjük, amink van, remélem, hogy ez helyesnek bizonyul.”

A kulcsemberek esetleges elvándorlása, például Wache pletykák szerint a Ferrari csábítása csak olaj a tűzre. Az „égő” Red Bull-fa narratívája, ahogy Roger Benoit veterán újságíró fogalmaz, a belső viszályok és a lehetséges hanyatlás képét festik fel. A Ferrari érdeklődése Wache iránt, amelyet korábban meghiúsítottak, most úgy tűnik, hogy nagyobb hévvel elánnal éled újra, ami az F1 hatalmi dinamikájának tektonikus lemezeinek eltolódására utal. Benoit a Blickben fel is tette a költői kérdést, hogy vajon Wache elhagyja-e a süllyedő hajót?

A La Gazzetta dello Sport hozzátette:

„A Ferrari már tavaly is vizsgálta Pierre Wache leigazolását, de nem sikerült. Most azonban Wache valóban fontolgatja, hogy elfogadja az ajánlatot.”

Vámosi Péter

Recent Posts

Hamilton elfeledett F1-es pilótát tart az egyik legtehetségesebb versenyzőnek, akivel valaha versenyzett

Lewis Hamilton elárulta, hogy egy olyan pilóta, aki mindössze egyetlen Forma-1-es futamot nyert, az egyik…

7 óra ago

Nulláról 5 kilométer – avagy hogyan vitt rá a Ferrari a futásra

Nem vagyok futó – mindig is utáltam a futást, egy busz után loholni is az…

9 óra ago

Colapinto fél másodpercet vert az Alpine olaszországi tesztjén a csapattársára

Franco Colapinto az A523-ast vezette vasárnap, átvéve Aron helyét, míg Martins, az enstoneiak korábbi junior…

11 óra ago

Schumacher szerint Doohan súlyos hibát követett el a balesetével

Ralf Schumacher szerint az a baleset, amit Jack Doohan elszenvedett Japánban, csak tovább rontotta az…

13 óra ago

Megérkezett 2025-ös F1-es kvízsorozatunk 4. fordulója!

A Forma-1-es Bahreini Nagydíj előtt ismét meghoztuk a már szokásos "nagydíjas" kvízünket! Teszteld a tudásod…

15 óra ago

Horner szerint a két erős versenyző miatt bukhatja a bajnokságot a McLaren

A hétvégéi japán futamon Max Verstappen letudta győzni az addig százszázalékos McLarent. A britek két…

17 óra ago