Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool
Miközben a Red Bull Racing a 2024-es idényre készül, a színfalak mögött vihar tombol a kavargó pletykák és heves találgatások közepette – a reflektorfény pedig Pierre Wache-ra, a Red Bull technikai igazgatójára irányul, akinek esetleges Ferrarihoz való átugrása felkavarja a Forma-1 egyre drámaibb történéseit.
A dráma tovább fokozódik, miután Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke olyan vitába keveredett, amely azzal fenyeget, hogy véget ér az illusztris karrierje. A Red Bull osztrák főurai által múlt pénteken összehívott maratoni, nyolcórás ügyvédi egyeztetés a helyzet súlyosságát hangsúlyozza. Mivel egy női alkalmazottal szembeni „nem megfelelő viselkedés” vádja merült fel, a történet titkos fordulatot vett. A találkozót ismeretlen helyre helyezték át, távol a média Milton-Keynes-re összpontosító figyelmétől. A Red Bull nyilatkozata, miszerint „Nem lenne helyénvaló, ha a vizsgálat lezárultáig nem nyilatkoznánk”, nem sokat javít a spekulációk növekvő áradatával szemben. A bizonytalanságba burkolózó végkifejlet az alakulat közelgő 2024-es autóbemutatója és a közelgő téli tesztek előtt áll.
Eközben Adrian Newey, a Red Bull tervezőzsenije óvatosan tekint az előttünk álló szezonra. Az új autó, a félelmetes RB18 harmadik iterációjának „konzervatív” fejlesztési stratégiájának mellett bizonytalanságot is szült. Newey, hangsúlyozta az innováció határainak feszegetése során felmerülő korlátokat:
„Az autónk a 2022-es RB18 harmadik evolúciója lesz, mert az erőforrások korlátozottak. Ezért úgy döntöttünk, hogy azt fejlesztjük, amink van, remélem, hogy ez helyesnek bizonyul.”
A kulcsemberek esetleges elvándorlása, például Wache pletykák szerint a Ferrari csábítása csak olaj a tűzre. Az „égő” Red Bull-fa narratívája, ahogy Roger Benoit veterán újságíró fogalmaz, a belső viszályok és a lehetséges hanyatlás képét festik fel. A Ferrari érdeklődése Wache iránt, amelyet korábban meghiúsítottak, most úgy tűnik, hogy nagyobb hévvel elánnal éled újra, ami az F1 hatalmi dinamikájának tektonikus lemezeinek eltolódására utal. Benoit a Blickben fel is tette a költői kérdést, hogy vajon Wache elhagyja-e a süllyedő hajót?
A La Gazzetta dello Sport hozzátette:
„A Ferrari már tavaly is vizsgálta Pierre Wache leigazolását, de nem sikerült. Most azonban Wache valóban fontolgatja, hogy elfogadja az ajánlatot.”
Lewis Hamilton elárulta, hogy egy olyan pilóta, aki mindössze egyetlen Forma-1-es futamot nyert, az egyik…
Nem vagyok futó – mindig is utáltam a futást, egy busz után loholni is az…
Franco Colapinto az A523-ast vezette vasárnap, átvéve Aron helyét, míg Martins, az enstoneiak korábbi junior…
Ralf Schumacher szerint az a baleset, amit Jack Doohan elszenvedett Japánban, csak tovább rontotta az…
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj előtt ismét meghoztuk a már szokásos "nagydíjas" kvízünket! Teszteld a tudásod…
A hétvégéi japán futamon Max Verstappen letudta győzni az addig százszázalékos McLarent. A britek két…