Categories: F1

A Red Bull technikai igazgatója elhagyja a süllyedő hajót?

Miközben a Red Bull Racing a 2024-es idényre készül, a színfalak mögött vihar tombol a kavargó pletykák és heves találgatások közepette – a reflektorfény pedig Pierre Wache-ra, a Red Bull technikai igazgatójára irányul, akinek esetleges Ferrarihoz való átugrása felkavarja a Forma-1 egyre drámaibb történéseit.

A dráma tovább fokozódik, miután Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke olyan vitába keveredett, amely azzal fenyeget, hogy véget ér az illusztris karrierje. A Red Bull osztrák főurai által múlt pénteken összehívott maratoni, nyolcórás ügyvédi egyeztetés a helyzet súlyosságát hangsúlyozza. Mivel egy női alkalmazottal szembeni „nem megfelelő viselkedés” vádja merült fel, a történet titkos fordulatot vett. A találkozót ismeretlen helyre helyezték át, távol a média Milton-Keynes-re összpontosító figyelmétől. A Red Bull nyilatkozata, miszerint „Nem lenne helyénvaló, ha a vizsgálat lezárultáig nem nyilatkoznánk”, nem sokat javít a spekulációk növekvő áradatával szemben. A bizonytalanságba burkolózó végkifejlet az alakulat közelgő 2024-es autóbemutatója és a közelgő téli tesztek előtt áll.

Eközben Adrian Newey, a Red Bull tervezőzsenije óvatosan tekint az előttünk álló szezonra. Az új autó, a félelmetes RB18 harmadik iterációjának „konzervatív” fejlesztési stratégiájának mellett bizonytalanságot is szült. Newey, hangsúlyozta az innováció határainak feszegetése során felmerülő korlátokat:

„Az autónk a 2022-es RB18 harmadik evolúciója lesz, mert az erőforrások korlátozottak. Ezért úgy döntöttünk, hogy azt fejlesztjük, amink van, remélem, hogy ez helyesnek bizonyul.”

A kulcsemberek esetleges elvándorlása, például Wache pletykák szerint a Ferrari csábítása csak olaj a tűzre. Az „égő” Red Bull-fa narratívája, ahogy Roger Benoit veterán újságíró fogalmaz, a belső viszályok és a lehetséges hanyatlás képét festik fel. A Ferrari érdeklődése Wache iránt, amelyet korábban meghiúsítottak, most úgy tűnik, hogy nagyobb hévvel elánnal éled újra, ami az F1 hatalmi dinamikájának tektonikus lemezeinek eltolódására utal. Benoit a Blickben fel is tette a költői kérdést, hogy vajon Wache elhagyja-e a süllyedő hajót?

A La Gazzetta dello Sport hozzátette:

„A Ferrari már tavaly is vizsgálta Pierre Wache leigazolását, de nem sikerült. Most azonban Wache valóban fontolgatja, hogy elfogadja az ajánlatot.”

Vámosi Péter

Recent Posts

Franz Hermann helyett most már tényleg Verstappen készül a hétvégi nürburgringi versenyre – Ferrarival!

Max Verstappen a hétvégén bemutatkozik a Nürburgring Nordschleife pályán, ahol a Forma-1-es autóját GT versenyautóra…

14 perc ago

Ritka büntetést kapott Morbidelli hazai futamára

Franco Morbidelli a barcelonai MotoGP-n tanúsított felelőtlen magatartása miatt a misanói hétvégére szabadedzés-büntetést kapott. Franco…

2 óra ago

Szombati hibájának köszönhetően behúzta a főfutamot Álex Márquez, majd bemutatott annak a bizonyos kanyarnak

Nem volt egyszerű hétvégéje Álex Márqueznek, de jól végződött. Álex Márquez a Katalán Nagydíjon a…

12 óra ago

Ketten egy F1-es könyvről: Michel E. Sawyer – Sir Lewis

Michel E. Sawyer Sir Lewis című életrajzát sokan kíváncsian várták. Lewis Hamilton hétszeres világbajnok pályafutása és…

14 óra ago

Ez itt a reklám helye: Camion Express Szerviz – Megbízhatóság a pályán innen és túl

A motorsportban nincs helye kompromisszumnak: minden tizedmásodperc és minden apró műszaki részlet számít. Ugyanez igaz…

15 óra ago

„Nem b*szhatjuk el” – Steinert a hatalomátvétel előtt figyelmeztették

Günther Steiner és csapata nem csinálhat baklövést, ha már sikeresen beléptek a MotoGP-be. A MotoGP…

16 óra ago