A McLaren rendhagyó módon nyitotta meg januárban az autóbemutató szezont azzal, hogy a festését bemutatta, ám az MCL38 csak ma tűnt fel a porondon.
A papaya színű istálló nagy reményekkel vág neki az idei évnek. Az új szélcsatornájuk már tavaly elkészült, így a későn bemutatott fejlesztési csomagokban már hasznát vették az új berendezésnek. Az idei konstrukció tervezése alatt jelentős szerepe volt a szélcsatornának, így a modernebb elemre hagyatkozva azt reméli a csapat, hogy versenyképesebbek lehetnek.
Tavaly meglepően rosszul kezdett a McLaren, ám az európai fordulókon sikerült felzárkózniuk, sőt Lando Norris még vezette is egy ideig a Brit Nagydíjat. A brit versenyző 7 alkalommal állhatott a dobogóra 2023-ban, míg Oscar Piastri a katari sprintfutamot is megnyerte.
Az MCL38 hamarosan megkezdi első útját a silverstone-i aszfaltcsíkon a két versenyzővel. Ezen felül a csapat megejti az első filmes napját is, aminek szabályai szerint 100 km-t tehetnek meg az új versenygéppel.
Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke kihangsúlyozta, szeretnék a tavalyi lendületüket erre az évre átmenteni, de tisztában vannak azzal, hogy a többi csapat is fejlődött és versenyképesebb lett. Az olasz vezető kihangsúlyozta, hogy a megfelelő emberek vannak a megfelelő pozícióba (Rob Marshall a Red Bullt hagyta hátra, míg David Sánchez a Ferrarit a papaya színű alakulat kedvéért), az infrastruktúra is adott, így folytathatják a fejlődést és az előrelépést a bajnoki címért vezető küzdelem felé. Ugyan számos fejlesztés készült már az első specifikációjú autóhoz is, de vannak olyan területek, amikre csak később fordítanak nagyobb energiát.
[soliloquy id=”13708″]