Toto Wolff, Lewis Hamilton és George Russell segédletével mutatta be a Mercedes a 2024-es konstrukcióját.
Nagy reményekkel vágott neki a 2023-as évnek a csapat, ám már a tesztek során rá kellett jönniük, hogy ismét nem sikerült bajnok autót tervezniük. Ugyan a delfinezést sikeresen orvosolták, ám a „zero-pod” és a W14 nem hozta meg a várva várt sikert. Ejtették is az előbbi koncepciót, majd a szezon közepén a fejlesztési verseny során sikeresen fel is zárkóztak a Ferrari mellé. A két istálló küzdött a konstruktőri bajnokság második helyéért, amit végül a csillagosok kaparintottak meg az utolsó futamon.
A W15-öst munkálatait finomítva viszont kapott egy erős pofont az istálló. A hónap elején a hétszeres világbajnok bejelentette, hogy 2025-től vörös overált húz, és a Scuderiánál folytatja tovább. A német gárda először rossz tréfának gondolta az egész ügyet, majd rá kellett jönniük, hogy ez a valóság, és keresniük kell a világbajnokuk helyére egy új versenyzőt. Ám addig is a brit pilóta a honfitáras oldalán terelgeti majd idén a W15-ös kódnévre hallgató autót, ami első métereit Silverstone-ban teljesíti hamarosan.
Idén a Mercedes nem választott a fekete és a szürke dizájn között, hanem a kettőt ötvözte. A jól megszokott türkiz is ott virít az autón ami a Petronas-partnerkapcsolatot szimbolizálja, míg az INEOS a piros színt viszi a kompozícióba.
Az új karosszérián túl a váltó burkolatát is áttervezte a Mercedes, miközben az aerodinamikai hatékonyságot tartotta szem előtt. James Allison kiemelte, a hátsó tengelyre nagy hangsúlyt fektettek, hogy a W15 jobban kezelje az abroncsokat elődjénél. Emellett a DRS-elemeket is górcső alá vették.
[soliloquy id=”13723″]