F1

Villeneuve szerint Sainznak nem lesz érdeke, hogy a Ferrari szolgálatába álljon

A spanyol Carlos Sainz negyedik és egyben utolsó szezonját kezdi meg a Ferrarinál, és Lewis Hamilton érkezik a helyére. A madridi azonban azt mondja: „Amint felveszem a sisakot, mindent magam mögött hagyok.”

Milyen gyorsan változnak a dolgok a Forma─1-ben. A spanyol Carlos Sainz még 2023 őszén azt mondta: „Jól érzem magam a Ferrarinál, és olasz színekben látom a jövőmet.”

De ebből nem lesz semmi: 2025-től a brit szupersztár, Lewis Hamilton vezet majd a vörösben, Charles Leclerc mellett, akinek meghosszabbították a szerződését. Sainznak 2024 végén kell távoznia.

A kétszeres GP-győztes madridi így nyilatkozott: „Természetesen kicsit korábban tudtam, mint a legtöbben, hogy mi fog itt történni. Szóval fel voltam rá készülve. De most már csak a 2024-es szezonomra akarok gondolni, és a legjobbat akarom kihozni magamból a Ferrarinál. Tovább akarok fejlődni, és nem akarok megállni. Idén töltöm be a 30. életévemet, de fiatalnak és éhesnek érzem magam. Tudom, hogy mire vagyok képes, és tudom, hogy mennyit érek. Szóval nem aggódom a jövőm miatt.”

„Persze, kicsit furcsa már azzal a tudattal nekivágni egy szezonnak, hogy ez lesz az utolsó a Ferrarinál. Amint felveszem a sisakot, mindezt magam mögött hagyom.”

A Forma─1-es bajnok Jacques Villeneuve így vélekedett a kialakult helyzetről: „Carlos Sainznak nulla érdeke lesz, hogy a Ferrari szolgálatába álljon. Egyáltalán nem érdekli, hogy mit akarnak tőle. Ő most csak oda akarja tenni magát. Jól kell teljesítenie ahhoz, hogy 2025-ben vonzó legyen más csapatok számára, és megpróbálja majd maga mögött hagyni Leclerc-t.”

Carlos Sainz az új Ferrari bemutatóján az alábbi gondolatokat fogalmazta meg az autóval kapcsolatban: „Ez egy teljesen más autó, mint a tavalyi, nemcsak a műszaki megoldás, hanem a fényezés tekintetében is. A pilóták és a technikusok rengeteg időt fektettek abba, hogy kiküszöböljék a tavalyi versenyautó gyengeségeit. Sokkal részletesebben is dolgoztunk, és ha összeadjuk az összes apró fejlesztést, akkor ez remélhetőleg előnyt jelent majd. Nem akarok most részletekbe bocsátkozni, de annyit elmondhatok, hogy az autót teljesen más érzés vezetni most. Ez nagyobb önbizalmat adhat Charles-nak és nekem is. A versenyszimulátorban végzett munka alapján az a benyomásom, hogy jó úton járunk.”

„Ha bele akarunk szólni a bajnoki címbe, akkor a versenyautó minden aspektusán javítani kell. Minden területet megvizsgáltunk, és megpróbáltuk kitalálni, hogy milyen irányba szeretnénk elmenni bizonyos Evo-alkatrészekkel. Amit a technikusaimnak mondtam: Olyan autóra van szükségem, amellyel könnyebb a határokat feszegetni és ott maradni. A 2023-as évben túl gyengék voltunk bizonyos pályákon vagy bizonyos körülmények között. A tavalyi autó például egyáltalán nem szerette a szelet. Túlságosan érzékenyen reagált.”

„A 2024-es szezonra azt várom, hogy a mezőny közelebb kerüljön egymáshoz. Ezt a tendenciát már a 2023-as év második felében is láthattuk, amikor gyakran öt-hat különböző versenyautó volt néhány tizedmásodpercen belül. Ezért is fordítottunk olyan nagy figyelmet a részletekre, mert ebben a versenyképes mezőnyben a részletek lesznek azok, amelyek a különbséget jelentik.”

Vörös Kamilla

Recent Posts

Horner után Marko kirúgását is szorgalmazzák a Red Bullnál

Christian Horner váratlan távozása után Helmut Marko maradt az egyetlen „ős-Red Bullos” a csapatnál. Ám…

2 óra ago

A glórián emlékezik Diogo Jotára a Formula E bajnoka

Másfél hete rázta meg a sportvilágot a Liverpool focistájának Diogo Jotának és testvérének André Silvának…

3 óra ago

Kiss Norbi domináns győzelemmel kezdett a Nürburgringen, majd Albacete először nyert idén

A nürburgringi hétvége első versenyén újabb rajt-cél győzelmet aratott Kiss Norbi, miután sikeresen visszaverte Jochen…

4 óra ago

Kezdeti izgalmak és drámai fordulatok után Razgatlıoğlu megszerezte tizedik győzelmét Donington Parkban

Izgalmas és drámai kezdés után végül sima győzelemmel zárult a Superbike-világbajnokság első doningtoni futama, ami…

5 óra ago

Marc Márquez rajt utáni hibája után utolsó körös előzés döntött Sachsenringen

Marc Márquez az első kanyarban hibázott, ami miatt visszaesett, és meg kellett kezdenie a felzárkózást.…

6 óra ago

Ezért nem szerződteti a Cadillac Ricciardót

Úgy néz ki, hogy a Cadillac listájáról egy név lekerült. Továbbra sem tudni, hogy kik…

7 óra ago