Categories: F1

Ezért nem jön 2026-tól a BMW a Forma-1-be

A BMW motorsport főnök, Andreas Roos az F1 2026-tól történő, fokozottan elektromos hajtásra való áttérését nem tartja igazán új technológiának.

A Forma-1 mostanában véglegesíti a következő generáció új erőforrás-szabályzatát, amely 2026-ban lép életbe. Ennek értelmében az autók egy 1,6 literes, hathengeres, hibrid rendszerrel összekapcsolt motort üzemeltetnek, amelyek mindegyike körülbelül 500 lóerős teljesítményt produkál elektromos rásegítés nélkül. A világbajnokság ugyanakkor egy fenntartható üzemanyag kifejlesztésén is dolgozik. Ez a megközelítés csábította az Audit az F1-be, és a Honda is visszafordult, miután újfent kiléptek. A Ford is bejelentette részvételét a Red Bull Powertrains-szal együttműködve. A General Motors pedig az új szabályok hatására a Cadillac márkájával motorszállítóként jelentkezett be. A BMW-t ezek azonban nem győzték meg. Roos a Speedcafe kérdésére így felelt:

„Az biztos, hogy a Forma-1 mindig érdekes, de számunkra mint márka jelenleg nincs képben. Mondjuk úgy, hogy nem a megfelelő ablakban van, ahol azt mondanánk, hogy részt szeretnénk venni. Jelenleg a Forma-1-ben az a terv, hogy 2026-ban jön a belsőégésű motor hibrid rendszerrel, amit az utcai autókon már több éve láthatunk. Szóval ez nem igazán egy új technológia, vagy valami olyan, amiről úgy gondoljuk, hogy elég érdekes.”

A BMW komolyan részt vesz azonban a sportautó-versenyzésben, a Hypercar és a GT3 osztályokban a World Endurance Championshipben is szerepel. Vitathatatlanul az előbbi az, ami távol tartja a bajor márkát a Forma-1-től, mivel a 2026-ra készülő szabályok nem kínálnak elegendő szabadságot ahhoz, hogy változtassanak. Így folytatta ezért Roos:

„Ha őszinték vagyunk, akkor azokra a hibrid autókra gondolok, amelyeket már most is üzemeltetünk a hosszútávú világbajnokságon, szintén fenntartható üzemanyaggal mennek. Az üzemanyag, amit a WEC-bajnokságban használunk, szintén 100 százalékban fenntartható. Szerintem már most 60 százalékban Co2-semleges, azzal a céllal, hogy még tovább haladjunk ezen az úton. Ha csak ezt hozza a Forma-1 2026-ban, akkor alapvetően már a WEC-bajnokságban futunk így, a technológia tekintetében.”

Ez nem minden motorgyártó esetében van így, és különösen a Ford a technológia átadását jelölte meg a részvételének kulcsfontosságú elemeként. Ez nem feltétlenül magára a hibrid egységre vonatkozik, amelyhez az amerikai óriás az akkumulátorok fejlesztésében ad segítséget, hanem a tesztelési és diagnosztikai technológiákra, valamint az aerodinamikai szakértelemre, amely visszaköszönhet az utcai autókkal kapcsolatos tevékenységeikben. A BMW nem tekint ugyanígy az F1-re, ezért Roos így zárt:

„A Forma-1 egy tisztán technológia-vezérelt formula, és ott számunkra egyértelműen olyasvalaminek kellene lennie, amire azt mondjuk, hogy „ó, igen, ez az a dolog, ahol mi magunkat látjuk, ahol a technológiát látjuk fejlődni, és ahol nagyon érdekes nekünk a technológia fejlesztése.” Ezt pedig jelenleg nem látjuk, és ezért van az, hogy az F1 jelenleg nincs a radarunkon.”

A BMW korábban hivatalos és nem hivatalos formában is versenyzett az F1-ben.

Motorjai már az 1950-es és 1960-as években is szerepeltek a rajtrácson. Majd a Bernie Ecclestone vezette Brabham csapattal társultak az 1980-as évek elején, leginkább az ikonikus BT52-essel, amely Nelson Piquet-nek 1983-ban világbajnoki címet eredményezett. A sportág csúcsától távol töltött időszakot követően 2000-ben visszatértek a Williams motorszállítójaként. 2005 közepén megvásárolták a Sauber csapatot, és a saját képükre formálták át az alakulatot.

A BMW 2009 végén hagyta el a száguldó cirkuszt.

Vámosi Péter

Recent Posts

Piastri nyert, Verstappen pedig dühöng, miután egy taktikai malőr után még büntetést is kapott

Unalmasan kezdődött, majd a végén egy káosz "sprintversennyel" ért véget a Spanyol Nagydíj, amit Oscar…

46 perc ago

F2: Verschoor és Lindblad ünnepelhetett Barcelonában

Verschoor győzött a barcelonai F2-es sprintversenyen, Lindblad pedig megszerezte első F2-es főfutam-győzelmét. Richard Verschoor okos…

2 óra ago

F3: Portugál és brazil győzelem született Spanyolországban!

Ivan Domingues megszerezte első Formula 3-as sikerét szombaton, Câmara pedig harmadik győzelmét aratta vasárnap. Felejthetetlen…

3 óra ago

Rosberg szerint orvosi segítségre van szüksége Norrisnak

Nico Rosberg azt tanácsolja Lando Norrisnak, hogy keressen egy pszichológust, miután a 2016-os F1-es világbajnok…

4 óra ago

Újra csapatfőnök lehet Günther Steiner, viszont a MotoGP-ben

Günther Steiner tűnt fel a MotoGP paddockjában a múlt hétvégi Brit Nagydíjon, és úgy néz…

5 óra ago

Briatore szerint nem kapkodják el új csapatfőnökük megtalálását

Az Alpine ügyvezető tanácsadója, Flavio Briatore megerősítette, hogy az istálló aktívan keresi az új fix…

6 óra ago