Fotó: Sam Bloxham/Mercedes-Benz AG
A Mercedes tegnap mutatta be 2024-es versenygépét, a W15-öst, majd rögtön pályára is küldték egy shakedown keretében. A közönség pedig érdeklődve szemlélte az autó első szárnyának kialakítását.
A szárny két elemből áll, és újszerű megközelítése a szabályok adta lehetőségek kihasználására. De hogy a konstrukció megfelel-e az FIA további vizsgálatainak, vagy ellenáll-e más csapatok panaszainak, azt még nem tudni.
A Motorsport.com szerint az is előfordulhat, hogy ez csupán csak egy csel, amivel az ellenfelek figyelmét akarják elterelni az autójuk más területeiről.
Az is szembeötlő a szárny kapcsán, hogy annak belső, felső része nem mozgatható, ellenben meglehetősen karcsú. Kívül azonban „hagyományosnak” tűnik a szárnyelem, és a szabályok által megemelkedett pontig ível felfelé.
Mondhatni drasztikus változás, hogy a Mercedes a 2024-es évre az első szárny és az orr elrendezését is megváltoztatta. Ez is mutatja, hogy mindent igyekeznek megtenni azért, hogy visszakerüljenek az élmezőnybe és versenyre kelhessenek a Red Bullal. Az orr rövidebb lett, mint az elődöké, mivel a csúcs most az első szárny második eleméig ér, nem pedig közvetlenül a szárny legelejéig.
Ez bizonyára javítani fog az autó aerodinamikáján, de talán ennél is izgalmasabb kérdés, hogy mit fognak ehhez szólni a rivális csapatok, valamint az irányító testület.
Lando Norris elárulta, hogyan változott a mentalitása a versenyhétvégéken az elmúlt hat évben, amióta Forma-1-es…
Nincs olyan Forma-1-mentes péntek, melyen kikapcsolódás nélkül hagynánk titeket, így ma is hoztunk egy pénteki…
Az örökifjú Fernando Alonso sem marad ki a sorból, sorozat készült a pályafutásáról, ami még…
"Valószínűtlen” az, hogy Sebastian Vettel hamarosan átveszi Dr. Helmut Marko helyét a Red Bullnál. A…
Csak egy átlagos csütörtöki nap az irodában: az Audi frissített Q3-as modelljének gyártásindítási ünnepségén vettem…
A négyszeres világbajnok Sebastian Vettel elmondta, hogy soha nem bánta meg a Ferrarihoz való átigazolását.…