A Red Bull Racing idei versenygépe, az RB20-as mondhatni lemásolja a 2023-as Mercedes W14-gyet, legalábbis az ún. „zero pod”, a karosszéria motorburkolat körüli kialakítása kapcsán. Na nem rögtön a szezon legelején, hanem kicsit később.
A Red Bull a más csapatok által mostanában széles körben alkalmazott, alávágott oldalsó beömlőnyílástól is eltért, náluk az oldaldoboz a felső felülete jelentősen előrenyúlik.
Az Autosport azonban úgy értesült, hogy ez a kialakítás csak a szezon előtti tesztelésen, valamint a nyitó futamokon, Bahreinben, Ausztráliában és Szaúd-Arábiában marad így, az ottani meleg időjárás miatt. Majd ahogy a mezőny Japánba utazik, alacsonyabb hőmérsékletre, ahol már nem lesz olyan fontos a hűtés, az RB20 átveszi a Mercedestől ismert „zero-pod” nevű, karcsú kialakítást.
Noha ez a koncepció a Mercedesnek nem jött be. Az volt az elképzelésük, hogy a karosszéria összezsugorításával, nagyobb leszorítóerőt lehet elérni. Azonban míg ez jól működött a szélcsatornában, a valós pályákon már kevésbé.
A Mercedes végül a 2023-as Monacói Nagydíjra felhagyott ezzel a megoldással, ahol a csapat a hagyományosabb oldaldobozokra tért át.
A Red Bull azonban úgy tűnik, kihívást lát benne, és megoldaná azt, amit a Mercedes nem tudott. Az ő megoldásuk úgy tűnik, hogy kompaktabb, függőleges oldalsó hűtőnyílások vannak az oldaldobozoknál, ami lehetővé teszi a szűkebb karosszéria kialakítását.