Categories: F1

Fogd meg a söröm! A Red Bull megoldja azt, amibe a Mercedes belebukott?

A Red Bull Racing idei versenygépe, az RB20-as mondhatni lemásolja a 2023-as Mercedes W14-gyet, legalábbis az ún. „zero pod”, a karosszéria motorburkolat körüli kialakítása kapcsán. Na nem rögtön a szezon legelején, hanem kicsit később.

A Red Bull a más csapatok által mostanában széles körben alkalmazott, alávágott oldalsó beömlőnyílástól is eltért, náluk az oldaldoboz a felső felülete jelentősen előrenyúlik.

Az Autosport azonban úgy értesült, hogy ez a kialakítás csak a szezon előtti tesztelésen, valamint a nyitó futamokon, Bahreinben, Ausztráliában és Szaúd-Arábiában marad így, az ottani meleg időjárás miatt. Majd ahogy a mezőny Japánba utazik, alacsonyabb hőmérsékletre, ahol már nem lesz olyan fontos a hűtés, az RB20 átveszi a Mercedestől ismert „zero-pod” nevű, karcsú kialakítást.

Noha ez a koncepció a Mercedesnek nem jött be. Az volt az elképzelésük, hogy a karosszéria összezsugorításával, nagyobb leszorítóerőt lehet elérni. Azonban míg ez jól működött a szélcsatornában, a valós pályákon már kevésbé.

A Mercedes végül a 2023-as Monacói Nagydíjra felhagyott ezzel a megoldással, ahol a csapat a hagyományosabb oldaldobozokra tért át.

A Red Bull azonban úgy tűnik, kihívást lát benne, és megoldaná azt, amit a Mercedes nem tudott. Az ő megoldásuk úgy tűnik, hogy kompaktabb, függőleges oldalsó hűtőnyílások vannak az oldaldobozoknál, ami lehetővé teszi a szűkebb karosszéria kialakítását.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Ha az F1 nem áll meg, akkor a kvízsorozat sem! Itt az 5. forduló!

Robog tovább a Forma-1 mezőnye, és a tripla hétvége harmadik állomása következik, a Szaúd-arábiai Nagydíj.…

1 óra ago

Ami Piastrinak áldás, az Norrisnak átok: ,,Jól fejlesztett a csapat!”

Oscar Piastri szerint nagyszerű fejlesztéseket kapott az MCL39, ám a csapattársa küszködik az új iránnyal.…

11 óra ago

A gyenge tempó és a borzalmas kerékcserék ellenére, Verstappen szerint a hatodik hely jó eredmény

Nagyon régóta nem volt ilyen nehéz futama Max Verstappennek.  A regnáló világbajnok sokszor képre került…

13 óra ago

Állítják, hogy Verstappen 100% elhagyja a Red Bullt a bahreini dráma után

Max Verstappen szinte biztosan elhagyja a Red Bullt, mivel a Red Bull teljesítménye körül egyre…

15 óra ago

Tüdőtágulat és többszörös bordatörés lett a következménye Martín katari bukásának

Jorge Martín súlyos balesetet szenvedett a MotoGP Katari Nagydíján. Hétfő reggel frissítés érkezett: hat bordatörés…

17 óra ago

Marc Márquez: „Nem ez az első alkalom, hogy miattam változtatnak valamit a szabályokon”

Marc Márquez nem köntörfalazott, amikor az Amerikai Nagydíjon történteket értékelte. Az austini balesete, amikor több…

19 óra ago