Fotó: Will Cornelius/Content Pool
Max Verstappen nem szalad előre a 2024-es F1-es idény kezdetével, a szezonnyitó Bahreini Nagydíj előtt még több szimulátoros munka is vár rá.
A holland úgy vág neki az új szezonnak, hogy 2023-ban szétverte a mezőnyt. Ezzel zsinórban harmadszor nyerte meg a pilóták bajnokságát. Könnyedén nyerte meg a címet, és számtalan rekordot döntött meg menet közben, köztük az egy szezonban szerzett legtöbb győzelem, a legtöbb pont és a legtöbb egymást követő győzelem rekordját. Ahhoz, hogy valaki felvegye a harcot a 26 éves versenyzővel és a Red Bull-lal, egy hegyet kell megmásznia, ez egy olyan kihívás, amely nagyban függ az ő 2024-es autójának erejétől.
A Red Bull volt az utolsó istálló, amely bemutatta új autóját – az RB20-ast -, mielőtt egy shakedown tesztet tartottak Silverstone-ban. Bár ez lehetőséget adott Verstappennek arra, hogy vezethesse az autót, az első alkalom, hogy a végsőkig feszegesse ezt, ezen a héten, a szezon előtti tesztelés során lesz. Széles körben azt várják, hogy a Red Bull és Verstappen újra megállíthatatlan lesz, tekintve, hogy tavaly mennyire érinthetetlen volt ez a páros, bár a holland pilóta elismeri, hogy a 2023-as eredményeinek megdöntése nem biztos, hogy lehetséges. Verstappen a kiválasztott médiumoknak, köztük a RacingNews365-nek beszélt erről:
„Nos, úgy értem, az ilyen dolgokat igen nehéz szerintem felülmúlni. Azt hiszem, ez nem is lehet a célunk. Szerintem csak arról van szó, hogy megpróbálunk egy újabb elég versenyképes autót szállítani. A magam részéről természetesen megpróbálom a lehető legjobbat nyújtani. De ez sok mindentől függ, aminek össze kell állnia. Szóval azt hiszem, csak az idő fogja elárulni, hogy mennyire leszünk gyorsak. Persze, körülöttünk is egyre többet tanulnak az emberek. Nem mindig rajtunk múlik, hogy mennyire lesz jó a szezonunk. Mert ha természetesebb a verseny a különböző alakulatokkal, akkor még nehezebb futamokat nyerni.”
Mint említettük, az e heti bahreini előszezoni teszt lesz Verstappen első lehetősége arra, hogy az RB20-as határait a valóságban is feszegesse, amit szimulátorban még szintén nem tett meg:
„Nem igazán dolgoztam még sokat a teljes autón, ahol már minden együtt van, mert folyamatosan a fejlesztendő részeken dolgozunk. Szóval ezt most egy kicsit többet kell csinálnom. De még egyszer mondom, természetesen először mindig a valódi autót vezetem, hogy aztán pontosabb visszajelzést kapjak a szimulátorhoz. De eddig mindenki elégedett volt a szimulátoros vezethetőségével is.”
Továbbra is igencsak megosztó téma a Forma-1 világában a sprintversenyek kérdésköre. A terv ezzel az…
James Vowles, a Williams F1 csapatfőnöke kétnapos GT3 teszten volt Spanyolországban. Az Olasz és az…
Toto Wolff ugyanakkor nem adja fel, amíg a Mercedes újra nem nyer. Az 53 éves…
Fabio Quartararo hétfőn hivatalosan is kipróbálta a Yamaha V4-es motorját. Elmondta első tapasztalatait. Ez nem…
Mohammed Ben Sulayem, az FIA elnöke megerősítette álláspontját az F1-es versenyzők által a versenyek vagy…
Mohammed Ben Sulayem, az FIA elnöke hangsúlyozta, hogy a Forma-1 irányító testülete nem állt a…