Categories: F1

A Red Bull igazgatója szerint még csak nem is végeztek elképesztő munkát 2023-ban

A Red Bull technikai igazgatója, Pierre Wache azt állítja, hogy a csapat „nem végzett elképesztő munkát” a tavalyi Forma-1-es szezonban, annak ellenére, hogy számos rekordot megdöntöttek.

Miután a Red Bull 2022-ben az utolsó 11 futamból 10-et megnyert, tovább növelte előnyét a konkurenciával szemben. Egy kivételével mind a 22 fordulóban győzelemig száguldottak az elmúlt idényben. Az osztrák alakulat megdöntötte a legtöbb egymást követő győzelem mércéjét – 15-re emelve a lécet. Továbbá példátlanul sok, összesen 860 pontot szereztek a bajnokságban. Max Verstappen 19 ilyen sikerért volt felelős. A holland lett az első F1-es pilóta is, aki 1000 kör felett vezetett egy szezonban. Wache ugyanakkor utalt rá, hogy a Red Bull egyetlen veresége a lassú szingapúri pályán megmutatta, hogy voltak gyenge pontok a csomagjukban, amelyekkel lelepleződtek. Az F1.com-nak a Red Bull 2024-es betontorpedójának a bemutatása előtt beszélt erről:

„Remek munkát végeztünk – de ez nem volt elképesztő. Azt hiszem, több gyengeséget is azonosítottunk az RB18-ban a Red Bull 2022-es autójában. Ezért erőltettük az RB19-nél, hogy megoldjuk ezeket. Nem oldottuk meg mindet, de szerencsére istállónk képes volt csökkenteni a gyengeségeinket, és képes volt teljesíteni a pályán.”

Wache azt is állítja, hogy a Red Bull elsöprő dominanciájához az is kellett, hogy a fő versenytársak nem tudták a télen az idény előtt a várt javulást elérni. A Ferrari és a Mercedes is kénytelen volt lemondani a kezdeti specifikációjú autóik koncepciójáról. Így az Aston Martin és a McLaren is a Red Bull közeli vetélytársaivá léphettek elő. Wache így folytatta:

„Az autónk erőssége egyben a versenytársak gyengesége is, mert nem biztos, hogy arra számítottunk, hogy magunkra maradunk az élen. Úgy értem, ha megnézzük a köridőt és a viselkedést 2022-höz képest, páran többet mentek hátrafelé, mint előre. Szerintem ez is – és a McLarennél is jól látható a lépés, amit tettek – tehát néhányan jobban eltévedtek 2022 és 2023 között, mint mi , akik úgymond elképesztő munkát végeztünk. Jó munkát végeztünk – nem bagatellizál el azt, amit a csapat tett -, de azt hiszem, ez nagyon relatív ehhez képest. Amennyiben néhányan közelebb lennének hozzánk, azt mondanátok, hogy „Á, nektek nem volt olyan jó autótok”. És én is ezt gondolom.”

Bár a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner figyelmeztetett, hogy az autók ezen generációjával „csökkenő hozamokkal” számolnak, Wache kitart amellett, hogy még mindig lehetséges a további javulás. Arra a kérdésre, hogy szerinte az alakulatuk tett-e egy újabb előrelépést az RB20-as modellel, Wache így válaszolt:

„Óh igen, egészen biztosan. Max többször is említette, hogy a mi kapacitásunk a vezethetőség, a kerékvetés és az alacsony sebességű teljesítmény tekintetében nem a legjobb másokhoz képest. Ez egyértelműen az a terület, ahol próbálunk javulni.”

Vámosi Péter

Recent Posts

Mindkét Mercedes büntetést kapott a boxutcai szabálytalanság miatt

A Mercedes párosa, George Russell és Andrea Kimi Antonelli hátrébbről kezdi meg a holnapi futamot.…

1 óra ago

Kimi szeretne elbeszélgetni Kimivel

A Mercedes újonca, Andrea Kimi Antonelli arról számolt be, hogy szívesen beszélgetne a Forma-1-ről névrokonával,…

3 óra ago

A Márquez-testvérek uralták a sprintet, Bagnaia mentette a menthetőt

A mezőnyben voltak nagy csaták, de az élen Marc Márquez nem hagyott kérdéseket, aki így…

4 óra ago

Piastri a pole-ban, míg Norris csak a 6. lett és még Gasly is megelőzte

Az F1-es Bahreini Nagydíj szombatján a kvalifikációra már besötétedett a pályán és felkapcsolát a reflektorokat.…

4 óra ago

Piastri szívesen indulna a McLarennel Le Mans-ban is

Oscar Piastri elismerte, hogy nyitott lenne arra, hogy a McLarennel induljon a Le Mans-i 24…

6 óra ago

Bezzecchi a Martínnal való kapcsolatáról: „Nem vagyunk barátok”

Marco Bezzecchi nyíltan beszélt arról, hogy milyen a címvédő Jorge Martínnal a kapcsolata. A motorversenyzésben…

7 óra ago