A második bahreini tesztnapon, csütörtökön Carlos Sainz lett az abszolút leggyorsabb, míg délelőtt még ferraris csapattársa, Charles Leclerc állt az eredményjelző élén.
Az első napon Max Verstappen a Red Bullal több, mint egy másodpercet vert a második helyezett Norrisra. Ma Sergio Pérez hajthatta az RB20-ast, de neki nem sikerült az a bravúr, mint a regnáló világbajnoknak.
A Ferrari megosztotta a napot versenyzői közt. Délelőtt Leclerc a C3-as keverékű gumikon 1:31.750-es idővel zárt az élen.
Előkerült azonban a piros zászló is. Leclerc Ferrarija a 11-es kanyarban elmozdított egy csatornafedelet, majd a törmelék a Ferrari versenyzőjének és Lewis Hamiltonnak is gondot okozott. Alig 2,5 óra körözés és 40 percnyi piros zászlós fázis után közölték, hogy a délelőtti etapot már fogják folytatni, előbbre hozták egy órával az ebédszünetet.
Leclerc esetében a padlólemez sérült meg, de a csapat orvosolni tudta a problémát.
Sergio Pérez futotta délelőtt a legkevesebb kört – húszat -, miután egy korábbi fékprobléma miatt több mint fél órát várt a garázsban.
Oscar Piastri volt a második leggyorsabb, 0,578 másodperccel lemaradva Leclerc mögött.
Logan Sargeant pedig a harmadik lett a harmadik a Williamssel, 0,828 másodperccel lemaradva.
Délután Sainz 1:31.856 perces idővel előszőr a második helyre lépett. Alig két órával később aztán fél másodpercet javított, és 1.31,397 másodperces idővel átvette a vezetést csapattársától. Ezután a Pirelli lágyabb C4-es abroncsaival méggyorsabb lett. Legvégül 1:29.921-es idővel zárt az élen. Ő az egyetlen, aki 1:30 alá vitte köridejét.
Hamilton előbb a második helyre kapaszkodott fel, de az utolsó órában Pérez jobb időt futott nála.
A délelőtti edzéssel ellentétben a délután említésre méltó incidensek nélkül zajlott.
# | Versenyző | Csapat | Köridő | Diff | Körök | Gumi |
1 | Carlos Sainz | Ferrari | 1:29.921 | 84 | C4 | |
2 | Sergio Perez | Red Bull | 1:30.679 | +0.758 | 129 | C3 |
3 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:31.066 | +1.145 | 123 | C3 |
4 | Lando Norris | Mclaren | 1:31.256 | +1.335 | 52 | C3 |
5 | Daniel Ricciardo | RB | 1:31.361 | +1.440 | 88 | C4 |
6 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:31.750 | +1.829 | 54 | C3 |
7 | Lance Stroll | Aston Martin | 1:32.029 | +2.108 | 96 | C3 |
8 | Esteban Ocon | Alpine | 1:32.061 | +2.140 | 78 | C3 |
9 | Valtteri Bottas | Stake | 1:32.227 | +2.306 | 97 | C3 |
10 | Oscar Piastri | Mclaren | 1:32.328 | +2.407 | 35 | C3 |
11 | Logan Sargeant | Williams | 1:32.578 | +2.657 | 117 | C3 |
12 | Fernando Alonso | Aston Martin | 1:33.053 | +3.132 | 31 | C3 |
13 | Zhou Guanyu | Stake | 1:33.715 | +3.794 | 38 | C3 |
14 | Pierre Gasly | Alpine | 1:33.804 | +3.883 | 33 | C3 |
15 | Kevin Magnussen | Haas | 1:36.611 | +6.690 | 93 | C3 |
16 | Nico Hulkenberg | Haas | 1:37.509 | +7.588 | 31 | C3 |
17 | Yuki Tsunoda | RB | 1:38.074 | +8.153 | 40 | C3 |
Miért aggatnak rácsos kereteket az F1-es autókra a teszteken?