Categories: F1

A Ferrari vitte a prímet a második tesztnapon

A második bahreini tesztnapon, csütörtökön Carlos Sainz lett az abszolút leggyorsabb, míg délelőtt még ferraris csapattársa, Charles Leclerc állt az eredményjelző élén.

Az első napon Max Verstappen a Red Bullal több, mint egy másodpercet vert a második helyezett Norrisra. Ma Sergio Pérez hajthatta az RB20-ast, de neki nem sikerült az a bravúr, mint a regnáló világbajnoknak.

A Ferrari megosztotta a napot versenyzői közt. Délelőtt Leclerc a C3-as keverékű gumikon 1:31.750-es idővel zárt az élen.

Előkerült azonban a piros zászló is. Leclerc Ferrarija a 11-es kanyarban elmozdított egy csatornafedelet, majd a törmelék a Ferrari versenyzőjének és Lewis Hamiltonnak is gondot okozott. Alig 2,5 óra körözés és 40 percnyi piros zászlós fázis után közölték, hogy a délelőtti etapot már fogják folytatni, előbbre hozták egy órával az ebédszünetet.

Leclerc esetében a padlólemez sérült meg, de a csapat orvosolni tudta a problémát.

Sergio Pérez futotta délelőtt a legkevesebb kört – húszat -, miután egy korábbi fékprobléma miatt több mint fél órát várt a garázsban.

Oscar Piastri volt a második leggyorsabb, 0,578 másodperccel lemaradva Leclerc mögött.

Logan Sargeant pedig a harmadik lett a harmadik a Williamssel, 0,828 másodperccel lemaradva.

Délután Sainz 1:31.856 perces idővel előszőr a második helyre lépett. Alig két órával később aztán fél másodpercet javított, és 1.31,397 másodperces idővel átvette a vezetést csapattársától. Ezután a Pirelli lágyabb C4-es abroncsaival méggyorsabb lett. Legvégül 1:29.921-es idővel zárt az élen. Ő az egyetlen, aki 1:30 alá vitte köridejét.

Hamilton előbb a második helyre kapaszkodott fel, de az utolsó órában Pérez jobb időt futott nála.

A délelőtti edzéssel ellentétben a délután említésre méltó incidensek nélkül zajlott.

# Versenyző Csapat Köridő Diff Körök Gumi
1 Carlos Sainz Ferrari 1:29.921 84 C4
2 Sergio Perez Red Bull 1:30.679 +0.758 129 C3
3 Lewis Hamilton Mercedes 1:31.066 +1.145 123 C3
4 Lando Norris Mclaren 1:31.256 +1.335 52 C3
5 Daniel Ricciardo RB 1:31.361 +1.440 88 C4
6 Charles Leclerc Ferrari 1:31.750 +1.829 54 C3
7 Lance Stroll Aston Martin 1:32.029 +2.108 96 C3
8 Esteban Ocon Alpine 1:32.061 +2.140 78 C3
9 Valtteri Bottas Stake 1:32.227 +2.306 97 C3
10 Oscar Piastri Mclaren 1:32.328 +2.407 35 C3
11 Logan Sargeant Williams 1:32.578 +2.657 117 C3
12 Fernando Alonso Aston Martin 1:33.053 +3.132 31 C3
13 Zhou Guanyu Stake 1:33.715 +3.794 38 C3
14 Pierre Gasly Alpine 1:33.804 +3.883 33 C3
15 Kevin Magnussen Haas 1:36.611 +6.690 93 C3
16 Nico Hulkenberg Haas 1:37.509 +7.588 31 C3
17 Yuki Tsunoda RB 1:38.074 +8.153 40 C3

 

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Öröm Zandvoortban: az FIA meglepő intézkedése a futam élénkítése érdekében

Zandvoortban az FIA 60-ról 80 km/órára emeli a boxutca sebességkorlátozását, így pár másodperccel csökken a…

4 perc ago

De te meghaltál! – mondta Häkkinennek egy másik világbajnok

A Forma-1 YouTube-csatornáján közzétett kerekasztal beszélgetésből tett közzé egy részletet Instagramon, melyen legendás világbajnokok, Sir…

2 óra ago

A 2026-os F1-es autók lassabbak lesznek, de nem ez a lényeg!

Az FIA szerint túl nagy hangsúlyt kapott a 2026-ban érkező új szabályrendszer kapcsán az, hogy…

12 óra ago

Világos a Cadillac álláspontja Horner lehetséges F1-es szerepével kapcsolatban

A Cadillac eloszlatta azokat a pletykákat, miszerint a formálódó F1-es csapata lehetőség lenne a Red…

13 óra ago

Quartararo bepöccent a lemaradó Yamaha miatt, már csak a V4-ben bízik

Fabio Quartararo hétvégéje magyar hétvégéje korántsem mondható sikeresnek. A francia nagyon őszintén beszélt, többek között…

14 óra ago

Technikaisport-menedzser szakot indít a Széchenyi István Egyetem

A győri Széchenyi István Egyetem technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzési szakot indít szeptembertől. A jelentkezési feltétel bármely…

15 óra ago