Fotó: Simon Galloway / LAT Images / Pirelli
A rutinos F1 rajongóknak feltehetően már nem újdonság, de az újabb rajongók kedvéért elővesszük a témát.
Feltűnhetett, hogy tesztek során gyakran kerülnek a Forma-1-es autók oldalára nagy méretű, rácsos elemek, amik alapvetően nem az autó alapvető részei. Ezek nem adóvevők, vagy lepkehálók, de még csak nem is arra szolgálnak hogy szappanos vízbe mártva az autók menet közben hatalmas szappanbuborékokat készítsenek. 😀
Ezek az úgynevezett aero rake-ek, melyek állványzatszerű fémszerkezetek. Lényegük, hogy érzékelőkkel vannak tele, és az autók karosszériájáról leáramló levegőt mérik, minden irányból.
Az így gyűjtött az adatokat aztán a csapatok arra használják, hogy megnézzék és kielemezzék, hogy a pályán gyűjtött valós adatok megegyeznek-e a korábban a szélcsatornában vagy a számítógépes szimulációkkal szerzett adatokkal. A mérések által a mérnökök jól láthatják, hogyan áramlik a levegő a kaszni és az aerodinamikai elemek körül.
Többféle méretű és formájú aero rake-ek léteznek, melyeket olykor olyan helyekre szerelnek fel, ahol nem is feltétlenül látjuk őket: például a padlólemezre. A nagyobb méretű, több érzékelővel felszerelt rácsok viszont gyakran az első kerekek mögé kerülnek, hogy a kanyarodáskor keletkező légáramlatokat mérjék.
A legextrémebb megjelenésű aero rake-t a Ferrari szokta alkalmazni.
Alig három hónap múlva, több mint 30 év után Magyarországra látogat a MotoGP mezőnye: augusztus…
Az F1-es mezőny tagjai privát vetítésen nézhették meg a Brad Pitt főszereplésével készült F1 című…
A Monacói Nagydíjra látogat hétvégén a Forma-1-es mezőny. A versenyen, kimondottan csak ezen a versenyen…
A Forma-1-es sztár Lando Norris és a Monster összefogtak, hogy egy zéró cukortartalmú energiaitalt dobjanak…
Miután Max Verstappen a Miami Nagydíj és Imola közötti kis szünetet arra használta, hogy a…
A Forma-1-es szezon nyolcadik futamára Monacóban kerül sor, amely vitathatatlanul a sportág legikonikusabb helyszíne. A…