Fotó: Simon Galloway / LAT Images / Pirelli
A rutinos F1 rajongóknak feltehetően már nem újdonság, de az újabb rajongók kedvéért elővesszük a témát.
Feltűnhetett, hogy tesztek során gyakran kerülnek a Forma-1-es autók oldalára nagy méretű, rácsos elemek, amik alapvetően nem az autó alapvető részei. Ezek nem adóvevők, vagy lepkehálók, de még csak nem is arra szolgálnak hogy szappanos vízbe mártva az autók menet közben hatalmas szappanbuborékokat készítsenek. 😀
Ezek az úgynevezett aero rake-ek, melyek állványzatszerű fémszerkezetek. Lényegük, hogy érzékelőkkel vannak tele, és az autók karosszériájáról leáramló levegőt mérik, minden irányból.
Az így gyűjtött az adatokat aztán a csapatok arra használják, hogy megnézzék és kielemezzék, hogy a pályán gyűjtött valós adatok megegyeznek-e a korábban a szélcsatornában vagy a számítógépes szimulációkkal szerzett adatokkal. A mérések által a mérnökök jól láthatják, hogyan áramlik a levegő a kaszni és az aerodinamikai elemek körül.
Többféle méretű és formájú aero rake-ek léteznek, melyeket olykor olyan helyekre szerelnek fel, ahol nem is feltétlenül látjuk őket: például a padlólemezre. A nagyobb méretű, több érzékelővel felszerelt rácsok viszont gyakran az első kerekek mögé kerülnek, hogy a kanyarodáskor keletkező légáramlatokat mérjék.
A legextrémebb megjelenésű aero rake-t a Ferrari szokta alkalmazni.
Újabb versenyző húzható ki a Cadillac listájáról. Mióta az Andretti és Cadillac szeretne beszállni a…
A 2026-os Forma-1-es versenynaptár első versenyéig még több mint hat hónap van hátra, de máris…
Sergio Pérez szerint visszatérésével nincs mit bizonyítania. A mexikói pilóta szerint elődei és utódai eredményei…
Minden készen áll a Holland Nagydíj rajtjára, miközben a verseny megnyerésért a harc egyre intenzívebbé…
Az Alpine F1-es csapatának egyik társtulajdonosa, Travis Kelce, amerikaifutball-játékos és a világhírű amerikai énekesnő és dalszerző,…
Zandvoortban az FIA 60-ról 80 km/órára emeli a boxutca sebességkorlátozását, így pár másodperccel csökken a…