Fotó: Mark Thompson/Getty Images / Red Bull Content Pool
Akik figyelemmel kísérik már a szezon előtti F1-es tesztet is, láthatták, hogy több autó is más színekben (is) pompázik, mint ahogy bemutatták őket.
Nem kell azonban meglepődni, nem arról van szó, hogy máris változtattak volna a csapatok az autóik színén. Mintha leöntötték volna őket festékkel. És bizonyos értelemben így is történt.
Mikor tesztelnek a csapatok, gyakran egy speciális festékkel, úgynevezett „flow-viz painttel” (Flow Visualization Paint = áramlást megjelenítő festék) szokták bekenni az autók egyes részeit. Ez a festék a légáramlatok vizsgálatát segíti.
Ez a festék egy nagy kontrasztot adó, szinte világító anyag, melyet tesztek során kennek fel az autókra, majd még mielőtt a festék megszáradna, az autót kiküldik a versenypályára. A festék a menetszélnek köszönhetően szétfolyik az autón, így láthatóvá téve a légáramlatok irányát, mértékét. Ez pedig segít a mérnököknek, hogy a CFD (Computational Fluid Dynamics = numerikus áramlástan) és szélcsatorna tesztek eredményeit visszaigazolják.
Az áramlésjelző festék módszerét legelőször a McLaren alkalmazta a Forma-1-ben, 2010-ben.
Érdekel az aero rake is? Ide kattintva olvashatsz róla!
Christian Horner váratlan távozása után Helmut Marko maradt az egyetlen „ős-Red Bullos” a csapatnál. Ám…
Másfél hete rázta meg a sportvilágot a Liverpool focistájának Diogo Jotának és testvérének André Silvának…
A nürburgringi hétvége első versenyén újabb rajt-cél győzelmet aratott Kiss Norbi, miután sikeresen visszaverte Jochen…
Izgalmas és drámai kezdés után végül sima győzelemmel zárult a Superbike-világbajnokság első doningtoni futama, ami…
Marc Márquez az első kanyarban hibázott, ami miatt visszaesett, és meg kellett kezdenie a felzárkózást.…
Úgy néz ki, hogy a Cadillac listájáról egy név lekerült. Továbbra sem tudni, hogy kik…