Fotó: Mark Thompson/Getty Images / Red Bull Content Pool
Akik figyelemmel kísérik már a szezon előtti F1-es tesztet is, láthatták, hogy több autó is más színekben (is) pompázik, mint ahogy bemutatták őket.
Nem kell azonban meglepődni, nem arról van szó, hogy máris változtattak volna a csapatok az autóik színén. Mintha leöntötték volna őket festékkel. És bizonyos értelemben így is történt.
Mikor tesztelnek a csapatok, gyakran egy speciális festékkel, úgynevezett „flow-viz painttel” (Flow Visualization Paint = áramlást megjelenítő festék) szokták bekenni az autók egyes részeit. Ez a festék a légáramlatok vizsgálatát segíti.
Ez a festék egy nagy kontrasztot adó, szinte világító anyag, melyet tesztek során kennek fel az autókra, majd még mielőtt a festék megszáradna, az autót kiküldik a versenypályára. A festék a menetszélnek köszönhetően szétfolyik az autón, így láthatóvá téve a légáramlatok irányát, mértékét. Ez pedig segít a mérnököknek, hogy a CFD (Computational Fluid Dynamics = numerikus áramlástan) és szélcsatorna tesztek eredményeit visszaigazolják.
Az áramlésjelző festék módszerét legelőször a McLaren alkalmazta a Forma-1-ben, 2010-ben.
Érdekel az aero rake is? Ide kattintva olvashatsz róla!
Egy hónapos nyári szünet után a Goodyear FIA Kamion EB bedübörög Autodrom Most pályára. Tizenöt…
Az orosz motorsport-promóter, az Ano Rosgonki állítólag 58 millió euróra perli a Forma-1-et szerződésszegés miatt,…
A Cadillac F1 csapata bejelentette, hogy rivális istálló segítségét veszi igénybe a korábbi autójukkal, a…
Újabb versenyző húzható ki a Cadillac listájáról. Mióta az Andretti és Cadillac szeretne beszállni a…
A 2026-os Forma-1-es versenynaptár első versenyéig még több mint hat hónap van hátra, de máris…
Sergio Pérez szerint visszatérésével nincs mit bizonyítania. A mexikói pilóta szerint elődei és utódai eredményei…