Fotó: Mark Thompson/Getty Images / Red Bull Content Pool
Akik figyelemmel kísérik már a szezon előtti F1-es tesztet is, láthatták, hogy több autó is más színekben (is) pompázik, mint ahogy bemutatták őket.
Nem kell azonban meglepődni, nem arról van szó, hogy máris változtattak volna a csapatok az autóik színén. Mintha leöntötték volna őket festékkel. És bizonyos értelemben így is történt.
Mikor tesztelnek a csapatok, gyakran egy speciális festékkel, úgynevezett „flow-viz painttel” (Flow Visualization Paint = áramlást megjelenítő festék) szokták bekenni az autók egyes részeit. Ez a festék a légáramlatok vizsgálatát segíti.
Ez a festék egy nagy kontrasztot adó, szinte világító anyag, melyet tesztek során kennek fel az autókra, majd még mielőtt a festék megszáradna, az autót kiküldik a versenypályára. A festék a menetszélnek köszönhetően szétfolyik az autón, így láthatóvá téve a légáramlatok irányát, mértékét. Ez pedig segít a mérnököknek, hogy a CFD (Computational Fluid Dynamics = numerikus áramlástan) és szélcsatorna tesztek eredményeit visszaigazolják.
Az áramlésjelző festék módszerét legelőször a McLaren alkalmazta a Forma-1-ben, 2010-ben.
Érdekel az aero rake is? Ide kattintva olvashatsz róla!
A Forma-1-es sztár Lando Norris és a Monster összefogtak, hogy egy zéró cukortartalmú energiaitalt dobjanak…
Miután Max Verstappen a Miami Nagydíj és Imola közötti kis szünetet arra használta, hogy a…
A Forma-1-es szezon nyolcadik futamára Monacóban kerül sor, amely vitathatatlanul a sportág legikonikusabb helyszíne. A…
Adrian Newey részt vesz a hétvégi Forma-1-es Monacói Nagydíjon, a technikai guru először lesz ott…
Mint az ismert, a Red Bull berkein belül Helmut Marko felügyeli a márka versenyzőit. A…
Max Verstappen fontos győzelmet szerzett a Red Bullnak Imolában, hiszen mindkét McLaren-pilótát legyőzve pozitív irányba…