Categories: F1

Wolff reméli, hogy 80 éves koráig is a Mercedesnél marad az F1-ben

Toto Wolff reméli, hogy „még 30 év vár rám a Mercedes Forma-1-ben” – az osztrák szakember egészen nyolcvan éves koráig részt vehetne a futamokon.

Wolff a The Guardian F1-es tudósítója, Giles Richards által írt, hamarosan megjelenő, „F1 Racing Confidential” című könyvében tette ezeket a kijelentéseket. A könyv egy 20 interjúból álló sorozat. Ebben hat F1-es csapat és a bajnokság gumiszállítója, és a Pirelli arcaival készült beszélgetés – felvázolva szerepük jellegét és élettörténetüket.
Wolff interjúja azzal zárul, hogy elgondolkodik azon, milyen jövő vár rá az Ezüstnyilaknál. 2013 óta társtulajdonosa, amikor is az istálló ügyvezető partnere és a Mercedes motorsportjának általános vezetője lett. Nemrégiben új, hároméves szerződést kötött a Mercedes csapatfőnökeként, ezt a titulust azóta viseli, hogy korábbi társ-vezérigazgatója, Paddy Lowe 2016 végén távozott. Így fogalmazott:

„Az élet tele van meglepetésekkel, soha nem gondoltam volna, hogy itt leszek, vagy hogy ennyire sikeres lesz ez az alakulat. Jelenleg 52 éves vagyok. Ez már öregnek hangzik, de remélhetőleg még 30 év Mercedes F1-es év vár rám. Fontos, hogy amikor 80 évesen átadod a stafétabotot, azt mondhasd: ‘Ez igen jó volt. Elégedett vagyok – megfeleltem a saját elvárásaimnak az életemmel kapcsolatban.”

Wolff interjújának egy másik árulkodó passzusa arra vonatkozik, hogy mit mondott a Mercedes vezetőinek az F1-es bajnoki elvárásairól azokban a kezdeti években, amelyek az Ezüstnyilak 2010-es, gyári csapatként való visszatérése után következtek. Miután felkérték, hogy értékelje a Ross Brawntól 2009 végén megvásárolt műveletet, amely mindössze egyszer nyert (a 2012-es Kínai Nagydíjon) azóta, hogy a brit névadó csapata abban az évben kettős világbajnoki címet szerzett, Wolff azt mondta a Mercedes igazgatótanácsának, hogy nem biztosít elég pénzt ahhoz, hogy felvegyék a versenyt az akkori éllovas Red Bull-lal és Ferrarival.

Ez 2012-ben történt, még mielőtt Wolff a Mercedeshez került, és akkor még a Williams ügyvezető igazgatója és kisebbségi részvényese volt. A Forma-1-be azután szállt be, hogy a motorsport iránti szenvedélyét összekapcsolta korábbi internetes és technológiai befektetői karrierjével. Korábban, a 90-es években sikertelenül próbált versenyzőként érvényesülni. Wolff elmondta, hogy mit mondott a Mercedes igazgatótanácsának:

„Én a Williamsnél pontosan ugyanannyi költségvetéssel dolgozom, és az én elvárásom az első hatba kerülés. Nálatok pedig ugyanez a költségvetés, és az elvárásotok a világbajnokság – ez a baj. Nagyon dühösek voltak, de én azt mondtam: „Ne lőjetek a hírhozóra…” Szóval amikor idejöttem, azt mondtam a Mercedesnek, hogy ugyanakkora költségvetéssel kell rendelkeznünk, mint a fő versenytársainknak, a Ferrarinak és a Red Bullnak. Nem garantálom, hogy ettől megnyerjük a világbajnokságot, de azt garantálom, hogy ha nem adjátok meg, akkor nem fogjátok megnyerni. Ez volt a döntő pillanat, és az igazgatótanács azt mondta: „Mondd el, hogy mire van szükséged.”

A Mercedes 2014 és 2021 között hét dupla világbajnoki címet szerzett, plusz abban az évben a konstruktőri bajnoki címet is. Ugyanakkor a jelenleg az F1 új, talajhatású korszakában nehezen tudják visszanyerni ezt a formát.

Vámosi Péter

Recent Posts

Horner után Marko kirúgását is szorgalmazzák a Red Bullnál

Christian Horner váratlan távozása után Helmut Marko maradt az egyetlen „ős-Red Bullos” a csapatnál. Ám…

3 óra ago

A glórián emlékezik Diogo Jotára a Formula E bajnoka

Másfél hete rázta meg a sportvilágot a Liverpool focistájának Diogo Jotának és testvérének André Silvának…

4 óra ago

Kiss Norbi domináns győzelemmel kezdett a Nürburgringen, majd Albacete először nyert idén

A nürburgringi hétvége első versenyén újabb rajt-cél győzelmet aratott Kiss Norbi, miután sikeresen visszaverte Jochen…

5 óra ago

Kezdeti izgalmak és drámai fordulatok után Razgatlıoğlu megszerezte tizedik győzelmét Donington Parkban

Izgalmas és drámai kezdés után végül sima győzelemmel zárult a Superbike-világbajnokság első doningtoni futama, ami…

6 óra ago

Marc Márquez rajt utáni hibája után utolsó körös előzés döntött Sachsenringen

Marc Márquez az első kanyarban hibázott, ami miatt visszaesett, és meg kellett kezdenie a felzárkózást.…

7 óra ago

Ezért nem szerződteti a Cadillac Ricciardót

Úgy néz ki, hogy a Cadillac listájáról egy név lekerült. Továbbra sem tudni, hogy kik…

8 óra ago