F1

Rendben lesz a csatornafedél az első F1-es versenyre – 2 megoldás is van!

A bahreini Sakhir International Circuit háromnapos tesztjét kétszer is megszakították, mert a pálya 11-es kanyarjában lévő csatornafedél meglazult.

Ennek oka, hogy az új, talajhatású autók erőteljes padló alatti aerodinamikája akkora terhelést jelent a csatornákra és azok betonkörnyezetére, amikor az autók bizonyos pontokon áthaladnak rajtuk, hogy fellazulnak.

A teszt második napján a délelőtti etap vége felé a vízelvezető fedele annyira megemelkedett, hogy Charles Leclerc és Lewis Hamilton autóin sérülést is okozott. Az FIA F1-es versenyigazgatója, Niels Wittich által felügyelt javítások 90 perces csúszást eredményeztek.

Majd most a pénteki, harmadik napon, délelőtt, mindössze 27 perc után a 11-es kanyar vízelvezetője ismét kiszakadt, amikor Sergio Pérez áthajtott a közelében lévő rázóköveken. Ez ismét 75 perces csúszást eredményezett.

Mivel azonban az F1 a jövő héten ugyanott, Bahreinben rendezi meg a szezonnyitó versenyhétvégét, a problémát sürgősen meg kell oldani.

A Motorsport.com úgy tudja, hogy a bahreini teszt pénteki befejezése után a pálya kivitelezői betonnal töltik fel a pálya körüli csatornákat, hogy a jövő heti versenyen elkerüljék a fedél felemelkedésének problémáját.

Ez a megoldás azért valósulhat meg, mert a hosszú távú időjárás-előrejelzés szerint a versenyhétvégén nem fog esni az eső. Szemben a két héttel ezelőtti időjárással, mikor az F2-es és F3-as csapatok teszteltek a pályán.

De felmerült, hogy vannak alternatív módszerek is a probléma elkerülésére, amelyek lehetőségét szintén megvizsgálják.

Az irányító testület, amely a tesztelésben inkább tanácsadói minőségben vesz részt, mintsem bármilyen szabály betartatása érdekében, dönthet úgy is, hogy a jövő heti nagydíjhétvégére átfestik és áthelyezik a fehér vonalat, amely a pálya határait jelöli, hogy a versenyzők egyáltalán ne mehessenek át a kritikus területen.

Hasonló megoldást vezettek be a 2023-as Katari Nagydíjon, amikor a Pirelli gumiabroncsai nem bírták ki az egyes rázókövek okozta terhelést nagy sebességnél.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Horner után Marko kirúgását is szorgalmazzák a Red Bullnál

Christian Horner váratlan távozása után Helmut Marko maradt az egyetlen „ős-Red Bullos” a csapatnál. Ám…

4 óra ago

A glórián emlékezik Diogo Jotára a Formula E bajnoka

Másfél hete rázta meg a sportvilágot a Liverpool focistájának Diogo Jotának és testvérének André Silvának…

5 óra ago

Kiss Norbi domináns győzelemmel kezdett a Nürburgringen, majd Albacete először nyert idén

A nürburgringi hétvége első versenyén újabb rajt-cél győzelmet aratott Kiss Norbi, miután sikeresen visszaverte Jochen…

6 óra ago

Kezdeti izgalmak és drámai fordulatok után Razgatlıoğlu megszerezte tizedik győzelmét Donington Parkban

Izgalmas és drámai kezdés után végül sima győzelemmel zárult a Superbike-világbajnokság első doningtoni futama, ami…

7 óra ago

Marc Márquez rajt utáni hibája után utolsó körös előzés döntött Sachsenringen

Marc Márquez az első kanyarban hibázott, ami miatt visszaesett, és meg kellett kezdenie a felzárkózást.…

8 óra ago

Ezért nem szerződteti a Cadillac Ricciardót

Úgy néz ki, hogy a Cadillac listájáról egy név lekerült. Továbbra sem tudni, hogy kik…

9 óra ago