Fotó: Peter Fox/Getty Images / Red Bull Content Pool
A Red Bull és a Visa Cash App RB-re keesztelt testvércsapata közötti szoros szövetség a közelmúltban ismét téma lett.
A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown felszólította az F1-et, hogy értékelje újra a résztvevők közötti együttműködésre vonatkozó szabályokat. Brown úgy véli, hogy a költségvetési sapka korszakában eljött az ideje, hogy az F1 biztosítsa az összes csapat függetlenségét, ne merülhessen fel semmilyen tisztességtelen politikai, sportbeli vagy versenyelőny ezáltal.
„Nem értem a felhajtást emiatt. Nem értem azt a zajt, amit emiatt csapnak” – mondta a Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner.
„És úgy gondolom, hogy a Red Bullt valójában meg kellene tapsolni a támogatásért, az elkötelezettségért és a munkáért, amit a jó és különösen a rossz időkben nyújtottak. Szóval számomra ez tényleg nem kérdés.”
„A Red Bull eltökélt maradt, és továbbra is támogatta mindkét csapatot abban [2008-as pénzügyi válság] a nehéz időszakban” – mondta Horner.
„A szabályok aztán nyilvánvalóan fejlődtek, és a faenzai székhelyű csapatnak saját gyártóvá kellett válnia. Így további befektetések történtek a faenzai infrastruktúrába.”
„Aztán jött a COVID, ahol a Red Bull ismét előállt, és teljes mértékben kitartott mindkét csapat mellett. Valójában a Red Bullnak köszönhető, hogy a COVID után újra beindult az F1 a két [Ausztriában, a Red Bull Ringen] futammal, hogy a világjárványt követően újra beinduljon a sportág.” – tette hozzá.
„Tehát a Red Bull elkötelezettsége az F1 iránt, a Red Bull elkötelezettsége e két csapat iránt kiemelkedő, és meg kellene tapsolni. Inkább hálásnak kellene lenni érte, mintsem gúnyolódni és kompromisszumot kötni.”
„A két csapat teljesen különálló. Az egyiknek Olaszországban van a székhelye. Az egyiknek az Egyesült Királyságban van a székhelye. Olaszországban sokkal nagyobb a fluktuáció a Maranellóban dolgozók között, mint Milton Keynes-ben. Különböző személyiségek, különböző karakterek, és folyamatosan megfelelnek az előírásoknak.”
„Valóban, a kapcsolat sokkal kevésbé szoros, mint néhány olyan csapat esetében, amelyek nagyon szoros kapcsolatot ápolnak a motorgyártóikkal.”
„Laurent [Mekies, az RB csapatfőnöke] helyében bóknak venném, hogy ez a kérdés most kerül szóba, mert az irányítóváltással a csapatnak lehetősége van arra, hogy összeszedje magát” – folytatta Horner.
„Van két minőségi versenyzőjük, minőségi embereket hoznak be a csapatba, és elvárjuk tőlük, hogy versenyképesek legyenek, nem csak a mezőny többi tagjával, hanem valóban a Red Bull Racinggel szemben is.”
„Mi egy versenyzőkből álló csapat vagyunk. És nincsenek előre meghatározott szabályok, és nincsenek megállapodások a csapatok között.”
Amíg Johann Zarco új szerződést kaphat, addig Somkiat Chantra helyzete aggasztó. Egészen magas hőfokon izzik…
Flavio Briatore egyáltalán nem boldog Franco Colapinto eddig produkcióival. Az argentin versenyző az idei szezon…
Lee McKenzie, Forma-1-es tévériporter nyíltan beszélt Instagramon a „szörnyű” és „undorító” megjegyzésekről, amelyeket a múlt…
A MATCH4, az ARENA4 és a NET4+ kilenc hagyományos és egy online motorsport sorozatból közvetít…
A barcelonai manőverének köszönhetően egy büntetőpontra került az eltiltástól a címvédő Max Verstappen. Ráadásul a…
A Red Bull különengedélyt kért az FIA-tól, hogy junior versenyzője, Arvid Lindblad megkaphassa a Forma-1-es…