Categories: F1

Elege van az F1 krémjének a túl zsúfolt versenynaptárból

Fernando Alonso, Max Verstappen és Carlos Sainz, az F1 három legkiemelkedőbb alakja aggodalmának adott hangot a sportág túlburjánzó versenynaptárával kapcsolatban.

2024-re már rekordszámú, 24 futamot írtak ki. Közös aggodalmuk aláhúzza a sportág terjeszkedése és a résztvevők egészsége közötti egyensúlyról szóló kritikus vitát. A 42 éves Alonso, a veterán, aki egy idényben mindössze 17 futammal mutatkozott be a Forma-1-ben, a jövőjét fontolgatja a 2025-re a Mercedeshez való átigazolással kapcsolatos spekulációk közepette. Döntése azonban attól függ, hogy hajlandó-e elviselni a jelenlegi versenynaptár fárasztó követelményeit. Alonso, röviden jelezte, hogy nincs összhang a Liberty Media irányítása alatt álló sportág irányvonala és az ilyen intenzív menetrend fenntarthatósága között az érintett sportolóknak:
„Ez egy megterhelő versenynaptár.”

Verstappen, fiatalsága ellenére, egyetértett Alonso megérzésével, kiemelve, hogy a versenyek mennyisége helyett az életminőséget tartja fontosabbnak. Rámutatott a sportban töltött időszaka lehetséges korlátjára, amire sokan talán nem számítottak. A megjegyzése a sportág jövőbeli iránya és sztárjainak jóléte iránti szélesebb körű aggodalmat tükrözi:
„Nem fogok még tíz évig évente 24 versenyt teljesíteni.”

A Ferrarit képviselő Carlos Sainz más nézőpontot fejtett ki, és arra hívta fel a figyelmet, hogy a zsúfolt menetrenddel felhígulhat az F1 exkluzivitása. Az említett versenyzők véleménye arra utalt, hogy elérkezett a fordulópont, ahol a királykategória, mint a motorsport csúcsának lényege veszélybe kerülhet a túlságosan ambiciózus versenynaptár miatt.

A mezőny élversenyzőinek gondolatai kritikus fordulópontot jeleznek a Forma-1-nek. Miközben a sportág igyekszik kiterjeszteni globális jelenlétét, a legtapasztaltabb és legelismertebb pilóták hangja fontos kérdéseket vet fel a jövő útját illetően, egyensúlyt teremtve a sportág kereskedelmi ambíciói és a résztvevők fizikai és mentális jóléte között.

Vámosi Péter

Recent Posts

„Minden versenyzőnek szerencséje volt, különösen nekem” – Bastianini félelmetesnek jellemezte a főfutamos balesetét

Rájárt a rúd Enea Bastianinire a Magyar Nagydíjon. Enea Bastianini számára felejthető volt a Magyar…

1 óra ago

Mansell egykori Williams Honda FW11-esét küldte meg Sato Laguna Secában – videó

A korábbi Forma-1-es pilóta, Takuma Sato körözhetett a legendás Williams Honda FW11-essel az idei Rolex…

2 óra ago

Ecclestone megüzente Verstappennek, hogy hová ne igazoljon sose

A korábbi Forma-1-vezér Bernie Ecclestone figyelmeztette Max Verstappent, hogy 2026 után ne igazoljon a Ferrarihoz.…

3 óra ago

Irány Csehország – folytatódik a kamion EB!

A nyári szünet után Csehországba utazik a kamion Európa-bajnokság mezőnye. Kiss Norbert, a Révész Racing…

4 óra ago

Tagadja a Red Bull-os pletykákat az IndyCar szupersztárja

A nyári szünet egyik fő pletykája volt, hogy a Red Bull állítólag jövőre leigazolná Verstappen…

5 óra ago

”Őrült hétvége volt” – Di Giannantonio becsületből teljesítette a Magyar Nagydíjat a motorcseréje után

Fabio Di Giannantonio élvezte a Balaton Parkot, de sok örömre lehetősége nem volt. Az első…

6 óra ago