Categories: F1

Jöhet a következő bombameglepetés: az Andretti szemet vetett az Alpine-ra!

A 2024-es F1-es szezon kezdetén az Alpine bizonytalan vizekre evezett, a bahreini teljesítménye pedig megmutatja, milyen kihívásokkal kell szembenézniük.

A korábban ígéretes csapat most a rideg valósággal küzd: az idei autójuk messze nem versenyképes, így sokan elgondolkodnak a Renault további elkötelezettségén. Ayao Komatsu, a Haas csapatfőnöke nem köntörfalazott az Ekstra Bladetnek, gyakorlatilag a versenyhierarchia legaljára helyezve az Alpine-t:

„Van a négy legjobb alakulat, aztán az Aston Martin, a többiek, végül az Alpine.”

A tavalyi év jelentős változásokat hozott a franciáknak: a Renault eladta a csapat negyedét befektetőknek, ami az istálló értékét 800 millió euró körülire tette. A befektetés ellenére a 2024-es kilátásaik továbbra is borúsak, különösen, hogy a Renault motor teljesítménye jelentősen elmarad a versenytársakétól. Még a Mercedes motorra való esetleges átállásról is keringtek pletykák, de Bruno Famin, a csapatfőnök eloszlatta ezeket a találgatásokat. Aláhúzta a csapat Renault melletti elkötelezettségét:

„El kellett magyaráznom, hogy Renault-motorok nélkül nem lenne többé ez a projekt, sem pedig az enstone-i gyár.”

Pierre Gasly, az Alpine versenyzője az erőforrásuk teljesítményén túl más aggályos területeket is kiemelt. A feledhető bahreini szereplés után Gasly az Alpine feltűnően lassú boxkiállásait jelölte meg kritikus gyengeségként:

„Sajnos tudjuk, hogy ezen még dolgoznunk kell, ma 10 másodpercembe került ez. Tudjuk, hogy ez sem adott volna pontokat, de a jövőben fontos lesz, amikor újra közelebb kerülünk a pontokhoz”.

A közelgő szaúd-arábiai futam nem sok jót ígér a fejlesztések szempontjából, így Gasly hozzátette:

„Jeddahban nem lesz semmiféle fejlesztésünk, de még sok mindent meg kell tanulnunk erről az új autóról. Van pár dolog, amit finomítani kell. Ezek sem lesz forradalmi, de lépésről lépésre kell haladnunk.”

A kihívások közepette egyre nagyobb teret nyer az a lehetőség, hogy az Andretti-Cadillac az Alpine felvásárlásával beszáll a Forma-1-be. Ez a lehetséges lépés egy olyan időszakban történik, amikor az F1 belépési költségei várhatóan ugrásszerűen megnőnek, ami vonzóbbá tesz egy felvásárlást, mint egy új istálló nulláról való indítását. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke kiemelte az új belépők előtt álló akadályokat:

„A Forma-1 egyértelművé tette az álláspontját, de ez nem jelenti azt, hogy Andretti nem jöhet. Csak azt jelenti, hogy nem jöhetnek új vagy tizenegyedik alakulatként. Továbbra is fennáll a lehetőség nekik, hogy átvegyenek egy meglévő franchise-t vagy csapatot, ha meg tudnak egyezni a kereskedelmi feltételekről.”

Miközben az Alpine a jövőjével birkózik, az Andretti-sztorinak ez egy reménysugár, esély az újjáélesztésre új tulajdonosokkal.

Vámosi Péter

Recent Posts

Inkább önként átadta az autóját, mint hogy F1-es világbajnok legyen

Az 1956-os Forma-1-es világbajnokság utolsó versenyét szeptember 2-án rendezték Monzában. A Ferrari fiatal és tehetséges…

12 perc ago

Oscar Piastri mellett én érzelmesnek tűnök – Lando Norris

Lando Norris őszinte véleményt osztott meg csapattársáról, Oscar Piastriról. A brit versenyző állítása, hogy az…

10 óra ago

Isack Hadjar zandvoorti dobogójával megelőzte Sebastian Vettelt

Isack Hadjar beírta magt az F1 történelemkönyvébe: a Holland Nagydíjon megszerezte első dobogós helyezését, és…

12 óra ago

Tsunoda ideje fogy – már a határidő is megvan

Helmut Marko világos üzenetet küldött Yuki Tsunodának: a japán pilótának „körülbelül Mexikóig” kell bizonyítania, hogy…

14 óra ago

Elkelt további két hely a pilótapiacon, hamarosan teljes a jövő év

Szeptember elsején a Honda dupla bejelentést tett közzé. Hivatalossá vált az, amire egy ideje mindenki…

15 óra ago

Jön a Ferrari hazai futama: Itt az Olasz Nagydíj hétvégi programja!

Dupla F1-es versenyhétvége, avagy nincs pihenő, hétvégén máris érkezik a következő versenyhétvége, az Olasz Nagydíj!…

16 óra ago