Categories: F1

Verstappen megnevezte az idei szezon három legjobbját, csapattársa nincs köztük

A Forma-1 sztárja, Max Verstappen figyelemre se méltatta Red Bull-os csapattársát, Sergio Perezt, miközben megjósolta az idei szezon első három helyezettjét.

A holland célja, hogy megszerezze zsinórban negyedik világbajnoki címét. A szezont a Bahreini Nagydíjon aratott fölényes győzelmével kezdte, és az 1-2. helyen végeztek Perezzel az élen. A mexikói az ötödik helyről lépett előre a rajtrácson. Annak ellenére, hogy ugyanazt az erős Red Bull autót vezeti, mint Verstappen, Pereznek az elmúlt pár szezonban kihívást jelentett az, hogy tartsa a lépést a csapattársával. Az elmúlt három szezonban Perez öt futamot nyert, miközben Verstappen 34-et, bár a tavalyi szezonban először sikerült megszereznie a második helyet a világbajnokságban. Amikor a Viaplayen tartott kérdezz-felelek során arról kérdezték, hogy szerinte ki kerülhet be az első háromba az idényben, a világbajnok nem vette számításba a csapattársát:

„Én, aztán Lewis Hamilton, majd Charles Leclerc.”

Hamilton utoljára 2020-ban szerezte meg a világbajnoki címet, de eltökélt szándéka, hogy utolsó szezonját a Mercedesnél jól zárja. Annak ellenére, hogy a bahreini edzéseken ígéretesnek tűnt, a brit küszködött a szezonnyitón, és a hetedik helyen végzett.

Leclerc, aki a következő szezonban Hamilton csapattársa lesz a Ferrarinál, a tippek szerint erős versenyt futhat. Az elmúlt két szezonban Verstappen kihívója volt, de Bahreinben csak csapattársa, Carlos Sainz mögött végzett. A monacói pilóta a bahreini időmérő során közel volt Verstappen tempójához, ennek ellenére a Ferrarinak nehéz volt tartania a versenytempót. Leclerc magabiztosabban tekint 2024-re, mint egy éve, ugyanakkor elismeri, hogy továbbra is a Red Bull az etalon. Nemrég így nyilatkozott:

„Mindent, amit ettől az autótól vártunk, az megvalósult az igazi pályán. Szóval ez jó dolog, mert ez segít nekünk fejleszteni az autót a szimulátorban, és úgy tűnik, mindennek van értelme. Aztán hogy mennyire vagyunk versenyképesek, azt nagyon nehéz megjósolni. A személyes megérzésem az, hogy a Red Bull még mindig igen elöl van, de a tavalyi évhez képest sokkal erősebb alapokkal rendelkezünk. Emlékszem, tavaly befejeztem a tesztet, és igen nehéz volt megérteni, hogy milyen irányba fejlődtünk. Az autó egyszerűen annyira következetlen volt, elég nehéz volt megérteni, mik a fő gyengeségek. 2024-ben teljesen más a helyzet. Pontosan tudjuk, hogy hol kell javítanunk, hol vannak a gyenge pontok, az autó fő gyengeségei, és ez némileg több reményt ad a fejlődéshez.”

Vámosi Péter

Recent Posts

Márquez a saját hibájából tanulva intette óva Martínt

A MotoGP regnáló bajnoka, Jorge Martín szerint Marc Márquez „szívből jövő” tanácsai a sérüléséből való…

8 perc ago

A Toyota ott segít a Haasnak, ahol a Ferrari nem tud

A Haas tavaly októberben kötött megállapodást a Toyotával, azon belül a Toyota Gazoo Racinggel, a…

2 óra ago

Hamilton elfeledett F1-es pilótát tart az egyik legtehetségesebb versenyzőnek, akivel valaha versenyzett

Lewis Hamilton elárulta, hogy egy olyan pilóta, aki mindössze egyetlen Forma-1-es futamot nyert, az egyik…

12 óra ago

Nulláról 5 kilométer – avagy hogyan vitt rá a Ferrari a futásra

Nem vagyok futó – mindig is utáltam a futást, egy busz után loholni is az…

14 óra ago

Colapinto fél másodpercet vert az Alpine olaszországi tesztjén a csapattársára

Franco Colapinto az A523-ast vezette vasárnap, átvéve Aron helyét, míg Martins, az enstoneiak korábbi junior…

16 óra ago

Schumacher szerint Doohan súlyos hibát követett el a balesetével

Ralf Schumacher szerint az a baleset, amit Jack Doohan elszenvedett Japánban, csak tovább rontotta az…

18 óra ago