A Haas csapattól nem idegenek a nehézségek, de idén egy újfajta dráma bontakozik ki, hiszen az új csapatfőnök, Ayao Komatsu meghúzza az új határokat a homokban.
Kevin Magnussen egyetlen körön belüli lemaradása – jelentős lemaradással csapattársa, Nico Hülkenberg mögött Bahreinben – komoly reakciót váltott ki a csapat vezetőségéből. Komatsu, azonnali figyelmet igénylő kritikus problémaként jelölve meg az elfogadhatatlan hét tizedes lemaradását. A Haas javulásáról szóló narratívát mostanra beárnyékolta ez az eltérés, annak ellenére, hogy az alakulat előrelépéseket tett a tavalyi probléma, a túlzott gumikopás kezelésében a versenytávok során. Az Ekstra Bladetnek így fogalmazott:
„Ez nem elfogadható. Az időmérőn erős elejére van szükség. Akkor az autót egészen a határig kell vezetni.”
Dicsérte Hülkenberg ügyességét az autó finombeállításában és az autó teljes potenciáljának kihasználásában, ami látszólag ellentétben áll Magnussen egyensúlyra vonatkozó követelményeivel. Így magyarázta ezt Komatsu, aki azért továbbra is optimista:
„Kevinnek szüksége van egy bizonyos egyensúlyra az autóban, ilyen a vezetési stílusa. Tudjuk, hogyan tud kijavítani. Ezért jobbak leszünk Jeddahban.”
Ez az igény a kanyarokban mutatott teljesítmény feláldozásához vezetett, ami megzavarta Magnussen képességét, hogy egy jól összerakott kört tudjon teljesíteni. A kritika ellenére Komatsu megerősítette hitét Magnussen eredendő tehetségében és képességeiben. Szerinte „komoly tehetség”, a lemaradást pedig a „kis nüanszoknak” tulajdonította, ami tavaly a második negyedévben kirívóan nyilvánvalóvá vált. Megismételte a fejlődés iránti elkötelezettségét, amiért reményteljes fordulatot vár a következő futamokon.
A dán Magnussen Thor-módjára, kalapáccsal alakította autója ülését