F1

Teljesen padlón az Alpine: Megmenthető még a csapat?

Története egyik, ha nem a legnagyobb válságát és mélypontját éli a francia Alpine.  A Renaultból lett csapat sereghajtóként kezdte 2024-et, miközben a háttérben is egyre másra távoznak a fontos emberek.

A franciák vesszőfutása tavaly nyárra nyúlik vissza, amikor komoly átszervezés volt a csapat életében és távozott többek között az akkori csapatfőnük Otmar Szafnauer is. A csapat irányítása így a korábbi ügyvezető, Bruno Famin kezébe került.

Hiába egyike a három gyári csapatnak, és a négy olyan istállónak, ahol mindkét versenyző futamgyőztes, az Alpine 2024-re abszolút sereghajtók lettek.

A bahreini pofon még ki sem lábaltak, amikor kiderült, hogy a csapat két meghatározó tervezője a szezonnyitó előtt nem sokkal felmondott.

Ennél már nehezebben lehet lejjebb, a kérdés az, hogy a zuhanás megállítható-e és a csapat megmenthető-e vagy végleg eltűnik a süllyesztőbe? Sokat elmond a csapat helyzetéről, hogy legutóbb ott volt személyesen is a versenyhétvégén a csapat vezérigazgatója Luca de Meo.

A jelenésekor szűkszavúan csak annyit mondott a médiának, hogy a jelenlétével kívánja támogatni és biztatni a nehéz helyzetben lévő csapatát.

Noha előzetesen is tudva levő volt, hogy nem lesz világverő autó Gasly és Ocon alatt, mindketten rendkívül csalódottak és reménytelennek tűntek Bahrein után.

„Azt gondoltuk előzetesen, hogy közelebb vagyunk, de iszonyatosan le vagyunk maradva.” – jelentette ki Ocon, míg honfitársa Gasly is lemondóan csak annyit felelt, hogy ott vannak, ahol várták magukat.

Mindkét pilóta türelemre intette a csapatát, és jobb híján minimális elvárásokat tűznek ki maguk elé egy-egy hétvégére.

Hogy mi lehet a francia istálló sorsa rejtély, ami biztos, hogy idén vérmes reményeik nem lehetnek. Gyári csapatkén rendelkeznek a szükséges erőforrásokkal a sikerhez. Ha megakarnak maradni az F1-ben, akkor kulcsfontosságú, hogy a következő évben jóval erősebb autóval álljanak ki, mert még több ilyen év és inkább előbb, mint utóbb a legfelső vezetés ráunhat a feleslege pénzkidobásra…

Hegedűs Dávid

Recent Posts

Új helyszínre látogat a Kamion Eb: következik a Lausitzring!

Teljes gőzzel folytatódik a 2025-ös Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság, amely Misanóból egyenesen a DEKRA Lausitzringre…

58 perc ago

Íme az igazság az Aprilia Racing és Jorge Martín szakításáról

A silverstone-i Brit Nagydíj előtt az Aprilia Racing hivatalos közleményt adott ki, hogy véget vessen…

3 óra ago

Wayne Rainey és más legendák újra pályán Laguna Secában – kell ennél több?

Igazi kuriózum vár a motorsport szerelmeseire idén nyáron Laguna Secában: július 11. és 13. között…

5 óra ago

Emmy-díjat kapott a Netflix F1-es sorozata, a Drive to Survive

Netflix F1-es dokumentumfilm-sorozata, a Drive to Survive (Hajsza a túlélésért), komoly elismerésben részerült. Megnyerte a…

7 óra ago

Legendás helyszínre látogat a MotoGP mezőnye – a magyar nézők se maradnak le az izgalmakról

Alig három hónap múlva, több mint 30 év után Magyarországra látogat a MotoGP mezőnye: augusztus…

9 óra ago

Az F1-film vetítésén járt a mezőny – Kitalálod ki az a 2 versenyző, aki nem volt ott?

Az F1-es mezőny tagjai privát vetítésen nézhették meg a Brad Pitt főszereplésével készült F1 című…

11 óra ago