F1

Teljesen padlón az Alpine: Megmenthető még a csapat?

Története egyik, ha nem a legnagyobb válságát és mélypontját éli a francia Alpine.  A Renaultból lett csapat sereghajtóként kezdte 2024-et, miközben a háttérben is egyre másra távoznak a fontos emberek.

A franciák vesszőfutása tavaly nyárra nyúlik vissza, amikor komoly átszervezés volt a csapat életében és távozott többek között az akkori csapatfőnük Otmar Szafnauer is. A csapat irányítása így a korábbi ügyvezető, Bruno Famin kezébe került.

Hiába egyike a három gyári csapatnak, és a négy olyan istállónak, ahol mindkét versenyző futamgyőztes, az Alpine 2024-re abszolút sereghajtók lettek.

A bahreini pofon még ki sem lábaltak, amikor kiderült, hogy a csapat két meghatározó tervezője a szezonnyitó előtt nem sokkal felmondott.

Ennél már nehezebben lehet lejjebb, a kérdés az, hogy a zuhanás megállítható-e és a csapat megmenthető-e vagy végleg eltűnik a süllyesztőbe? Sokat elmond a csapat helyzetéről, hogy legutóbb ott volt személyesen is a versenyhétvégén a csapat vezérigazgatója Luca de Meo.

A jelenésekor szűkszavúan csak annyit mondott a médiának, hogy a jelenlétével kívánja támogatni és biztatni a nehéz helyzetben lévő csapatát.

Noha előzetesen is tudva levő volt, hogy nem lesz világverő autó Gasly és Ocon alatt, mindketten rendkívül csalódottak és reménytelennek tűntek Bahrein után.

„Azt gondoltuk előzetesen, hogy közelebb vagyunk, de iszonyatosan le vagyunk maradva.” – jelentette ki Ocon, míg honfitársa Gasly is lemondóan csak annyit felelt, hogy ott vannak, ahol várták magukat.

Mindkét pilóta türelemre intette a csapatát, és jobb híján minimális elvárásokat tűznek ki maguk elé egy-egy hétvégére.

Hogy mi lehet a francia istálló sorsa rejtély, ami biztos, hogy idén vérmes reményeik nem lehetnek. Gyári csapatkén rendelkeznek a szükséges erőforrásokkal a sikerhez. Ha megakarnak maradni az F1-ben, akkor kulcsfontosságú, hogy a következő évben jóval erősebb autóval álljanak ki, mert még több ilyen év és inkább előbb, mint utóbb a legfelső vezetés ráunhat a feleslege pénzkidobásra…

Hegedűs Dávid

Recent Posts

Folytatódik a Kamion EB Autodrom Mostban, és bemutatkozik egy Dakar-sztár is!

Egy hónapos nyári szünet után a Goodyear FIA Kamion EB bedübörög Autodrom Most pályára. Tizenöt…

3 óra ago

Az oroszok beperelték a Forma-1-et

Az orosz motorsport-promóter, az Ano Rosgonki állítólag 58 millió euróra perli a Forma-1-et szerződésszegés miatt,…

5 óra ago

A Cadillac még idén tesztelni fog – egy másik csapat versenyautójával

A Cadillac F1 csapata bejelentette, hogy rivális istálló segítségét veszi igénybe a korábbi autójukkal, a…

7 óra ago

Ismét nem sikerül fellépnie az F1-be Hertának, ezért irány az F2?

Újabb versenyző húzható ki a Cadillac listájáról. Mióta az Andretti és Cadillac szeretne beszállni a…

9 óra ago

Bottas büntetéssel nyit jövőre a Cadillac-kel Ausztráliában

A 2026-os Forma-1-es versenynaptár első versenyéig még több mint hat hónap van hátra, de máris…

10 óra ago

Péreznek „nincs mit bizonyítania” a Verstappennel töltött nehéz időszak után

Sergio Pérez szerint visszatérésével nincs mit bizonyítania. A mexikói pilóta szerint elődei és utódai eredményei…

11 óra ago