F1

Teljesen padlón az Alpine: Megmenthető még a csapat?

Története egyik, ha nem a legnagyobb válságát és mélypontját éli a francia Alpine.  A Renaultból lett csapat sereghajtóként kezdte 2024-et, miközben a háttérben is egyre másra távoznak a fontos emberek.

A franciák vesszőfutása tavaly nyárra nyúlik vissza, amikor komoly átszervezés volt a csapat életében és távozott többek között az akkori csapatfőnük Otmar Szafnauer is. A csapat irányítása így a korábbi ügyvezető, Bruno Famin kezébe került.

Hiába egyike a három gyári csapatnak, és a négy olyan istállónak, ahol mindkét versenyző futamgyőztes, az Alpine 2024-re abszolút sereghajtók lettek.

A bahreini pofon még ki sem lábaltak, amikor kiderült, hogy a csapat két meghatározó tervezője a szezonnyitó előtt nem sokkal felmondott.

Ennél már nehezebben lehet lejjebb, a kérdés az, hogy a zuhanás megállítható-e és a csapat megmenthető-e vagy végleg eltűnik a süllyesztőbe? Sokat elmond a csapat helyzetéről, hogy legutóbb ott volt személyesen is a versenyhétvégén a csapat vezérigazgatója Luca de Meo.

A jelenésekor szűkszavúan csak annyit mondott a médiának, hogy a jelenlétével kívánja támogatni és biztatni a nehéz helyzetben lévő csapatát.

Noha előzetesen is tudva levő volt, hogy nem lesz világverő autó Gasly és Ocon alatt, mindketten rendkívül csalódottak és reménytelennek tűntek Bahrein után.

„Azt gondoltuk előzetesen, hogy közelebb vagyunk, de iszonyatosan le vagyunk maradva.” – jelentette ki Ocon, míg honfitársa Gasly is lemondóan csak annyit felelt, hogy ott vannak, ahol várták magukat.

Mindkét pilóta türelemre intette a csapatát, és jobb híján minimális elvárásokat tűznek ki maguk elé egy-egy hétvégére.

Hogy mi lehet a francia istálló sorsa rejtély, ami biztos, hogy idén vérmes reményeik nem lehetnek. Gyári csapatkén rendelkeznek a szükséges erőforrásokkal a sikerhez. Ha megakarnak maradni az F1-ben, akkor kulcsfontosságú, hogy a következő évben jóval erősebb autóval álljanak ki, mert még több ilyen év és inkább előbb, mint utóbb a legfelső vezetés ráunhat a feleslege pénzkidobásra…

Hegedűs Dávid

Recent Posts

Újabb versenyzőt vett át az Alpine alakulatától a Haas F1!

A MoneyGram Haas F1 Team hivatalosan is bejelentette, hogy Ryō Hirakawa lesz a 2025-ös FIA…

1 óra ago

Örülhetnek, akik utálnak korán kelni! Itt a hétvégi Forma-1-es menetrend!

A tripla Forma-1-es versenyhétvégék második állomása következik hétvégén: a Bahreini Nagydíj. Ezúttal már fellélegezhetnek azok,…

3 óra ago

Piastri bosszús, amiért nem sikerült elkapni Verstappent

Oscar Piastri szerint a pályapozíció sokba került a McLarennek, a Max Verstappen elleni csatában. A…

13 óra ago

Las Vegasban debütál Mustangjával Gilyén Krisztián

Las Vegas, Monza, Le Mans, Zandvoort. Csak néhány azon legendás helyszínek közül, ahol május és…

14 óra ago

Jobban megismernéd Pecco Bagnaiát? Itt a lehetőség! 10 részes sorozattal készült

Pecco Bagnaia csatlakozott más versenyzők, például Jorge Martín és Aleix Espargaró trendjéhez, és új YouTube-csatornát…

15 óra ago

F1: Pontot sem szerzett, de a nap versenyzője lett

A japán Yuki Tsunoda első versenyhétvégéje a Red Bull csapatánál, a hazai versenye volt, a…

16 óra ago