Dr Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója óvatos a 2024-es Forma-1-es szezonra vonatkozó sikereiket illetően, elismerve, hogy bár a Red Bull jelentős fölényben van, egyes versenyeken kihívásokkal szembesülhet.
A riválisok, a Ferrari és a Mercedes igyekszik a Red Bull nyomában lenni. A Ferrari elnöke, John Elkann a Szaúd-arábiai Nagydíjon tett látogatása során meg is jegyezte: „Ha megnézzük, hol álltunk egy évvel ezelőtt, ez a bajnokság jobban indult”.
„A fontos dolog az, hogy mindig próbáljunk fejlődni és előrelépni. 2026-ban lezárul egy ciklus, aztán egy másik fog megnyílni.”
Lewis Hamilton Mercedesről Ferrarihoz való váltásának várakozása is reményeket ébresztett az olasz csapatnál. Elkann úgy véli, Hamilton lépése azt jelzi, hogy joggal lehet bízni a Ferrari feltámadásában.
„Lewis csatlakozása a Ferrarihoz annak a jele, hogy hisz abban, hogy nagy dolgokat érhet el velünk.”
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff az új, 2024-es autóval kapcsolatos kihívások kapcsán úgy fogalmazott, hogy „nem jó” a helyzet. Ők jelenleg a harmadik erőnek látszanak a Ferrari után.
A Red Bull körüli, „pályán kívüli” botrány ellenére Max Verstappen továbbra is dominál. Marko dicsérte Verstappen képességét, hogy képes elszigetelni magát a külső zavaró tényezőktől.
„Nagyszerű, ahogy Max elzárkózik minden mástól, ami történik” – jegyezte meg Marko. „Ami a legjobban lenyűgözött, az az, hogy még csak nem is kérte, hogy az utolsó stintben a leggyorsabb versenykörét teljesíthesse. Egyszerűen csak nyugodtan akart a célig vezetni. Annyira nyugodt most.”
Marko azonban elismerte, hogy a nézők szempontjából nem a legizgalmasabb a Red Bull dominanciája okán az élen nem zajlok éles verseny.
„Lehet, hogy a nézőknek nem jó, de mi fölényben voltunk. Ezt el kell ismerni” – mondta a német Sky-nak.
Majd az ORF-nek humorosan megjegyezte a legutóbbi győzelmi különbségüket, mondván: „Azt hiszem, most csak 19 másodperccel nyertünk.”
2023-ban a Red Bull a 22 versenyből 21-et megnyert, ebből 19-et Verstappen által. A közönség emiatt azt is reálisnak látja, hogy idén az összes (24) versenyt a Red Bull nyerje.
Marko azonban óvatos a Red Bull esélyeit illetően.
Kiemelte a konkrét kihívásokat azokon a pályákon, ahol a kvalifikáció kulcsfontosságú szerepet játszik, mint például Monaco és Szingapúr.
„Sokkal nehezebbé válik a helyzet azokon a pályákon, ahol a kvalifikáció döntő szerepet játszik, mint például Monaco és Szingapúr. Szaúd-Arábiában Max ismét csak egy rendkívüli körnek köszönhette a pole pozíciót. Ha ez valahol nem sikerül, és nem tudunk az élről rajtolni, akkor nem biztos, hogy nyerhetünk.”
Horner már nincs elájulva Verstappentől, megvan, kiket igazolna a helyére!