Categories: F1

Nyugi, nem biztos, hogy az összes versenyt a Red Bull fogja nyerni!

Dr Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója óvatos a 2024-es Forma-1-es szezonra vonatkozó sikereiket illetően, elismerve, hogy bár a Red Bull jelentős fölényben van, egyes versenyeken kihívásokkal szembesülhet.

A riválisok, a Ferrari és a Mercedes igyekszik a Red Bull nyomában lenni. A Ferrari elnöke, John Elkann a Szaúd-arábiai Nagydíjon tett látogatása során meg is jegyezte: „Ha megnézzük, hol álltunk egy évvel ezelőtt, ez a bajnokság jobban indult”.

„A fontos dolog az, hogy mindig próbáljunk fejlődni és előrelépni. 2026-ban lezárul egy ciklus, aztán egy másik fog megnyílni.”

Lewis Hamilton Mercedesről Ferrarihoz való váltásának várakozása is reményeket ébresztett az olasz csapatnál. Elkann úgy véli, Hamilton lépése azt jelzi, hogy joggal lehet bízni a Ferrari feltámadásában.

„Lewis csatlakozása a Ferrarihoz annak a jele, hogy hisz abban, hogy nagy dolgokat érhet el velünk.”

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff az új, 2024-es autóval kapcsolatos kihívások kapcsán úgy fogalmazott, hogy „nem jó” a helyzet. Ők jelenleg a harmadik erőnek látszanak a Ferrari után.

A Red Bull körüli, „pályán kívüli” botrány ellenére Max Verstappen továbbra is dominál. Marko dicsérte Verstappen képességét, hogy képes elszigetelni magát a külső zavaró tényezőktől.

„Nagyszerű, ahogy Max elzárkózik minden mástól, ami történik” – jegyezte meg Marko. „Ami a legjobban lenyűgözött, az az, hogy még csak nem is kérte, hogy az utolsó stintben a leggyorsabb versenykörét teljesíthesse. Egyszerűen csak nyugodtan akart a célig vezetni. Annyira nyugodt most.”

Marko azonban elismerte, hogy a nézők szempontjából nem a legizgalmasabb a Red Bull dominanciája okán az élen nem zajlok éles verseny.
„Lehet, hogy a nézőknek nem jó, de mi fölényben voltunk. Ezt el kell ismerni” – mondta a német Sky-nak.

Majd az ORF-nek humorosan megjegyezte a legutóbbi győzelmi különbségüket, mondván: „Azt hiszem, most csak 19 másodperccel nyertünk.”

2023-ban a Red Bull a 22 versenyből 21-et megnyert, ebből 19-et Verstappen által. A közönség emiatt azt is reálisnak látja, hogy idén az összes (24) versenyt a Red Bull nyerje.

Marko azonban óvatos a Red Bull esélyeit illetően.

Kiemelte a konkrét kihívásokat azokon a pályákon, ahol a kvalifikáció kulcsfontosságú szerepet játszik, mint például Monaco és Szingapúr.

„Sokkal nehezebbé válik a helyzet azokon a pályákon, ahol a kvalifikáció döntő szerepet játszik, mint például Monaco és Szingapúr. Szaúd-Arábiában Max ismét csak egy rendkívüli körnek köszönhette a pole pozíciót. Ha ez valahol nem sikerül, és nem tudunk az élről rajtolni, akkor nem biztos, hogy nyerhetünk.”

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Egy bajnok emlékezete – Ma 8 éve hunyt el Nicky Hayden

Nyolcadik évfordulójához érkezett Nicky Hayden halála. A 2006-os MotoGP-világbajnok, akit a motorsport világában csak „Kentucky…

8 óra ago

Marc Márquez figyelmeztetett: „Egyetlen versenytől sem félek”

A MotoGP éllovasa, Marc Márquez magabiztosan nyilatkozott a szezon hátralévő részével kapcsolatban, és világossá tette:…

9 óra ago

Új helyszínre látogat a Kamion Eb: következik a Lausitzring!

Teljes gőzzel folytatódik a 2025-ös Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság, amely Misanóból egyenesen a DEKRA Lausitzringre…

11 óra ago

Íme az igazság az Aprilia Racing és Jorge Martín szakításáról

A silverstone-i Brit Nagydíj előtt az Aprilia Racing hivatalos közleményt adott ki, hogy véget vessen…

13 óra ago

Wayne Rainey és más legendák újra pályán Laguna Secában – kell ennél több?

Igazi kuriózum vár a motorsport szerelmeseire idén nyáron Laguna Secában: július 11. és 13. között…

15 óra ago

Emmy-díjat kapott a Netflix F1-es sorozata, a Drive to Survive

Netflix F1-es dokumentumfilm-sorozata, a Drive to Survive (Hajsza a túlélésért), komoly elismerésben részerült. Megnyerte a…

17 óra ago