Categories: F1

Alonso kénytelen várni: Imoláig elhalasztják az Aston főbb fejlesztését

Fernando Alonso türelmetlenül várhatja a 2024-es Aston Martinjának jelentős fejlesztéseit, hiszen a nagyobb csomagjuk csak az Imolai Nagydíjra – két hónap múlva – várható.

A futam után Jeddahban, és Alonso esetleges 2025-ös Mercedeshez való váltásáról szóló pletykák közepette mind ő, mind pedig tapasztalt harcostársa, Pedro de la Rosa folyamatos fejlesztéseket sürgetett az autóhoz az idei év számos futamára. A csapat nagyköveteként szolgáló de la Rosa a DAZN-nek közvetítette az alakulat azon törekvését, hogy elkerüljék az autójuk teljesítményének stagnálását:

„Az istálló célja, hogy ne versenyezzen két egymást követő versenyen ugyanolyan az autóval. Ausztráliára épp nincs fejlesztési terv, de a dolgok már a „kemencében vannak”.”

Ennek ellenére kiderült, hogy a következő tengerentúli futamokra, Japánba, Kínába és Miamiba sem lesznek jelentős újításaik. Mike Krack, a csapatfőnök a spanyol média beszámolója szerint kifejezte az egysége buzgalmát a folyamatos fejlesztés iránt:

„Igen, szeretnénk folyamatosan fejleszteni ezt az autót, nem várunk túl sokáig. Tehát a következő futamok során lesznek változások, kezdve Imolával.”

Mivel az imolai versenyhétvége az idei szezon első európai futama május közepén lesz, az óra ketyeg, hogy Alonso döntsön az Aston Martinnal való jövőjéről 2025-re. Krack elismerte, hogy Alonso önállóan dönthet a pályafutásáról, de megjegyezte:

„Nyílt titok, hogy ő maga akar dönteni a jövőjéről, és az sem titok, hogy mi továbbra is együtt akarunk dolgozni Fernandóval. Ugyanakkor az a fontos, hogy gyors autót adjunk alá, hogy higgyen az alakulatban és a projektben, mert az normális, hogy egy olyan versenyző, mint ő, minden csapat számára vonzó.”

Továbbá utalt a közelgő tárgyalásokra, hangsúlyozva, hogy az Aston igyekszik megtartani Alonsót:

„Minden egyéb a következő hetek megbeszélései tárgya lesznek, de megpróbáljuk megtartani. Ő nem csak a vezetése és a képességei miatt tehetséges, ez vitathatatlan. De valami pluszt is ad a csapatnak, hogy mindenkit hajt és motivál, és példamutatóan vezet.”

Krack türelemre intett az Aston Martin új, 2024-es modelljének kiértékelésében is:

„Ez egy remek alap, de még csak a teszteken és két versenyhétvégén láttuk, amelyek szintén éjszakaiak voltak. Sok tanulnivaló áll még előttünk.”

Ezzel szemben az egykori F1-es pilóta, Ralf Schumacher azt javasolta Alonsonak, hogy 42 évesen fontolja meg pályafutása befejezését, így lehetőséget biztosítva a fiatalabb tehetségeknek, amit a Marca sportnapilap idézett:

„Lássuk, hogy meg lehet-e törni ezt az ördögi kört, hogy a fiatal versenyzők újra esélyt kapjanak. Alonso 42 éves, de még mindig aktív. Semmi bajom Fernandóval, de a Forma-1 célja nem az, hogy egyre öregebb legyen a mezőny.”

Vámosi Péter

Recent Posts

Újabb hondás sérült meg, ki is hagyja a következő két fordulót

Edzés közben sérült le az LCR Hondától Somkiat Chantra, akinek ki kell hagynia a soron…

10 óra ago

Mélyütés a KTM-nek: kulcsembert csábíthat el a Honda

A hírek szerint a Honda Racing Corporation fájó sebet ejthet a KTM-en. A német mérnököt,…

11 óra ago

Lando Norris zárta az élen a pénteket Silverstone-ban

Silverstone-ban a második szabadedzésen is hazai sikernek örülhetett a helyi közönség: Lando Norris volt a…

11 óra ago

Jerry Bruckheimer megerősítette, hogy most már tényleg jöhet a Mint a villám folytatása Tom Cruise-zal

Az F1-film társproducere, Jerry Bruckheimer megerősítette, hogy a NASCAR-alapú filmje, a Days of Thunder folytatása…

13 óra ago

Rossi legnagyobb kihívójaként tartották számon – 49 éves lenne Daijiro Kato

1996-ban Suzukában az egyik legemlékezetesebb pillanat volt, amikor a fiatal japán versenyző, Daijiro Kato, bemutatkozott…

14 óra ago

Hazai pályán Hamilton nyitott az élen pénteken

Lewis Hamilton és a Ferrari bizonyult a leggyorsabbnak a silverstone-i első szabadedzésen. A Brit Nagydíj…

15 óra ago