Motorsportol.hu
2025. május 23, péntek
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Norris sokat küzd a testével, szerinte változtatni kell az F1-es szabályokon

Tajthi Andrea by Tajthi Andrea
2024.03.19.
Norris sokat küzd a testével, szerinte változtatni kell az F1-es szabályokon

Fotó: McLaren

A ground effect, vagyis talajhatású autók visszatérése, valamint az autók hasmagassággának kulcsszerepe azt eredményezte, hogy a Forma-1-es csapatok nagyon alacsony és merev autókat építenek.

Ez előnyös a technikai teljesítmény tekintetében, azonban nem túl előnyös a versenyzők testére, egészségére vonatkozóan. Több versenyző is hangot adott már véleményének, mi szerint hosszú távon ez nagyon egészségtelen lesz számukra. A téma egyik szószólója pedig a McLaren britje, Lando Norris.

Ez is érdekelhet

Napi cuki: Magával vitte kislányát a monacói paddokba egy F1-es versenyző

Napi cuki: Magával vitte kislányát a monacói paddokba egy F1-es versenyző

2025.05.23.
Red Bull pszichológiai hadjárattal próbálja lassítani a McLarent?

Red Bull pszichológiai hadjárattal próbálja lassítani a McLarent?

2025.05.23.

„Hogy lehetne-e jobb? És vajon jobb volt-e néhány évvel ezelőtt a régi autókkal? 100%” – idézi Norrist az Autosport.

„Határozottan vannak bizonyos emberek, akik azt gondolják, hogy nem rossz ez, és hogy sok évvel ezelőtt rosszabb volt, meg ilyesmi, de szerintem az idők megváltoztak” – tette hozzá.

„Azt hiszem, néha panaszkodunk, de bizonyos esetekben jó okuk is van rá, a saját testünk és a dolgok biztonsági és egészségügyi oldala miatt. Szóval azt hiszem, vannak területek, ahol biztosan lehetne javulni.”

Norris úgy véli, hogy a csapatoktól nem várható el, hogy a versenyzők kényelmével foglalkozzanak, mivel az ő feladatok, hogy a szabályok adta keretek között a lehető leghatékonyabb autót építsék. Ezt a felelősséget inkább az FIA-ra hárítaná, a szabályok megaékotása kapcsán.

„Úgy gondolom, hogy egy kicsit javítani kell ezen, mert a csapatok csak a leggyorsabb autókat készítik, aztán mi pedig vezetjük őket” – mondta Norris.

„Határozottan nem olyan rossz már, mint két évvel ezelőtt volt. Azóta javultak a dolgok, a delfinezéssel és mindezzel együtt.”

„De még mindig rendkívül alacsonyan kell vezetni az autókat, merevnek kell lenniük, és ilyen dolgok. És ez megviseli az embert.”

„Sokat küzdök a testemmel, a hátammal és mindezekkel a dolgokkal. És most sok mindent meg kell tennem [az egészsége megőrzése érdekében], amit néhány évvel ezelőtt még nem volt szükséges.”

„Nem mondanám, hogy ez közvetlenül az autó miatt van, azt hiszem, hiszen némileg természetes is számomra, hogy dolgoznom kell rajta, de úgy gondolom, hogy hosszú távon javítani kell a dolgokon, különösen, ha hosszú évekig itt akarok lenni.”

Csapattársa, Oscar Piastri alapvetően egyetért Norrissal.

„Már nem olyan rossz, mint akkor volt, amikor ezek a szabályok először megjelentek” – mondta az ausztrál.

„De nem olyan kényelmes, mint a régi autók voltak. Szóval azt hiszem, ez egy olyan pont, ami lényeges számunkra.”

„Úgy fogjuk vezetni az autót, ahogy az a leggyorsabb, és soha nem fogsz köridőt bukni azért, hogy ne fájjon a tested a verseny után. Szóval olyan szabályokra van szükség, amelyek ezt megakadályozzák. Mert mi annyira versenyképesek vagyunk, hogy a lehető legjobb köridőt fogjuk kihozni [az autóból], bármi áron.”

„Úgy érzem, hogy jó munkát végeztek ennek a kezelésében, de ez olyasmi, amire a jövőben figyelnünk kell.”

Kiderült, miért nem büntették Norris kiugrását a versenyfelügyelők

Tags: F1Forma-1ground effectLando NorrisOscar Piastri
Tajthi Andrea

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Ki legyen a következő FIA elnök?
262 Szavazat · 262 szavazat
Szavazok

Ajánló

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

2025.05.13.
Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

2025.05.06.
Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

2025.05.05.

TOP 5

  • Újabb F1-es közeleg a menesztéséhez, az eredményei alapján nem tartanak rá igényt

    Újabb F1-es közeleg a menesztéséhez, az eredményei alapján nem tartanak rá igényt

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • A Monacói Nagydíj új szabálya egy kis aggodalomra adhat okot

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Dráma Misanóban: Kiss Norbi az utolsó helyről indul, Reinert a Révész Racing korábbi kamionjával ötödik!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Verstappennek nem engedik, hogy úgy tegyen, mint Alonso

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Az F1-film vetítésén járt a mezőny – Kitalálod ki az a 2 versenyző, aki nem volt ott?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.