Motorsportol.hu
2025. október 15, szerda
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Norris sokat küzd a testével, szerinte változtatni kell az F1-es szabályokon

Tajthi Andrea by Tajthi Andrea
2024.03.19.
Norris sokat küzd a testével, szerinte változtatni kell az F1-es szabályokon

Fotó: McLaren

ADVERTISEMENT

A ground effect, vagyis talajhatású autók visszatérése, valamint az autók hasmagassággának kulcsszerepe azt eredményezte, hogy a Forma-1-es csapatok nagyon alacsony és merev autókat építenek.

Ez előnyös a technikai teljesítmény tekintetében, azonban nem túl előnyös a versenyzők testére, egészségére vonatkozóan. Több versenyző is hangot adott már véleményének, mi szerint hosszú távon ez nagyon egészségtelen lesz számukra. A téma egyik szószólója pedig a McLaren britje, Lando Norris.

Ez is érdekelhet

Íme a dátum, amikortól Apple TV+ előfizetéssel is lehet nézni az F1-et

Íme a dátum, amikortól Apple TV+ előfizetéssel is lehet nézni az F1-et

2025.10.14.
A korábbi világbajnok szerint Verstappen nyeri a világbajnokságot – azt is elmondta, miért

A korábbi világbajnok szerint Verstappen nyeri a világbajnokságot – azt is elmondta, miért

2025.10.14.

„Hogy lehetne-e jobb? És vajon jobb volt-e néhány évvel ezelőtt a régi autókkal? 100%” – idézi Norrist az Autosport.

„Határozottan vannak bizonyos emberek, akik azt gondolják, hogy nem rossz ez, és hogy sok évvel ezelőtt rosszabb volt, meg ilyesmi, de szerintem az idők megváltoztak” – tette hozzá.

„Azt hiszem, néha panaszkodunk, de bizonyos esetekben jó okuk is van rá, a saját testünk és a dolgok biztonsági és egészségügyi oldala miatt. Szóval azt hiszem, vannak területek, ahol biztosan lehetne javulni.”

Norris úgy véli, hogy a csapatoktól nem várható el, hogy a versenyzők kényelmével foglalkozzanak, mivel az ő feladatok, hogy a szabályok adta keretek között a lehető leghatékonyabb autót építsék. Ezt a felelősséget inkább az FIA-ra hárítaná, a szabályok megaékotása kapcsán.

„Úgy gondolom, hogy egy kicsit javítani kell ezen, mert a csapatok csak a leggyorsabb autókat készítik, aztán mi pedig vezetjük őket” – mondta Norris.

„Határozottan nem olyan rossz már, mint két évvel ezelőtt volt. Azóta javultak a dolgok, a delfinezéssel és mindezzel együtt.”

„De még mindig rendkívül alacsonyan kell vezetni az autókat, merevnek kell lenniük, és ilyen dolgok. És ez megviseli az embert.”

„Sokat küzdök a testemmel, a hátammal és mindezekkel a dolgokkal. És most sok mindent meg kell tennem [az egészsége megőrzése érdekében], amit néhány évvel ezelőtt még nem volt szükséges.”

„Nem mondanám, hogy ez közvetlenül az autó miatt van, azt hiszem, hiszen némileg természetes is számomra, hogy dolgoznom kell rajta, de úgy gondolom, hogy hosszú távon javítani kell a dolgokon, különösen, ha hosszú évekig itt akarok lenni.”

Csapattársa, Oscar Piastri alapvetően egyetért Norrissal.

„Már nem olyan rossz, mint akkor volt, amikor ezek a szabályok először megjelentek” – mondta az ausztrál.

„De nem olyan kényelmes, mint a régi autók voltak. Szóval azt hiszem, ez egy olyan pont, ami lényeges számunkra.”

„Úgy fogjuk vezetni az autót, ahogy az a leggyorsabb, és soha nem fogsz köridőt bukni azért, hogy ne fájjon a tested a verseny után. Szóval olyan szabályokra van szükség, amelyek ezt megakadályozzák. Mert mi annyira versenyképesek vagyunk, hogy a lehető legjobb köridőt fogjuk kihozni [az autóból], bármi áron.”

„Úgy érzem, hogy jó munkát végeztek ennek a kezelésében, de ez olyasmi, amire a jövőben figyelnünk kell.”

Kiderült, miért nem büntették Norris kiugrását a versenyfelügyelők

Tags: F1Forma-1ground effectLando NorrisOscar Piastri
Tajthi Andrea

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

2026-ban két amerikai F1 csapat lesz. Neked melyik a szimpatikusabb?
26 Szavazat · 26 szavazat
Szavazok

Ajánló

Gumifüst és angol humor a Red Bull Showrunon – Coulthard és Friesacher pedig meséltek is

Gumifüst és angol humor a Red Bull Showrunon – Coulthard és Friesacher pedig meséltek is

2025.10.12.
Csak egy kattintás: A Motorsportol.hu még közelebb hozza a motorsportot hozzád!

Csak egy kattintás: A Motorsportol.hu még közelebb hozza a motorsportot hozzád!

2025.10.11.
Rakétatudomány a boxutcában: A Forma-1 és az űrtechnológia összefonódása

Rakétatudomány a boxutcában: A Forma-1 és az űrtechnológia összefonódása

2025.10.10.

TOP 5

  • Izgalmas részletek láttak napvilágot Horner Ferrarihoz igazolásával kapcsolatban

    Izgalmas részletek láttak napvilágot Horner Ferrarihoz igazolásával kapcsolatban

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Idegbe jött a McLaren pilótája, amikor leigazolták Piastrit

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Verstappen már sejti, melyik csapat lesz a legjobb 2026-ban, és az nem a Red Bull

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Visszavonul a ralitól a kétszeres világbajnok, hogy a Forma-1-ben versenyezhessen

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Oscar Piastri lelépne a McLarentől?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Heti hírek” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.