Categories: F1

A Horner-ügy magánügy, a riválisok direkt szítják a tüzet, véli Coulthard

David Coulthard úgy véli, hogy egyes rivális Forma-1-es csapatok „szítani akarják a tüzet” azzal, hogy a Red Bull Christian Hornerrel kapcsolatos vizsgálatának átláthatóbb kimenetelét követelik.

A Red Bull GmbH vizsgálatot indított a csapatfőnök ellen, miután „nem megfelelő magatartásra” vonatkozó állításokat tett egy női alkalmazottja.

Hornert azonban felmentették a vádak alól, amikor a Red Bull független vizsgálatot indított, ám további részleteket nem hoztak nyilvánosságra. Nem úgy egy ismeretlen személy, aki bizonyára elégedetlen volt a vizsgálat eredményével, és egy beszélgetéseket, fotókat tartalmazó mappát küldött szét megannyi F1-es személyiségnek, köztük a többi csapatfőnöknek.

A Mercedes csapatfőnöke Toto Wolff és a McLaren vezérigazgatója Zak Brown is sürgette a sportágat, hogy adjon ki több részletet az ügyről, hogy a történések átláthatóak legyenek.

Coulthard, aki korábban maga is F1-es versenyző volt, úgy véli, hogy az állítások között hátsó szándék is van, és úgy gondolja, hogy az ügynek magánügynek kellene maradnia.

Amikor megkérdezték a Red Bullt, hogy a Horner tisztázásával kapcsolatos felhívásokról, Coulthard a Channel 4-nek így nyilatkozott: „Van egy felhívás azok részéről, akik szítani akarják a tüzet.”

„Lesznek olyanok, akik a szurkolótábor érdekeire hivatkoznak, és nagyobb átláthatóságot kérnek. De ez egy magánügy. Mindannyiunknak joga van a magánélethez.”

„Ha lenne egy ügy, amire reagálni kellene, akkor tudnánk róla. Egy független csoport foglalkozott vele.”

„Nos, ez nem fogja kielégíteni azokat, akik többet akarnak. Azokat, akik mélyebbre akarnak ásni” – tette hozzá Coulthard.

Coulthard rámutatott a Ferrari vitatott 2019-es erőforrásával kapcsolatos, az FIA által ki nem adott részletekre, mintegy bizonyítván hogy az ilyen ügyeket zárt ajtók mögött kezelik.

„Ha megnézzük a boxutcát, amikor a Forma-1 még nem volt ennyire népszerű, számos olyan helyzet volt, amikor nem volt átláthatóság” – emelte ki a skót.

„A Ferrari megegyezett az FIA-val az üzemanyag-áramlásukkal és a motorjukkal kapcsolatban. Még mindig nem vagyunk okosabbak az ügyben, hogy mi volt ez a megállapodás.”

„De úgy tűnik, ez egybeesett azzal, hogy elvesztették a győzelmi esélyeiket!”

Coulthard támogatta Horner véleményét, miszerint a Red Bull prioritása továbbra is az, hogy a csapat dominanciája megmaradjon.

„A sport soha nem volt még nagyobb. Ha valami ilyen nagy, az sok pénzt, sok politikát, sok vitát is jelent” – mondta.

„A versenycsapaton belül normálisnak látom az üzletet.”

„Persze, nem normális üzlet, ha arról van szó, hogy Christian bemegy egy sajtótájékoztatókra, és olyan vizsgálatnak van kitéve, mint amilyennek most.”
„De ami a csapat működését illeti? Azt, hogy Max [Verstappen] és Checo [Sergio Pérez] hogyan ül be az autóba, azt ez nem befolyásolhatja.”

„Lecsukod a sisakrostélyt, és semmi más nem jár a fejedben, csak az, hogy gyorsan vezess.”

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

24 év börtönbüntetést úszott meg az adóhivatallal packázó korábbi spanyol világbajnok

Alfonso „Sito” Pons, a kétszeres 250 köbcentis világbajnok végre lezárta nem sportolói életének legsötétebb -…

2 óra ago

Beleszólhat-e a Honda az Aston Martin versenyzői felállásába?

A Honda a jövőben beleszólhat az Aston Martin pilótafelállásába, ugyanakkor Fernando Alonso és Lance Stroll…

4 óra ago

Márquez a saját hibájából tanulva intette óva Martínt

A MotoGP regnáló bajnoka, Jorge Martín szerint Marc Márquez „szívből jövő” tanácsai a sérüléséből való…

6 óra ago

A Toyota ott segít a Haasnak, ahol a Ferrari nem tud

A Haas tavaly októberben kötött megállapodást a Toyotával, azon belül a Toyota Gazoo Racinggel, a…

8 óra ago

Hamilton elfeledett F1-es pilótát tart az egyik legtehetségesebb versenyzőnek, akivel valaha versenyzett

Lewis Hamilton elárulta, hogy egy olyan pilóta, aki mindössze egyetlen Forma-1-es futamot nyert, az egyik…

18 óra ago

Nulláról 5 kilométer – avagy hogyan vitt rá a Ferrari a futásra

Nem vagyok futó – mindig is utáltam a futást, egy busz után loholni is az…

20 óra ago