Motorsportol.hu
2025. július 5, szombat
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Kiderült, miért hiúsult meg az elképesztő 30 millió dolláros Senna-Ferrari üzlet

Vámosi Péter by Vámosi Péter
2024.03.21.
Kiderült, miért hiúsult meg az elképesztő 30 millió dolláros Senna-Ferrari üzlet

Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool

Az olasz média feltárta azt a szenzációs történetet, amelynek köszönhetően Ayrton Senna, a Forma-1 legendája 1991-ben majdnem a Ferrari ikonikus vörös ruháját öltötte magára.

Ez egy olyan fajta felfedezés, mint amely sokkolta most az F1-es közösséget, és emlékeztet a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton 2025-ös szezonra történő váratlan maranellói átigazolása körüli jelenlegi felhajtásra. Ő Carlos Sainz „örökségébe” lép. Sainz egyébként nyitott arra, hogy a jövőben újra a Ferrari vörös színét öltse magára, ha úgy adódik:

Ez is érdekelhet

Lando Norris zárta az élen a pénteket Silverstone-ban

Lando Norris zárta az élen a pénteket Silverstone-ban

2025.07.04.
Hazai pályán Hamilton nyitott az élen pénteken

Hazai pályán Hamilton nyitott az élen pénteken

2025.07.04.

„Igen, 2025-ben nem a Ferrarinál fogok versenyezni, de ki tudja, mit hoz a jövő. Még tíz év áll előttem a sportolói karrieremből.”

A bombaként robbant Senna sztori egy 1990-ben kötött megállapodásra vezethető vissza az akkor még a McLaren versenyzőjeként dolgozó Senna és Cesare Fiorio, a Ferrari akkori csapatfőnöke között. A ma már 84 éves Fiorio így emlékezett vissza erre:

„Mindenben megegyeztünk, de Fusaro ellenezte.”

Az ellenállás Piero Fusarótól származott, aki akkor a Ferrari elnöke volt, mielőtt Luca di Montezemolo 1991-ben átvette volna az irányítást. Az elutasítás Fiorio szerint, vagy azért történhetett, hogy ne zaklassa fel Alain Prostot, vagy azért, hogy Fusaro érvényesítse a dominanciáját. Fiorio így fogalmazta ezt meg:

„Talán azért történt így, hogy ne kerüljön szembe Alain Prosttal, vagy talán azért, mert meg akarta értetni velem, hogy ő Fusaro a nagyfőnök. Csak ő, én, valamint a Ferrari vezetősége tudott erről a tárgyalásról. Valaki pedig elmondta ezt Prostnak.”

Ami úttörő lépés lett volna, hogy Senna 1991-ben 30 millió dollárt keresett volna a Ferrarival, ami akkori viszonylatban rekord lenne. Fusaro azonban vitatja Fiorio meséjét, azt állítva, hogy Prost megkerülte őt azzal, hogy közvetlenül a befolyásos Agnelli családhoz fordult, ami egy visszafordíthatatlan döntést eredményezett. Kijelentette:

„Ez megtörtént, és nem volt visszaút ebből a helyzetből.”

Ugyanakkor a Senna és a Ferrari körüli történet ezzel nem ért még véget. Miután Prostot 1991-ben elbocsátották a Ferraritól, mert nyersen „traktorhoz” hasonlította a csapat Forma-1-es autóját, a csapat az 1995-ös szezonra ismét Sennát vette célba. Jean Todt, a csapat akkori csapatfőnöke így emlékezett erre vissza:

„Felajánlottam neki, hogy 1995-ben a Ferrarihoz igazolhat. Ő ragaszkodott 1994-hez, de Berger és Alesi már szerződésben álltak velünk. Aztán tudjuk, mi történt.”

Mit tudunk eddig a Senna-sorozatról? A brazil legenda ma lenne 64 éves

Tags: AgnelliAlain ProstAyrton SennaCarlos SainzCesare FiorioF1Forma-1Gerhard BergerJean AlesiJean TodtLewis HamiltonLuca di MontezemoloMaranelloMcLaren RacingPiero Fusaro
Vámosi Péter

Vámosi Péter

Mely filmbéli fiktív autóversenyzők a kedvenceid az alábbiak közül?
54 Szavazat · 68 szavazat
Szavazok

Ajánló

Frankl András és Kiss Norbi beszélt a kamionversenyzés múltjáról, jelenéről és jövőjéről

Frankl András és Kiss Norbi beszélt a kamionversenyzés múltjáról, jelenéről és jövőjéről

2025.06.22.
Szujó Zolitól a Hungaroring rajt-cél egyenesének a „Floor”-ján kérdeztünk egyet

Szujó Zolitól a Hungaroring rajt-cél egyenesének a „Floor”-ján kérdeztünk egyet

2025.06.21.
Ma 89 éve volt az első Magyar Nagydíj! Ritka képeket is mutatunk!

Ma 89 éve volt az első Magyar Nagydíj! Ritka képeket is mutatunk!

2025.06.21.

TOP 5

  • Rossi – köszöni szépen – nem kér többé a MotoGP-ből, hála Márqueznek

    Rossi – köszöni szépen – nem kér többé a MotoGP-ből, hála Márqueznek

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Hihetetlen, de Stroll tényleg távozhat az Aston Martintól

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Roncsderbit hozott az Formula 2 osztrák sprintje, amit Martí húzott be

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Verstappen reagált a Mercedes látványos érdeklődésére

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Tardozzi kifakadt, békülésre szólította fel Rossit és Márquezt

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.