Fotó: John Townsend/BMW AG
Bár a Forma-1-es szezon az évnek ebben a szakaszában általában már javában zajlik, a sportág nem szívesen kockáztatja meg, hogy április elsején bolondot csináljon magából. Ez alól a 2001-es Brazil Nagydíj kivétel volt.
Ez volt akkor a világbajnokság harmadik futama abban az évben, és Michael Schumacher már tíz pont előnnyel vezetett a tabellán csapattársa, Rubens Barrichello és a McLaren pilótája, David Coulthard előtt, amikor Interlagosba érkeztek. A futam rajtjánál Schumacher állt az első sorban. Michael indult tehát a pole pozícióból, mellőle pedig testvére, Ralf a Williams színeiben. Amint a verseny elkezdődött, egyből biztonsági autós fázis következett, mert Mika Häkkinen megakadt a rajtrácson.
Az újraindításkor a bátor Juan Pablo Montoya az 1-es kanyarban egy merész húzással megelőzte Michael Schumachert és az élre állt. A kolumbiai fenegyereknek az F1-es pályafutásának mindössze harmadik futama volt ez a Williamsnél, de nem voltak gátlásai, hogy kerék a kerék ellen vívjon Schumacherrel. Montoya a futam felénél is vezetett, de a győzelme csak azért maradt el, amikor az Arrows-os Jos Verstappen a 38. körben bénán belehajtott az autója hátuljába.
Ezután Michaelnek kellett volna harcolnia a győzelemért, de az időjárás újra megkavarta a dolgokat. Az eső és a zivatarok miatt nedves körülmények miatt kétszer is megpördült, így Coulthard szerezte meg az elsőséget. Schumacher beérte a második hellyel, a dobogóra pedig Nick Heidfeld állhatott fel még a Sauber színeiben.
Nem volt jó napja a helyi hősnek, Rubens Barrichellónak sem, aki már a rajtrácsra érve kínlódott az autójával. Ez még azokban az időkben történt, amikor a „T” autók még engedélyezettek voltak, így átugrott a tartalék autóba, és elindult a versenyen. Sajnos csak két kört bírt ki, és csúnyán belement hátulról Ralf Schumacherbe.
Jorge Martín további részleteket árult el arról a balesetről, amely meghiúsította a gondtalan szezon kezdetét.…
A világ legnagyobb tésztagyártója, a Barilla, többéves megállapodás keretében csatlakozik a Forma-1-hez, mint új hivatalos…
A Bahreini Nagydíj második szabadedzésére ismét a szokásos, teljes mezőny ült autóba, miután az első…
Marc Márquez elismerte, hogy Katarban először lesz hátrányban a többiekhez képest. A nyolcszoros világbajnok eddig…
Lando Norris és a McLaren ismét az élen zárt – ő volt a leggyorsabb a…
George Russell kiállt Carlos Sainz mellett, miután a Williams Forma-1-es pilótáját 20 000 eurós büntetéssel…