Fotó: Zak Mauger / LAT Images / Pirelli
A Forma-1 szuzukai pénteki napján időközönként eleredő enyhe eső miatt a pálya túl nedves volt a száraz gumikhoz, és túl száraz a nedvesekhez az egész második szabadedzésen. Ez azt eredményezte, hogy a pályán nem volt történés, és csak néhány versenyző tudott mért időt teljesíteni. Azt is jóformán épp a leintéskor.
A 2024-es gumikiosztási szabályok miatt a csapatok óvatosak voltak, hogy el ne használják a gumikészleteket, amelyekre a hétvége későbbi szakaszában még szükség lehet.
„Ez nagy kár az összes itt lévő rajongónak, azoknak, akik otthon nézik a versenyt, vagy azoknak, akik a világ háromnegyedét utazták át. Egyetlen kört sem megtenni elég bosszantó” – mondta George Russell a második szabadedzés után.
„Remélem, az FIA minden csapatnak megengedi, hogy egy szett gumit átvigyünk az FP3-ra, mert általában az FP3-ban nem teszünk sok kört – csak gyakorolunk a kvalifikációra.”
„Szóval ez nagyszerű lenne nekünk és a szurkolóknak is. Szóval remélem, hogy ott a józan ész győzedelmeskedik, és remélem, hogy csak találunk megoldást az ilyen körülményekre, mert nem ez az első eset, és biztosan nem is az utolsó.”
Mercedeses csapattársa, Lewis Hamilton szerint a gumiszabály-módosításnak „nincs értelme”.
„Kár, hogy nem tudtuk megtartani ezt a szabadedzést” – mondta. „Megváltoztatták a gumiszabályt, így tehát senki sem megy ki és fut az intermediate-eken, aminek igazából semmi értelme, de hát ez van.”
„Tavaly a négy köztes esőgumi (intermediate) volt a sztenderd. De aztán, ha pénteken felhasználtál egy szettet, akkor kaptál egy extra intermediate-et szombatra és vasárnapra.” – mondta az Aston Martin korábbi F1-es stratégája, Bernie Collins a Sky F1-nek.
„Tehát összességében öt volt, de egyszerre csak négy állt rendelkezésedre.”
„Idén megváltoztatták ezt, hogy az egész hétvégére öt álljon rendelkezésedre. Függetlenül attól, hogy felhasználod-e vagy sem [pénteken], nem kapsz frisset másnapra.”
„Ez azt jelenti, hogy a múltban az emberek úgy köröztek pénteken, hogy tudták, hogy megkapják majd az extra közteset, így nincs hátrány.”
„Azok, akik ma köröztek – és néhányan ma is tettek köröket az intermediate-en -, a melletted lévő garázsban lévő embernek, ha holnap vizes lesz az idő, frissebb intermediate-je lesz, mint neked.”
„Ezt [a szabálymódosítást] nyilvánvalóan az összes csapat megszavazta az FIA-val és az F1-gyel együtt” – mondta Berra.
„Nyilvánvalóan manapság már nem kell egy csapatnak visszaadnia egy szett intermediate gumit, miután azt a szabadedzéseken felhasználták, mint tavaly. Szóval különösen ezen a pályán, ahol magas a gumikopás szintje, és figyelembe véve, hogy vasárnap eshet egy kis eső, a legtöbben úgy döntöttek, hogy az öt szettet nem használják fel. Kivéve az RB-t és a többi csapatot, akik fel- és levezető kört is teljesítettek.”
„Ez olyasmi, amit tovább fogunk tárgyalni az FIA-val és a csapatokkal, hogy megpróbáljuk megtalálni a módját annak, hogy az edzésen is fussanak. Ez végül nem a mi döntésünk, de a következő hetekben ez is téma lesz a megbeszéléseken.”
Berra úgy vélte, egy egyszerű módosítással lehetne ösztönözni a csapatokat arra, hogy nedves körülmények uralta edzéseken is pályára hajtsanak. Szerinte kötelezővé kellene tenni, hogy minden csapatnak vissza kelljen adnia egy szett intermediate gumit a vizesnek nyilvánított edzés után.
„Megkaphatják az öt szettet az elején, de ha egy edzést vizesnek nyilvánítanak, akkor vissza kell adniuk egy szett intermediate-et” – magyarázta. „Akkor nincs értelme nem használni, és egy új szettet visszaadni. Tehát ez egy módja lenne annak, hogy a körözésre ösztönözzük őket.”
A Ferrari már Bahreinben előrébb tudott lépni a fejlesztéseinek köszönhetően, de most a sajtó szerint…
Elindulhat a madridi pálya építkezése, miután sikerült partenereket találni. Már több mint egy éve hivatalossá…
Max Verstappen csapatváltásáról szóló hírek két csapatot érintenek, de Ralf Schumacher szerint akad még egy…
Egy portugál labdarúgócsapat egy különleges, egyedi mezzel tiszteleg a Forma-1-es legenda, Ayrton Senna előtt az…
George Russell közelebb került szerződéshosszabbításhoz, miután erősen kezdte az évet. A Mercedes pilótája az idei…
Fernando Alonso elmagyarázta, hogy mi a fő probléma az idei Aston Martinnal, miután a második…