Motorsportol.hu
2025. május 21, szerda
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Érkezhet az IndyCar-féle push-to-pass rendszer a Forma-1-be?

Tajthi Andrea by Tajthi Andrea
2024.04.06.
Érkezhet az IndyCar-féle push-to-pass rendszer a Forma-1-be?

Fotó: Mark Thompson/Getty Images / Red Bull Content Pool

Az FIA nyilvánosságra hozta, hogy 2026-ban a Forma-1-ben bevezetnék a „push-to-pass” motorteljesítmény-növelő rendszert, amely lehetővé tenné a versenyzők számára, hogy egy KERS-szerű gyorsítórendszert aktiváljanak, amellyel a versenyzők akár 355 kmh-s végsebességet is elérhetnének.

Ez hasonló az amerikai IndyCar bajnokság megoldásához, ahol már létezik push-to-pass funkció. Ez egyfajta visszatérést jelent az F1 korai, 2009 és 2013 közötti, a KERS-en keresztüli hibrid hajtással való kísérletezéséhez, mielőtt a sportágban a jelenlegi hibrid erőforrásokat bevezették volna.

Ez is érdekelhet

Verstappen győzelmével az évszázad legsikeresebb csapata lett a Red Bull

Verstappen győzelmével az évszázad legsikeresebb csapata lett a Red Bull

2025.05.21.
Az FIA új, „titkos” technikai irányelvei hátráltatták a McLarent Imolában?

Az FIA új, „titkos” technikai irányelvei hátráltatták a McLarent Imolában?

2025.05.20.

A versenyzők a verseny során az egymás elleni csatában támadó és védekező célokra is használhatnák majd, vagy alternatívaként az autó teljesítményének maximalizálására és a köridők javítására.

A legutóbbi, 2026-os technikai szabálytervezet 5.4.8. cikkelye tartalmaz a tervek szerint egy új ERS-K rendszert, amely a szabványos használat mellett az új, 1,6 literes, turbófeltöltős V6-os belsőégésű motorral már akár 345 km/órás sebességet is eredményezhet.

A szabályok azonban a belső égésű motor teljesítményének csökkenését eredményezik, körülbelül 560 kW-ról 400 kW-ra (535 LE), ezért az FIA az akkumulátor hozzájárulásának növelését tervezi ennek ellensúlyozására.

Bár a meglévő MGU-H rendszert fokozatosan kivezetik az új erőforrás specifikációból, hogy egyszerűbbé és olcsóbbá tegyék a tervezést és a gyártást, az akkumulátor teljesítménye 150 kW-ról 350 kW-ra (470 lóerő) nő, hogy ezt kompenzálja.

A rendszer ezután egy második lépcsófokot is kapna, amely lehetővé teszi a versenyzők számára, hogy igény szerint további teljesítményhez jussanak. Ez azonban – akárcsak a Formula E-ben – azt jelenti, hogy a versenyzőknek az energiagazdálkodási stratégiát kell majd követniük. Ha ehhez nem tartják magukat, fennáll a veszélye, normál körülmények között is energiadeficitbe kerül, és így támadásnak lenne kitéve, amíg nem tudja kellőképpen feltölteni az akkumulátort.

Ez azt jelenti, hogy a verseny során nem lehetne folyamatosan, minden körben használni. Használata azonban nem korlátozódna a pálya bizonyos területeire, mint a jelenlegi DRS-mechanizmus esetében, amely a versenyen belüli előzéseket segíti.

A 2026-os motorszabályzatot egyelőre még véglegesíteni kell, és a Forma-1-nek, az irányító testületnek, valamint a csapatoknek és a gyártóknak hivatalosan is alá kell írniuk.

Az elektromos akkumulátorok fokozott használata felé való elmozdulás nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a Ferrari, a Mercedes, a Honda és a Renault mellett az Audi és a Ford is beszállt a sportba.

Így szélesítsd a Senna LEGO hátsó kerekét és tegyél rá korhűbb matricákat!

Tags: F1FIAForma-1push-to-pass
Tajthi Andrea

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Ki legyen a következő FIA elnök?
232 Szavazat · 232 szavazat
Szavazok

Ajánló

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

2025.05.13.
Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

2025.05.06.
Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

2025.05.05.

TOP 5

  • Azonnali hatállyal menesztheti Christian Hornert a Red Bull

    Azonnali hatállyal menesztheti Christian Hornert a Red Bull

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Dráma Misanóban: Kiss Norbi az utolsó helyről indul, Reinert a Révész Racing korábbi kamionjával ötödik!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Mario Andretti elárulta, hogy kit tisztel inkább: Schumachert, vagy Sennát?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • F1 pontverseny: Piastri továbbra is az élen, míg Hamilton, Sainz és Hadjar előztek

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Kiderült, miért csak öt futamos szerződést kapott Colapinto

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.