Fotó: Mark Thompson/Getty Images / Red Bull Content Pool
Az FIA nyilvánosságra hozta, hogy 2026-ban a Forma-1-ben bevezetnék a „push-to-pass” motorteljesítmény-növelő rendszert, amely lehetővé tenné a versenyzők számára, hogy egy KERS-szerű gyorsítórendszert aktiváljanak, amellyel a versenyzők akár 355 kmh-s végsebességet is elérhetnének.
Ez hasonló az amerikai IndyCar bajnokság megoldásához, ahol már létezik push-to-pass funkció. Ez egyfajta visszatérést jelent az F1 korai, 2009 és 2013 közötti, a KERS-en keresztüli hibrid hajtással való kísérletezéséhez, mielőtt a sportágban a jelenlegi hibrid erőforrásokat bevezették volna.
A versenyzők a verseny során az egymás elleni csatában támadó és védekező célokra is használhatnák majd, vagy alternatívaként az autó teljesítményének maximalizálására és a köridők javítására.
A legutóbbi, 2026-os technikai szabálytervezet 5.4.8. cikkelye tartalmaz a tervek szerint egy új ERS-K rendszert, amely a szabványos használat mellett az új, 1,6 literes, turbófeltöltős V6-os belsőégésű motorral már akár 345 km/órás sebességet is eredményezhet.
A szabályok azonban a belső égésű motor teljesítményének csökkenését eredményezik, körülbelül 560 kW-ról 400 kW-ra (535 LE), ezért az FIA az akkumulátor hozzájárulásának növelését tervezi ennek ellensúlyozására.
A rendszer ezután egy második lépcsófokot is kapna, amely lehetővé teszi a versenyzők számára, hogy igény szerint további teljesítményhez jussanak. Ez azonban – akárcsak a Formula E-ben – azt jelenti, hogy a versenyzőknek az energiagazdálkodási stratégiát kell majd követniük. Ha ehhez nem tartják magukat, fennáll a veszélye, normál körülmények között is energiadeficitbe kerül, és így támadásnak lenne kitéve, amíg nem tudja kellőképpen feltölteni az akkumulátort.
Ez azt jelenti, hogy a verseny során nem lehetne folyamatosan, minden körben használni. Használata azonban nem korlátozódna a pálya bizonyos területeire, mint a jelenlegi DRS-mechanizmus esetében, amely a versenyen belüli előzéseket segíti.
A 2026-os motorszabályzatot egyelőre még véglegesíteni kell, és a Forma-1-nek, az irányító testületnek, valamint a csapatoknek és a gyártóknak hivatalosan is alá kell írniuk.
Az elektromos akkumulátorok fokozott használata felé való elmozdulás nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a Ferrari, a Mercedes, a Honda és a Renault mellett az Audi és a Ford is beszállt a sportba.
A Holland Nagydíjon Lando Norris műszaki okokból való kiesése és nullázása csapattársa, Oscar Piastri malmára…
A Ferrari csapatfőnöke, Fred Vasseur kiáll Lewis Hamilton mellett, miután kiesett a Holland Nagydíjról. Megerősítette…
Lewis Hamilton nem tudta hirtelen mire vélni a kiesését a Holland Nagydíjról. Tegnap még bizakodva…
Az eseménydús Holland Nagydíjon Carlos Sainz sem maradt ki a bajból. Ahogyan arról mi is…
A hétszeres világbajnok Lewis Hamilton öt helyes rajtbüntetést kapott az Olasz Nagydíjra, mert vasárnap a…
Lando Norris nem adta fel a 2025-ös bajnoki címről szőtt álmait, de a Holland Nagydíj…