Fotó: Mercedes-Benz Group AG
Volt egy verseny, amelyen csak ketten álltak dobogóra, és még csak nem is a helyes sorrendben.
A 2003-as Brazil Nagydíj 52. körében David Coulthard állt az élen a McLarennel, amikor úgy döntött, hogy kiáll a boxba. Nem sokkal később Mark Webber elvesztette uralmát Jaguarja felett és nagy sebességgel a gumifalba csapódott. Ő sértetlenül szállt ki az autóból, de annak darabjaival tele lett a pálya.
Így a biztonsági autó bevetésére volt szükség – a verseny során már ötödjére. Giancarlo Fisichella és Kimi Räikkönen ki tudták kerülni a roncsot, azonban Fernando Alonso telibetalálta a Jaguar egy elszabadult kerekét és a Webberével hasonlatos, jókora ütközést szenvedett. Alonso balesete után piros zászlóval véget is vetettek a futamnak. De nem voltak a dolgok túl egyértelműek.
A szabályok szerint az eredményt két körrel a piros zászló érvénybe lépése előtti sorrend határozza meg. Mivel az időmérő azt jelezte, hogy a verseny 55. körében járunk, az eredményt 53 kör sorrendjével hirdették ki. E szerint Räikkönen nyert, Fisichella előtt (akinek Jordanje amúgy a lassan haladó biztonsági autó mögött túlmelegedett, a boxba hajtott, és ott lángra lobbant).
A dobogó első két fokára így Räikkönen és Fisichella állhatott fel, a harmadik hely azonban üres maradt, mivel Alonso lett hivatalosan a harmadik, de ő ekkor már a kórházban volt.
2003-ban ezen a napon, április 6-án tehát Räikkönen vitte haza a győztes trófeát, ám nem lehetett nála túl sokáig.
A Jordan azzal érvelt, hogy Fisichella már 10 másodperce az 56. körben járt, mikor a piros zászló érvénybe lépett, így nem az 53., hanem az 54. kör sorrendjének kellene a végeredménynek lennie, amikor az olasz állt az élen, nem Räikkönen. Állítása igaznak bizonyult, így a végeredmény módosult. A soron következő versenyhétvégén, San Marinóban a finn átadta a győztes trófeát a Jordan versenyzőjének. Ez volt Fisichella első F1-es győzelme a háromból.
Egyszer beszélgettem egy volt Red Bullos dolgozóval arról, hogy mennyire különböző volt számomra a két…
Christian Horner elbocsátása a Red Bull Racingtől meglepetésként érte az F1 közösséget, beleértve Nigel Mansellt…
Feszültté vált a hangulat az FIA közelgő elnökválasztása körül, miután Tim Mayer, az FIA korábbi…
Alaposan megfogyatkozott a mezőny Németországban. Kisebb létszámmal indult el a Német Nagydíj a MotoGP-ben, hiszen…
A Crash MotoGP podcast szerint Marc Márquez jelenléte már önmagában is befolyásolhatja a riválisok teljesítményét…
Christian Horner váratlan távozása után Helmut Marko maradt az egyetlen „ős-Red Bullos” a csapatnál. Ám…