Fotó: LAT Images/Mercedes AMG Petronas
Nem igazán vette jó néven Lewis Hamilton az egyik kérdést a Japán Nagydíj után.
Bár a Mercedes állítja, már látja a fényt az alagút végén, mégis Suzukában nem igazán tudtak maradandót alkotni a versenyen. Eredetileg a Ferrarihoz hasonlóan mindkét versenyző kevesebb kiállással szerette volna teljesíteni a versenyt, ám a túlzott gumikopás és tempóvesztés miatt változtatnia kellett a csillagosoknak a terven.
Eredetileg a keménykeverékű abroncsokon indultak a Mercedes versenyzői, de a megszakítás után már a sárga oldalfalú gumikkal kellett vitézkedniük. Ám a taktika visszafelé sült mivel, a W15-ös tempója a vártnál előbb esett vissza a közepeseken. A hétszeres világbajnok tempója lassabb volt, mint George Russellé, így pozíció cserét hajtott végre a Mercedes. A 39 éves pilóta ezután arra kérte csapatát, változtassanak a stratégián, így a Mercedes a két kiállásos taktikára állt át.
A két versenyző a hetedik (George Russell) és a kilencedik helyen (Lewis Hamilton) ért célba, míg az egy kiállást végrehajtó Charles Leclerc a 4. pozíciót vette birtokba.
Hamilton ugyanakkor a verseny után nem volt túl beszédes:
,,Nem tudom, hogy min változtatott volna egy másik stratégia, nem volt okunk az újraindítás után a közepeseken maradni. Ám így is két borzalmas etapot kellett végig mennünk a keménykeverékeken. Igazi kihívás volt a mai nap. Úgy vélem, hogy az elején némi sérülést összeszedhettem, mikor Charles-lal küzdöttem. Nagyon alulkormányzott volt az autó, alig bírtam kanyarodni. Ahogy mondtam, a keménykeverékű abroncsok elég rosszul működtek, utólag belegondolva, két etapot kellett volna futnunk a közepeseken, de összességében az autó elég rossz volt” – nyilatkozta a brit versenyző.
Ezután Hamilton olyan kérdést kapott, ami után egyszerűen elsétált. Arra volt kíváncsi az egyik riporter, hogy irigykedik-e a brit a Ferrarira, mivel leendő csapata már idén is erős teljesítményre képes. A 39 éves versenyző meglepődött, majd a távozása előtt annyit kérdezett:
,,Van ennél jobb kérdésed?”
Egyszer beszélgettem egy volt Red Bullos dolgozóval arról, hogy mennyire különböző volt számomra a két…
Christian Horner elbocsátása a Red Bull Racingtől meglepetésként érte az F1 közösséget, beleértve Nigel Mansellt…
Feszültté vált a hangulat az FIA közelgő elnökválasztása körül, miután Tim Mayer, az FIA korábbi…
Alaposan megfogyatkozott a mezőny Németországban. Kisebb létszámmal indult el a Német Nagydíj a MotoGP-ben, hiszen…
A Crash MotoGP podcast szerint Marc Márquez jelenléte már önmagában is befolyásolhatja a riválisok teljesítményét…
Christian Horner váratlan távozása után Helmut Marko maradt az egyetlen „ős-Red Bullos” a csapatnál. Ám…