F1

Leclerc állítja, nincs hozzá szokva ezekhez a problémákhoz

Charles Leclerc szeretne az elkövetkezendő versenyeken javulni, miután az utóbbi időben nemigen brillírozott.

A monacói versenyző ismét alul maradt csapattársával szemben. Ausztráliában Carlos Sainz futamot nyert Max Verstappen kiesését követően, míg Japánban az időmérőn és a versenyen is jobb helyezést ért el csapattársánál. Mindaddig a jó kvalifikációs teljesítményéről is ismert 26 éves pilóta úgy érzi, fejlődnie kell az eddig jól működő területen.

Szombaton Leclerc csak a 8. helyet szerezte meg az időmérőn, míg az egy kiállásos taktikának, a jó gumikopásnak és versenytempónak köszönhetően a negyedik pozícióban ért célba a futamon. A Japán Nagydíj után a Ferrari versenyzője leszögezte, a legtöbbet hozták ki a versenyből, ám érzése szerint az időmérős teljesítményén sűrgösen javítania kell.

,,Nem hiszem, hogy ma bármit jobban csinálhattunk volna. Ugyanakkor ma végre elégedett vagyok. A tempónk és a gumikezelés jó volt, és a kommunikáció is kiválóan működött. Ám versenyzőként mindig a negatívumokat kell megvizsgálnom egy hétvégén. Akár Ausztráliát nézzük, akár Suzukát, a versenytempóval nem volt gond. Ugyanakkor az időmérős tempómmal van némi probléma. A pályafutásom alatt nem igen szoktam hozzá ehhez, mivel általában szombaton jó szokott lenni a sebességem. Viszont most a kvalifikációs tempón dolgozni kell. Továbbá már két versenyen is küzdöttem azzal, hogy a megfelelő tartományban tartsam az abroncsokat. Sanghajban mindenképp ezekre fogok koncentrálni. Szombaton nem voltak olyan rosszak a köreim, igazából a döntő kör igazán jól sikerült. Viszont a tapadás egyszerűen nem volt meg. Ez azért fordulhatott elő, mert a gyors köröm előtt rossz munkát végeztem, ami nagyon frusztráló, mert befejezel egy kört, boldog vagy és valójában sehol sem tartasz. Szóval, erre kell koncentrálnom” – nyilatkozta Leclerc.

 

Csonka Nikolett

Recent Posts

De te meghaltál! – mondta Häkkinennek egy másik világbajnok

A Forma-1 YouTube-csatornáján közzétett kerekasztal beszélgetésből tett közzé egy részletet Instagramon, melyen legendás világbajnokok, Sir…

1 óra ago

A 2026-os F1-es autók lassabbak lesznek, de nem ez a lényeg!

Az FIA szerint túl nagy hangsúlyt kapott a 2026-ban érkező új szabályrendszer kapcsán az, hogy…

11 óra ago

Világos a Cadillac álláspontja Horner lehetséges F1-es szerepével kapcsolatban

A Cadillac eloszlatta azokat a pletykákat, miszerint a formálódó F1-es csapata lehetőség lenne a Red…

12 óra ago

Quartararo bepöccent a lemaradó Yamaha miatt, már csak a V4-ben bízik

Fabio Quartararo hétvégéje magyar hétvégéje korántsem mondható sikeresnek. A francia nagyon őszintén beszélt, többek között…

13 óra ago

Technikaisport-menedzser szakot indít a Széchenyi István Egyetem

A győri Széchenyi István Egyetem technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzési szakot indít szeptembertől. A jelentkezési feltétel bármely…

14 óra ago

Várhatóan két Forma-1-es motor is figyelemre méltó lesz 2026-ban

A 2026-os idény állandó bizonytalansága közepette Juan Pablo Montoya két gyártót nevezett meg, amelyek szerinte…

15 óra ago