Fotó: Peter Fox/Getty Images/Red Bull Content Pool
Daniel Ricciardo azt állítja, egyszerűen nem látta, hogy Alex Albon felment mellé közvetlenül az érintkezésük és ütközésük előtt a Japán Nagydíj első körében.
Ricciardo a rajtrács tizenegyedik helyéről indult, három hellyel Albon elől. A Visa RB versenyzője azonban úgy döntött, hogy a közepes keverékkel indul, ami a tapadás tekintetében már az elején hátrányba hozta őt a közvetlenül mögötte pozícionált több lágy keverékű pilótához képest. Így magyarázkodott Ricciardo:
„Határozottan megszívtuk azzal a közepes gumikkal. Furcsa volt, mert az előttünk lévő autók úgy tűnt, hogy jól rajtoltak, tehát úgy tűnt, hogy Yukinak és nekem nem volt meg az a tapadás, amire számítottunk. Amint elrajtoltunk, láttam, hogy Bottas és Hülkenberg egyszerűen szétválasztott minket, és megkerültek. Aztán az első kanyarba érve középen voltam, Yukival és az egyik Alpine pilótával, így aztán a 2-es kanyarnál azt gondoltam, hogy „rendben, csak nyugodjunk meg” – és amint ráléptem a gázra, még mindig szenvedtem.
Aztán azt hiszem, Stroll a külsőmön volt, próbáltam feltartani. Ahogy elkezdtem feljönni a 3-as kanyarba, akkor Albon ott volt. Láttam a fedélzeti kameráját. Nem is tudom, hogy ott akart-e volna lenni. De a tapadása sokkal jobb volt a lágyon, úgyhogy azt gondolhatta: „Nos, van hely” – ami nem volt. Nem láttam pontosan. Csak feltételeztem, hogy talán valaki ott van, ez az első kör, szóval soha nem próbáltam a pálya teljes szélességében menni, és teljesen tudatlan voltam. De egyértelmű, hogy nem volt elég hely.”
Utólag visszatekintve Ricciardo úgy véli, hogy teljesen másképp alakult volna a nyitó köre, ha lágy keverékű gumikon indul:
„Mindent összevetve, ha egy órával visszatekerhetnénk az időt, akkor a lágyon rajtolnék, de az igazsághoz hozzátartozik, hogy a közepes gumikon akartam elindulni. És ez ellen nem is tiltakoztam. De tudva, amit most már tudunk, a lágy sokkal jobb lett volna nekünk.”
Ricciardo problémásan kezdte a 2024-es idényét. Tsunoda általában véve megelőzte őt, és négy forduló után még egyetlen bajnoki pontot sem szerzett. A 34 éves versenyző azonban elvetett minden olyan feltételezést, hogy a Suzukában elrontott futama a gyenge formájának a következménye lenne, és az incidenst „csak egy megesett dolognak” nevezte:
„A mai nap egy megtörtént pillanat volt. Nem úgy tekintek a mai napra, hogy az van a fejemben, „ó, ember, ez az év”, vagy… „ha esik, akkor szakad”, vagy ilyesmi. Úgy érzem, hogy ez csak egyszerűen megtörtént. Tudjuk, hogy 24 futamnál valószínű, hogy talán még lesz hasonló incidensben részem, feltételezhető, hogy ilyen dolgok megtörténnek. Egyértelmű szívás, amikor megesik. De nem tekintem úgy, hogy a mai nap egyfajta egyedi baleset lett volna. Természetesen jó lett volna ezt futamot letudni, és megpróbálni megmutatni egy kicsit abból, amit tegnap úgy éreztem, hogy kezdtünk megmutatni. Ez Kínában várat magára. Kedden ráadásul tesztelek. Szóval a ma kihagyott köröket – kedden bepótlom.”
A Honda Racing Corporation elnöke, Koji Watanabe hálás volt a Japán Nagydíj után, miután Max…
Donald Trump amerikai elnök legújabb vámintézkedései komoly következményekkel járhatnak az amerikai gazdaság számos területére, köztük…
Franco Colapinto idén nem rendelkezik Forma-1-es üléssel, mégis beszédtémát szolgáltat. Sok minden szól Colapintóról úgy,…
Max Verstappen barátnője, Kelly Piquet, a figyelem középpontjába került a monacói Monte Carlo Tennis Masters…
A Red Bull junior Ayumu Iwasa is F1-es autóba ülhet hétvégén Bahreinben. A 23 éves…
Alfonso „Sito” Pons, a kétszeres 250 köbcentis világbajnok végre lezárta nem sportolói életének legsötétebb -…