Fotó: Steve Etherington/Mercedes-Benz AG
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egyértelművé tette, hogy a csapat soha nem fogja feladni a jelenlegi szabályok szerinti autófejlesztést. Annak érdekében sem, hogy a 2026-ban érkező szabályváltozásokra koncentrálhasson.
2022 óta, amikor az FIA jelentős aerodinamikai változásokat vezetett be az autókra vonatkozóan, a Mercedes küszködik, hogy lépést tartson a többi élcsapattal és harcba szálljon a világbajnoki címekért. 2022-ben még a Red Bull közelébe sem tudtak kerülni, és csak egy futamot nyertek Brazíliában. Ennek egyik fő oka az volt, hogy túl merész autó-koncepciót alkottak. Ez a dizájn, túlzott pattogást eredményezett, ami hátráltatta a csapat általános teljesítményét. Sőt a csapat versenyzői, Lewis Hamiltont és George Russellt fizikailag is érintette.
2023-ban a csapat mindent megpróbált, hogy a zero-pod dizájn működjön, de végül más irányt vettek a karosszériával.
2024-ben eddig az első négy versenyen nem szereztek dobogós helyezést, és küszködnek, hogy tartsák a lépést a Red Bull-lal, a Ferrarival, sőt akár csak a McLarennel is.
2026-ban az F1-es szabályok drasztikusan megváltoznak, mivel új motorszabályok lépnek életbe.
Az Motorsport.com kérdésére Wolff határozottan cáfolta, hogy a jelenlegi gyengélkedés okán inkább elengednék az idei és a következő évet annak érdekében, hogy már most a 2026-os autót fejleszthessék.
„Mi vagyunk a Mercedes. Nem engedhetjük el teljesen a jelenlegi szabályokat, és nem folytathatjuk a jelenlegi szinten a teljesítményünket” – mondta Wolff.
„Nem ez a márka ambíciója, sem a miénk, sem a partnereinké. Szóval nem.”
„Úgy gondolom, hogy tovább kell nyomulnunk, tovább kell alakítanunk az autó megértését.”
„De végül, amikor az FIA előáll valamilyen formában a szabályzattal, mi is, mint az összes többi csapat, elkezdjük majd megvizsgálni, és valószínűleg inkább korábban” – tette hozzá.
A jelenleg a Mercedes tartalékversenyzőjeként tevékenykedő Valtteri Bottas meglepő részleteket árult el múltjáról: 2008 és…
A Tamiya Inc. bejelentette, hogy elhunyt Shunsaku Tamiya, a vállalat elnöke és korábbi vezérigazgatója. A…
Max Verstappennek hamarosan döntést kell hoznia arról, hogy hogy hol akar versenyezni 2026-ban. Ez ráadásul…
Brad Pitt elárulta, melyik pályát tartotta a legkiemelkedőbbnek, miután a F1 film forgatása során –…
A tavalyi év nagy szenzációja volt Lewis Hamilton Ferrrihoz igazolása, ez pedig azt is jelentette,…
A MotoGP 2027-től hároméves szerződés keretében Santiago-ból Buenos Aires-be helyezi át argentin versenyhétvégéjét, amit a…