Fotó: Scuderia Ferrari Press Office
Mint arról korábban beszámoltunk, az Aston Martin óvást nyújtott be a 2024-es Kínai Nagydíj versenybíróihoz.
Tették ezt a Ferrari versenyzője, Carlos Sainz ellen, mivel meglátásuk szerint megsértette a Sportszabályzat 39.6. cikkelyét, mivel Sainz a falba csúszott, megállt, ami piros zászlót okozott a kvalifikáció Q2-es szakaszában. Azonban vissza tudott térni a boxba és a Q3-ban folytatta a körözést. A szabályok szerint azonban ha a versenyző megáll, nem folytathatja a kvalifikációt. Ezt sérelmezte az Aston.
A bírák azonban elutasították a csapat fellebbezését, mondván, hogy ” a jelenlévő csapatvezetők és az FIA által említett példákból egyértelmű volt, hogy a csapatok és az FIA a múltban nem így alkalmazta ezt a szabályt”. Továbbá Sainz mellett szólt az is, hogy rövid időn belül vissza tudott térni a pályára és saját „lábán”, külső segítség nélkül tért vissza a boxba, így az autót nem tekintették „megálltnak”.
Mindezzel az Aston Martin is tisztában volt, de ők úgy ítélték, hogy „ebben az esetben az 1 perc 17 másodperces megállás túl hosszú idő volt”, ezért nem kellett volna engedni, hogy Sainz folytathassa az időmérőt. A szabályzat azonban nem tartalmaz egyértelmű útmutatást, illetve nincs elfogadott, bevett gyakorlat arra vonatkozóan, hogy mikor számít túl hosszúnak ez az idő. Így a döntést a versenybírák hozták meg és korábbi hasonló eseteket megvizsgálva jutottak arra a döntésre, hogy nincs szükség Sainz szankcionálására.
Az Aston azzal is érvelt, hogy az a tény, hogy az üzenetküldő rendszer azt sugallta, hogy az autó „megállt”, a 39.6. cikkely értelmében bizonyító erejű. A versenyirányítás viszont tisztázta, hogy ez a nyelvezet a rendszerben használt standard nyelvezet volt, és ezért nem arra utalt, amit az Aston sugallt.
Egy hónapos nyári szünet után a Goodyear FIA Kamion EB bedübörög Autodrom Most pályára. Tizenöt…
Az orosz motorsport-promóter, az Ano Rosgonki állítólag 58 millió euróra perli a Forma-1-et szerződésszegés miatt,…
A Cadillac F1 csapata bejelentette, hogy rivális istálló segítségét veszi igénybe a korábbi autójukkal, a…
Újabb versenyző húzható ki a Cadillac listájáról. Mióta az Andretti és Cadillac szeretne beszállni a…
A 2026-os Forma-1-es versenynaptár első versenyéig még több mint hat hónap van hátra, de máris…
Sergio Pérez szerint visszatérésével nincs mit bizonyítania. A mexikói pilóta szerint elődei és utódai eredményei…