Fotó: Florent Gooden / DPPI / Scuderia Ferrari Press Office
A Ferrari távozó versenyzője, Carlos Sainz elismerte, hogy a csapattársával, Charles Leclerc-rel folytatott csatája a Kínai Nagydíj első kanyarjában mindkettőjüknek fontos helyezésekbe került.
Leclerc és Sainz a hatodik és hetedik helyen állt a rajtrácson a vasárnapi futam előtt, ám mindketten pozíciót vesztettek George Russellel (Mercedes) és Nico Hülkenberggel (Haas) szemben a rajtnál.
Míg Hükenberg mindkettőjük számára könnyű préda volt, Russellel nehezebb dolguk volt. Leclerc végül a 9. körben előzte meg őt, míg Sainznak meg kellett várnia, hogy a brit a boxba álljon.
Leclerc a negyedik helyen fejezte be az 56 körös versenyt, megelőzve az ötödik helyen végző csapattársát.
„Kicsit őrült verseny volt. Amit a rajtnál csináltunk, az Charlesnak és nekem is egy-két pozícióba került, és ez sokba került nekünk a versenyen” – mondta a spanyol DAZN-nak.
„Aztán megpróbáltuk követni a Mercedest, megpróbáltuk megelőzni, de ő kiállt, aztán mi is kiálltunk, nagyon korán feltettük a kemény gumikat.”
„Az utolsó stintben nagyon sokáig kellett mennem, de így is sikerült megkapaszkodnunk az ötödik helyen, ami szerintem a maximum volt, amit megtehettünk.”
A versenyhétvége korábbi részében Leclerc kijelentette, hogy Sainz „egy kicsit túllőtt a célon”, amikor a sprintversenyen csapattársával szemben védte pozícióját. Leclerc végül megelőzte a spanyolt, és egy hellyel előrébb végzett.
„Nem segít, ha az ember már a rajtnál elveszít egy pozíciót” – mondta a csapatfőnök, Frederic Vasseur. „De végül is a rajtnál (Sergio) Pérez és (Lando) Norris mögött voltunk, és a verseny végén is mögöttük végeztünk” – mondta.
„Azt hiszem, ha vesztettünk is valamit, az az utolsó etapban történt.”
„Carlos egy kicsit peches volt a boxkiállás időzítésével, mert vagy három vagy négy kört ment a virtuális biztonsági autó előtt, majd a biztonsági autó előtt, és egy kicsit aggódott, hogy nagyon hosszú etapot csinál az utolsó szett kemény gumikkal.”
„Az elején egy kicsit visszafogott volt, de nagyon jól csinálta, hogy így kezelte a hosszú szakaszt.”
Ami a csapaton belüli versengést illeti, Vasseur elmondta, hogy fel fogja vetni a témát a versenyzőinek.
Nyolcadik évfordulójához érkezett Nicky Hayden halála. A 2006-os MotoGP-világbajnok, akit a motorsport világában csak „Kentucky…
A MotoGP éllovasa, Marc Márquez magabiztosan nyilatkozott a szezon hátralévő részével kapcsolatban, és világossá tette:…
Teljes gőzzel folytatódik a 2025-ös Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság, amely Misanóból egyenesen a DEKRA Lausitzringre…
A silverstone-i Brit Nagydíj előtt az Aprilia Racing hivatalos közleményt adott ki, hogy véget vessen…
Igazi kuriózum vár a motorsport szerelmeseire idén nyáron Laguna Secában: július 11. és 13. között…
Netflix F1-es dokumentumfilm-sorozata, a Drive to Survive (Hajsza a túlélésért), komoly elismerésben részerült. Megnyerte a…