Categories: F1

A Ferrari veszte a versenyzői egymással való versengése lehetett

A Ferrari távozó versenyzője, Carlos Sainz elismerte, hogy a csapattársával, Charles Leclerc-rel folytatott csatája a Kínai Nagydíj első kanyarjában mindkettőjüknek fontos helyezésekbe került.

Leclerc és Sainz a hatodik és hetedik helyen állt a rajtrácson a vasárnapi futam előtt, ám mindketten pozíciót vesztettek George Russellel (Mercedes) és Nico Hülkenberggel (Haas) szemben a rajtnál.

Míg Hükenberg mindkettőjük számára könnyű préda volt, Russellel nehezebb dolguk volt. Leclerc végül a 9. körben előzte meg őt, míg Sainznak meg kellett várnia, hogy a brit a boxba álljon.

Leclerc a negyedik helyen fejezte be az 56 körös versenyt, megelőzve az ötödik helyen végző csapattársát.

Sainz utólag elismerte, hogy a pozícióharc egyik versenyzőnek sem segített.

„Kicsit őrült verseny volt. Amit a rajtnál csináltunk, az Charlesnak és nekem is egy-két pozícióba került, és ez sokba került nekünk a versenyen” – mondta a spanyol DAZN-nak.

„Aztán megpróbáltuk követni a Mercedest, megpróbáltuk megelőzni, de ő kiállt, aztán mi is kiálltunk, nagyon korán feltettük a kemény gumikat.”

„Az utolsó stintben nagyon sokáig kellett mennem, de így is sikerült megkapaszkodnunk az ötödik helyen, ami szerintem a maximum volt, amit megtehettünk.”

A versenyhétvége korábbi részében Leclerc kijelentette, hogy Sainz „egy kicsit túllőtt a célon”, amikor a sprintversenyen csapattársával szemben védte pozícióját. Leclerc végül megelőzte a spanyolt, és egy hellyel előrébb végzett.

„Nem segít, ha az ember már a rajtnál elveszít egy pozíciót” – mondta a csapatfőnök, Frederic Vasseur. „De végül is a rajtnál (Sergio) Pérez és (Lando) Norris mögött voltunk, és a verseny végén is mögöttük végeztünk” – mondta.

„Azt hiszem, ha vesztettünk is valamit, az az utolsó etapban történt.”

„Carlos egy kicsit peches volt a boxkiállás időzítésével, mert vagy három vagy négy kört ment a virtuális biztonsági autó előtt, majd a biztonsági autó előtt, és egy kicsit aggódott, hogy nagyon hosszú etapot csinál az utolsó szett kemény gumikkal.”

„Az elején egy kicsit visszafogott volt, de nagyon jól csinálta, hogy így kezelte a hosszú szakaszt.”

Ami a csapaton belüli versengést illeti, Vasseur elmondta, hogy fel fogja vetni a témát a versenyzőinek.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Egy bajnok emlékezete – Ma 8 éve hunyt el Nicky Hayden

Nyolcadik évfordulójához érkezett Nicky Hayden halála. A 2006-os MotoGP-világbajnok, akit a motorsport világában csak „Kentucky…

4 óra ago

Marc Márquez figyelmeztetett: „Egyetlen versenytől sem félek”

A MotoGP éllovasa, Marc Márquez magabiztosan nyilatkozott a szezon hátralévő részével kapcsolatban, és világossá tette:…

5 óra ago

Új helyszínre látogat a Kamion Eb: következik a Lausitzring!

Teljes gőzzel folytatódik a 2025-ös Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság, amely Misanóból egyenesen a DEKRA Lausitzringre…

7 óra ago

Íme az igazság az Aprilia Racing és Jorge Martín szakításáról

A silverstone-i Brit Nagydíj előtt az Aprilia Racing hivatalos közleményt adott ki, hogy véget vessen…

9 óra ago

Wayne Rainey és más legendák újra pályán Laguna Secában – kell ennél több?

Igazi kuriózum vár a motorsport szerelmeseire idén nyáron Laguna Secában: július 11. és 13. között…

11 óra ago

Emmy-díjat kapott a Netflix F1-es sorozata, a Drive to Survive

Netflix F1-es dokumentumfilm-sorozata, a Drive to Survive (Hajsza a túlélésért), komoly elismerésben részerült. Megnyerte a…

13 óra ago