Categories: F1

A Ferrari veszte a versenyzői egymással való versengése lehetett

A Ferrari távozó versenyzője, Carlos Sainz elismerte, hogy a csapattársával, Charles Leclerc-rel folytatott csatája a Kínai Nagydíj első kanyarjában mindkettőjüknek fontos helyezésekbe került.

Leclerc és Sainz a hatodik és hetedik helyen állt a rajtrácson a vasárnapi futam előtt, ám mindketten pozíciót vesztettek George Russellel (Mercedes) és Nico Hülkenberggel (Haas) szemben a rajtnál.

Míg Hükenberg mindkettőjük számára könnyű préda volt, Russellel nehezebb dolguk volt. Leclerc végül a 9. körben előzte meg őt, míg Sainznak meg kellett várnia, hogy a brit a boxba álljon.

Leclerc a negyedik helyen fejezte be az 56 körös versenyt, megelőzve az ötödik helyen végző csapattársát.

Sainz utólag elismerte, hogy a pozícióharc egyik versenyzőnek sem segített.

„Kicsit őrült verseny volt. Amit a rajtnál csináltunk, az Charlesnak és nekem is egy-két pozícióba került, és ez sokba került nekünk a versenyen” – mondta a spanyol DAZN-nak.

„Aztán megpróbáltuk követni a Mercedest, megpróbáltuk megelőzni, de ő kiállt, aztán mi is kiálltunk, nagyon korán feltettük a kemény gumikat.”

„Az utolsó stintben nagyon sokáig kellett mennem, de így is sikerült megkapaszkodnunk az ötödik helyen, ami szerintem a maximum volt, amit megtehettünk.”

A versenyhétvége korábbi részében Leclerc kijelentette, hogy Sainz „egy kicsit túllőtt a célon”, amikor a sprintversenyen csapattársával szemben védte pozícióját. Leclerc végül megelőzte a spanyolt, és egy hellyel előrébb végzett.

„Nem segít, ha az ember már a rajtnál elveszít egy pozíciót” – mondta a csapatfőnök, Frederic Vasseur. „De végül is a rajtnál (Sergio) Pérez és (Lando) Norris mögött voltunk, és a verseny végén is mögöttük végeztünk” – mondta.

„Azt hiszem, ha vesztettünk is valamit, az az utolsó etapban történt.”

„Carlos egy kicsit peches volt a boxkiállás időzítésével, mert vagy három vagy négy kört ment a virtuális biztonsági autó előtt, majd a biztonsági autó előtt, és egy kicsit aggódott, hogy nagyon hosszú etapot csinál az utolsó szett kemény gumikkal.”

„Az elején egy kicsit visszafogott volt, de nagyon jól csinálta, hogy így kezelte a hosszú szakaszt.”

Ami a csapaton belüli versengést illeti, Vasseur elmondta, hogy fel fogja vetni a témát a versenyzőinek.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Az F1 Academy bajnok hatalmasat bukott, a W Series bajnoka történelmet írt

Nagy sikerek és nagy bukások történtek hétvégén a női versenyzők körében. Marta Garcia, az F1…

2 óra ago

Kompolti Sportmajális: egy nap, megszámlálhatatlan élmény

A világelső quad és homokfutó gyártójának, a Can-Am-nak (www.brp.com) az idei csúcsmodelljei, a "traktorok ferrarija",…

2 óra ago

Eddig 3/3 az idei F1-es szezonban, de ki lesz a következő?

A 2025-ös Forma-1-es szezon első három versenyén három különböző versenyző állhatott fel a dobogó legfelső…

3 óra ago

Újabb versenyzőt vett át az Alpine alakulatától a Haas F1!

A MoneyGram Haas F1 Team hivatalosan is bejelentette, hogy Ryō Hirakawa lesz a 2025-ös FIA…

5 óra ago

Örülhetnek, akik utálnak korán kelni! Itt a hétvégi Forma-1-es menetrend!

A tripla Forma-1-es versenyhétvégék második állomása következik hétvégén: a Bahreini Nagydíj. Ezúttal már fellélegezhetnek azok,…

8 óra ago

Piastri bosszús, amiért nem sikerült elkapni Verstappent

Oscar Piastri szerint a pályapozíció sokba került a McLarennek, a Max Verstappen elleni csatában. A…

18 óra ago