Fotó: Lintao Zhang/ Getty Images / Red Bull Content Pool
A Forma-1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali arról számolt be, hogy szeretne hatnál több sprintversenyt látni egy szezonban. Ezt arra alapozza, hogy az idei Kínai Nagydíjon debütáló, új menetrend szerinti sprinthétvége jól szerepelt.
A hétvége menetrendjét úgy módosították, hogy a kvalifikáció és a sprintfutam egymást kövessék szombaton. Az új formátum azt is lehetővé tette a csapatok számára, hogy a sprintverseny vége után és a nagydíj kvalifikációja előtt még dolgozzanak autóikon. Erre korábban a parc ferme-i szabályok miatt nem volt lehetőség, péntek délutántól nem lehetett volna az autókhoz hozzányúlni.
Jelenleg a versenynaptárban szereplő 24 versenyhétvégének csak egynegyede tartalmaz sprintfutamot: Sanghaj volt az első a szezonban, most Miami következik, majd Ausztria, az Egyesült Államok, Brazília és Katar.
De miután a múlt héten az eső is segített összekeverni a sprint rajtrácsát, Domenicali szerint az így létrejött szórakoztató esemény a bizonyíték arra, hogy a jövőben több ilyenre lenne szükség.
„A kvalifikációs sprinten, azon hihetetlen körülmények között, rengeteget futottunk” – mondta Domenicali, utalva arra, hogy sokkal szórakoztatóbb volt, hogy akció volt a pályán. és a csapatok nem a boxutcában várakoztak.
„El kell kerülnünk minden lehetőséget, hogy olyan helyzet alakuljon ki, mint Japánban, ahol az autók nem mozdultak” – mondta a héten a Sky Sports F1-nek. „Ez nem jó azoknak az embereknek, akik azért jönnek, hogy lássanak minket és a versenyzőket.”
„Kötelességünk gondoskodni arról, hogy minden nap legyen valami akció a pályán, és hogy tiszteletben tartsuk a szurkolókat, akik idejönnek, és jól akarják érezni magukat. Azt mondanám, hogy ez [a sprint] nagyszerű, mert ez minden nap fenntartja a feszültséget.”
Domenicali elmondta, hogy a következő F1-es bizottsági ülésen fel kívánja venni a további sprintfutamok felvételének lehetőségét.
„Meglátjuk, hogyan alakul az idei év a sprintekkel” – mondta Domenicali. „Biztos vagyok benne, hogy a csapatok megértik, hogy megoldást kell találnunk.”
Az új sprintformátumot egyébként Max Verstappen is viszonylag pozitívan fogadta, pedig korábban kritikusan nyilatkozott a sprintversenyekről. De annak nem örülne, ha még több sprint kerülne a naptárba.
„Ne vigyük túlzásba” – mondta a Red Bull világbajnoka. „Már így is 24 futamot teljesítünk egy évben, ráadásul ebből hat ilyen sprintverseny.”
„Értem én, hogy jobbnál jobb számokat adnak el a tévében, de ez több stresszt is jelent a szerelőknek és mindennek” – figyelmeztetett. „Meg kell birkózni vele, de ne gondoljuk, hogy most 12 ilyenre van szükségünk, mert ez megviseli az embereket.”
Lando Norris is hangsúlyozta, hogy nem is annyira a versenyzőkre nehezedik a teher, mint inkább a csapat többi dolgozójára, akik a nagydíjhétvégéken egész nap, sőt éjszaka is dolgoznak.
„Őszintén szólva nem hiszem, hogy ez túl rossz lenne nekünk, versenyzőknek. Nem hiszem, hogy mi lehetünk azok, akik egyáltalán panaszkodhatnak” – mondta a McLaren versenyzője. „A több száz szerelőnek és mérnöknek kell annyit utaznia.”
„Ez nem egészséges számukra. Nem fenntartható. Szóval a probléma nem a versenyzőknél van. Az embereknek jobban kellene figyelniük a csapat többi tagjára.”
A futam során egy meglepő dolog szemtanúi lehetett a Japán Nagydíj nezőközönsége. Alexander Albon magas…
A kétszeres MotoGP-világbajnok Pecco Bagnaia szerint évekig fog tartani, amíg megemészti, hogy elveszítette a 2024-es…
Nagy sikerek és nagy bukások történtek hétvégén a női versenyzők körében. Marta Garcia, az F1…
A világelső quad és homokfutó gyártójának, a Can-Am-nak (www.brp.com) az idei csúcsmodelljei, a "traktorok ferrarija",…
A 2025-ös Forma-1-es szezon első három versenyén három különböző versenyző állhatott fel a dobogó legfelső…
A MoneyGram Haas F1 Team hivatalosan is bejelentette, hogy Ryō Hirakawa lesz a 2025-ös FIA…