Fotó: Jiri Krenek/Mercedes-Benz AG
A Miami Nagydíj stewardjai nem büntették meg a Mercedest a boxutcai szabálytalanság miatt. Valtteri Bottas azonban három rajthelyes kapott.
A sprintkvalifikáció második szakaszában Lewis Hamilton szerelői láthatóan sisak nélkül dolgoztak a brit versenyzp autóján. Ezzel megsértették a sportszabályzat 34.13-as cikkelyét.
A stewardok azonban nem osztottak ki ezért büntetést a Mercedesnek, mert „számos más csapat” is hasonlóan járt el.
„Miközben a csapat viselkedését vizsgáltuk ezzel a szabálysértéssel kapcsolatban (amelyet a versenyirányítás jelentett nekünk), tudomásunkra jutott, hogy számos más csapat is hasonló munkát végzett sisak és/vagy szemvédő nélkül az etap soránt, akár a boxkiállás során, akár annak közvetlen közelében” – áll az FIA közleményében.
„Természetesen azok, akik a boxkiállási pozíción belül dolgoztak az autón, szintén megsértették a 34.13-as cikkelyt (például az autó megérintésével vagy az autó felemelésével). Valójában azok, akik kissé a boxkiállási pozíciókon kívül helyezkedtek el, talán nem sértették meg a fenti cikkelyt, de a különbségtétel biztonsági szempontból (ami a szabály célja) nem volt nyilvánvaló számunkra.”
„Továbbá úgy tűnik, hogy bevett gyakorlat, hogy a boxkiállási pozícióban felemelik az autót, miközben a fékeket hűtik, hogy az autót visszahozzák a garázsba. Szigorúan értelmezve ez is sértheti a fenti szabályokat.”
„Ilyen körülmények között tehát nem szolgálna hasznos célt egy csapat megbüntetése, ahol potenciálisan az összes vagy majdnem az összes csapat megszeghette ezt a cikkelyt valamilyen formában.”
Nem voltak azonban ennyire elnézőek Bottasszal szemben. A finn versenyzőt azért idéztek be, mert az SQ1-ben az 1-es kanyarban feltartotta Oscar Piastrit.
Bottas épp hűtő körön volt, haladt az 1-es kanyar felé, amikor Piastri érkezett mögötte a McLarennel, és szerencsésen elkerülték az érintkezést.
„Az egyes kanyar előtti egyenesben a 77-es autó [Bottas] egy gyors kör befejezése után lassan haladt az ideális íven, miközben a 81-es autó [Piastri] egy gyors körön közeledett. A 81-es és a 77-es autónak kitérő manővert kellett tennie, hogy elkerüljék az ütközést” – áll az indoklásban.
„Az elsődleges felelősség a versenyzőt terheli, hogy ne hozza magát olyan helyzetbe, amellyel szükségtelenül akadályoz egy másik versenyzőt. Itt a 77-es autó lassan haladt az ideális íven, és ő okozta a kialakult helyzetet.”
„A meghallgatás során azonban mind a csapat, mind a 77-es autó vezetője elismerte, hogy a csapat nem figyelmeztette a 77-es autó vezetőjét, hogy a 81-es autó gyors körön van. Ez nyilvánvalóan hiba volt a csapat részéről, és jelentősen hozzájárult az incidenshez.”
Ennek értelmében a bírák három rajthelyes büntetéssel sújtotta Bottast. Ezzel a finn az utolsó rajthelyre csúszott.
Eddig a Ferrari messze elmarad a várakozásoktól, pedig Lewis Hamilton érkeztével nagy dolgokat vártak az…
Amikor ősszel a dán LEGO cég bejelentette, hogy piacra dobja az F1-es mezőny autóinak méretarányos…
Az utazásom utolsó napjára csak egyetlen dolgot terveztem be: a Horacio Pagani Múzeum és Atelier…
A FIM első alkalommal aktiválta az új, üzemanyag-áramláson alapuló teljesítménykiegyenlítő rendszert, és az első két…
Christian Horner elárulta, hogy miért romlott el a boxutcai jelzőlámpa Red Bull garázsánál, a Bahreini…
Franco Colapinto bocsánatot kért Uruguaytól. Az argentin egy podcastban "vicces" jellemzést adott a dél-amerikai országról, amelyekkel…