Categories: F1

Verstappen tudta, hogy nagy katasztrófát úszott meg

Max Verstappen azt mondja, nagyon is tisztában volt Sergio Pérez fenyegető jelenlétével a háta mögött a Miami Nagydíj rajtjánál. Hozzátette, hogy Red Bull-os csapattárának 1-es kanyarba való megérkezése, majdnem „katasztrófát” okozott. 

Charles Leclerc lassú rajtja után a negyedik helyről induló Pérez, a belső ívre ugrott, hogy csapattársa, Max Verstappen mögött megszerezze a második helyet. A merész húzás azonban kockázatosra sikeredett. Amikor a mexikói az első kanyarba ért, majdnem összeütközött Verstappen autójának hátuljával. Pérez végül inkább feladta a pozíciót az épségük érdekében, és az ötödik helyen folytatta a versenyt.

„A rajtja optimista volt” – mondta a csapatfőnök Christian Horner.

„Ráment, nyilván nagyon mélyen akart fordulni, és szerencséje volt, hogy nem találta el Maxot az első kanyarban, és nem gyűjtötte be a pályára visszatérő Ferrarit.”

Verstappen, aki akkor még az élen állt, tudatában volt annak, hogy mit sikerült éppen elkerülniük.

„Nagyon is tudatában voltam. Befordultam, és láttam, hogy bezár” – mondta. „És a verseny után megnéztem, olyan volt, mint egy karcolás a diffúzoromon. Szóval valami biztos eltalált.”

„De igen, nagyon közel volt. Természetesen katasztrófával is végződhetett volna, a csapat számára. Szóval igen, szerencsénk volt.”

Pérez maga is elismerte a kockázatot, amit vállalt.

„Jól rajtoltam, Charlesnak nagyon rosszul sikerült a rajt, de amint befékeztem a belső íven, nem volt tapadás, akárcsak Lewis [Hamilton] esetében tegnap [a sprinten]” – magyarázta Pérez.

„Az ideális íven kívül nem volt tapadás, és a végén beragadtam. Majdnem kiütöttem Maxot. Szóval le kellett szállnom a fékről, és egy pozíciót vesztettem Oscarral szemben.”

„Elég szerencsétlen volt, de ettől eltekintve, azt hiszem, ma küzdöttünk némi tempóért. Egyszerűen nem sikerült olyan tempót diktálnunk, amire szükségünk lett volna, és igen, ez olyasmi, amin dolgoznunk kell, hogy megpróbáljuk megérteni, mi volt a probléma.”

Pérez az ötödik helyen zárt, de a verseny végső értékelésében egy helyet javított, miután Carlos Sainz időbüntetést kapott.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Hamilton újraalkotta Lauda legendás Ferrari fotóját

Lewis Hamilton odaadó tisztelettel adózott Niki Lauda előtt, amikor először indul Ferrari-pilótaként az Olasz Nagydíjon,…

8 perc ago

Lemeccselt Quartararóval Álex Márquez, aki 875 nap után lett pole pozíciós

Nem tűnt egyértelműnek az időmérő, ahol változatos sorrend alakult ki. A Magyar Nagydíj után a…

1 óra ago

Rekordeső Magny-Coursban, végül Razgatlıoğlu húzta be a pole-t

Többször dőlt meg a körrekord Magny-Coursban az időmérő edzésen. Végül Toprak Razgatlıoğlu nem talált legyőzőre. …

1 óra ago

Hivatalos: Pierre Gasly hosszú távú jövőt biztosított magának az Alpine-nál

A BWT Alpine F1 Team örömmel jelentette be, hogy Pierre Gasly az Olasz Nagydíj hétvégéjén,…

3 óra ago

A divatvilág legendája távozott: így emlékezett Leclerc Giorgio Armanira

Pár nappal az Olasz Nagydíj előtt, szeptember 4-én elhunyt a világhírű olasz divattervező, Giorgio Armani.…

3 óra ago

Egy dél-amerikai megszállott álma: így született a Chelsea1979 motorsport-szentély

A Spanyol Nagydíj hetében lehetőségem volt meglátogatni Eduardo Costabal magángyűjteményét, a Chelsea1979-ot. Az Instagramon találtam…

5 óra ago