Categories: F1

Verstappen tudta, hogy nagy katasztrófát úszott meg

Max Verstappen azt mondja, nagyon is tisztában volt Sergio Pérez fenyegető jelenlétével a háta mögött a Miami Nagydíj rajtjánál. Hozzátette, hogy Red Bull-os csapattárának 1-es kanyarba való megérkezése, majdnem „katasztrófát” okozott. 

Charles Leclerc lassú rajtja után a negyedik helyről induló Pérez, a belső ívre ugrott, hogy csapattársa, Max Verstappen mögött megszerezze a második helyet. A merész húzás azonban kockázatosra sikeredett. Amikor a mexikói az első kanyarba ért, majdnem összeütközött Verstappen autójának hátuljával. Pérez végül inkább feladta a pozíciót az épségük érdekében, és az ötödik helyen folytatta a versenyt.

„A rajtja optimista volt” – mondta a csapatfőnök Christian Horner.

„Ráment, nyilván nagyon mélyen akart fordulni, és szerencséje volt, hogy nem találta el Maxot az első kanyarban, és nem gyűjtötte be a pályára visszatérő Ferrarit.”

Verstappen, aki akkor még az élen állt, tudatában volt annak, hogy mit sikerült éppen elkerülniük.

„Nagyon is tudatában voltam. Befordultam, és láttam, hogy bezár” – mondta. „És a verseny után megnéztem, olyan volt, mint egy karcolás a diffúzoromon. Szóval valami biztos eltalált.”

„De igen, nagyon közel volt. Természetesen katasztrófával is végződhetett volna, a csapat számára. Szóval igen, szerencsénk volt.”

Pérez maga is elismerte a kockázatot, amit vállalt.

„Jól rajtoltam, Charlesnak nagyon rosszul sikerült a rajt, de amint befékeztem a belső íven, nem volt tapadás, akárcsak Lewis [Hamilton] esetében tegnap [a sprinten]” – magyarázta Pérez.

„Az ideális íven kívül nem volt tapadás, és a végén beragadtam. Majdnem kiütöttem Maxot. Szóval le kellett szállnom a fékről, és egy pozíciót vesztettem Oscarral szemben.”

„Elég szerencsétlen volt, de ettől eltekintve, azt hiszem, ma küzdöttünk némi tempóért. Egyszerűen nem sikerült olyan tempót diktálnunk, amire szükségünk lett volna, és igen, ez olyasmi, amin dolgoznunk kell, hogy megpróbáljuk megérteni, mi volt a probléma.”

Pérez az ötödik helyen zárt, de a verseny végső értékelésében egy helyet javított, miután Carlos Sainz időbüntetést kapott.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Martín Márquezzel beszélgetve árult el kulisszatitkokat a balesetéről

Jorge Martín további részleteket árult el arról a balesetről, amely meghiúsította a gondtalan szezon kezdetét.…

8 óra ago

A Forma-1 hivatalos partnere lett a Barilla tészta

A világ legnagyobb tésztagyártója, a Barilla, többéves megállapodás keretében csatlakozik a Forma-1-hez, mint új hivatalos…

9 óra ago

Piastri az élen az FP2-n, Hadjar Verstappen előtt, Tsunoda a mezőny végén

A Bahreini Nagydíj második szabadedzésére ismét a szokásos, teljes mezőny ült autóba, miután az első…

10 óra ago

Marc Márquez: „Elméletileg Álex és Pecco jobb nálam”

Marc Márquez elismerte, hogy Katarban először lesz hátrányban a többiekhez képest. A nyolcszoros világbajnok eddig…

12 óra ago

Norris vitte a prímet a bahreini első szabadedzésen, amin 6 újonc is részt vett

Lando Norris és a McLaren ismét az élen zárt – ő volt a leggyorsabb a…

13 óra ago

Russell valódi logisztikai problémaként azonosította Sainz „elég drága kakiját”

George Russell kiállt Carlos Sainz mellett, miután a Williams Forma-1-es pilótáját 20 000 eurós büntetéssel…

14 óra ago