Fotó: Chris Graythen/Getty Images / Red Bull Content Pool
Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója arról beszélt, hogy Adrian Newey „még biztosan nem végzett” a Forma-1-gyel, annak ellenére, hogy az év végesztével távozik a Red Bulltól.
A 65 éves tervezőmérnökre szinte minden csapatnak fáj a foga, hiszen a sportág talán legnagyobb géniuszának tartják. Úgy tudni, hogy Aston Martintól és a Ferraritól is kapott szerződési ajánlatot, de állítólag egykori csapata, a Williams is szívesen látná.
Newey 1997 és 2005 között nyolc évet töltött a McLaren-Mercedesnél, ahol Mika Hakkinennel két egymást követő bajnoki címet szereztek az általa tervezett autók. Így az sem lenne meglepő, ha a McLaren is visszacsábítaná őt.
Brown az F1 Beyond The Grid podcastben nyilatkozott ezzel kapcsolatban.
„Nem, nem, nem, nem, nem, nem, nem, nem, nem, nem! Nagyon elégedettek vagyunk azzal, amink van” – mondta.
„Nyilvánvalóan ő minden idők legsikeresebb tervezője, és jó barátom is – együtt megyünk versenyezni, jövő héten a monacói történelmi versenyen fogunk részt venni. De nagyon elégedett vagyok azzal a csapattal, amink van” – mondta a McLaren embere.
„Izgalmas, hogy távozik (a Red Bulltól), de lássuk, mit lép! Már régóta csinálja ezt.”
„Tudom, hogy Eddie Jordan együtt dolgozik vele és vigyáz rá, és azt mondta: ‘Nézd, ne várd el tőle, hogy holnap csak úgy beleugorjon valami újba’.”
„Én ezt készpénznek veszem. Szerintem Adrian jövő héten megy, és élvezni fogja a monacói történelmet, és egy kis időt szán arra, hogy kitalálja, mit akar csinálni.”
„Szerintem az F1-ben fogja folytatni. Szereti ezt a sportot. Szerintem még biztosan nem fejezte be.”
„Megcsinálja az utcai autót, nyilvánvalóan megcsinálta az [Aston Martin] Valkyrie-t, beszélt nekem arról, hogy szeretne Le Mans-t nyerni, volt az IndyCarban – innen ered a kapcsolata Bobby Rahallal, amikor a Jaguart vezette -, szóval szerintem szereti az IndyCart is.”
„Azt nyugodtan mondhatom, hogy még nem végzett a motorsporttal.”
Arra a kérdésre, hogy Newey szerepet játszhat-e a McLaren sportautós tevékenységében, Brown így válaszolt: „Soha ne mondd, hogy soha, de erről még nem beszélgettem vele.”
„Jelenleg GT3-ban versenyzünk, szóval ez tényleg kívül esik az autóipari tevékenységünkön. És mivel ez egy utcai autó gyártáson alapuló versenyautó, így szerintem nem igazán lenne rá szükség [Newey-ra].”
„Természetesen hozzáadott értéke lenne, de ez nem ugyanaz, amihez szerintem hozzászokott, vagyis hogy előveszi a tollát és rajzol egy versenyautót.”
A McLaren azonban nincs jelen az Endurance Világbajnokság (WEC) hypercar kategóriájából. Ellenben a rivális márkák igen, mint például a Ferrari, a Porsche és az Alpine.
„Szeretnék egy LMP1-es vagy LMDh programot csinálni” – mondta ezzel kapcsolatban Brown.
„Mi vagyunk az egyetlen csapat, amely valaha is megnyerte a Tripla Koronát (Trple Crown, ami azt jelenti, hogy nyert F1-es Monacói Nagydíjat, Indy 500-at és Le Mans-i 24 órás versenyt is). Szeretném, ha a McLaren egyszerre versenyezne a Forma-1-ben, az IndyCarban és a Hosszútávú Világbajnokságban (WEC) is a legmagasabb szinten.”
„Nagyszerű, hogy most a GT3-ban vagyunk az autóipari üzletágunkkal, de ez lenne a csúcs.”
A legfrissebb szóbeszéd szerint az Aston Martin (is) érdeklődik a Mercedes versenyzője, George Russell iránt…
Nico Hülkenberg lévén szenzációs, ötödik helyet ért el a svájci kicsapat Barcelonában. A sereghajtónak titulált…
Az elmúlt években a Forma-1 új aranykorát éli – legalábbis nézettség és népszerűség szempontjából. A…
Amíg Johann Zarco új szerződést kaphat, addig Somkiat Chantra helyzete aggasztó. Egészen magas hőfokon izzik…
Flavio Briatore egyáltalán nem boldog Franco Colapinto eddig produkcióival. Az argentin versenyző az idei szezon…
Lee McKenzie, Forma-1-es tévériporter nyíltan beszélt Instagramon a „szörnyű” és „undorító” megjegyzésekről, amelyeket a múlt…