Fotó: Ferrari
A Forma-1 tekintetében május 12. két okból érdekes. Ezen a napon történt a sportág egyik legemlékezetesebb csapatutasítása, valamint egy versenyő elvesztette jogosítványát. A két esetnek természetesen semmi köze egymáshoz.
2002-ben az Osztrák Nagydíjon történt az eset, azon a pályán, amit ma Red Bull Ringként ismerünk, akkor azonban még az A1 Ring nevet viselte. A Ferrari két versenyzője állt az élen, Rubens Barrichello haladt az élen, még az utolsó körben is, és Michael Schumacher követte őt, egy másodperc lemaradással. Igen ám, de a brazilt csapatrádión utasították, hogy adja át a győzelmet Schumachernek. Barrichello meg is tette, nagyon látványosan lelassítva a célegyenesben, így aztán semmilyen kétség nem fért hozzá, hogy tudatos elengedés történt, és nem a leggyorsabb nyerte a versenyt.
A díjátadó pillanatai egyiküknek sem voltak kellemesek. A szituációt kifütyülte a közönség, míg Schumacher úgy próbálta menteni a helyzetet – sikertelenül -, hogy ő a dobogó második fokára állt, csapattársát pedig feltessékelte az első helyre.
A csapatutasításért a Ferrarit 500 000 dolláros pénzbüntetéssel sújtotta az FIA, és egyúttal be is tiltotta a csapatutasításokat.
Barrichello később elárulta, hogy azért tett eleget a kérésnek, mert a csapatnál maradása múlt rajta.
„Tudod, hogy Michael van mögötted?” – ezt kérdezték a braziltól rádióm, majd hozzátették: „Ez fontos a bajnokság szempontjából.”
„A beszélgetés intenzitása körről körre nőtt” – mesélte Barrichello. „Majd azt mondták, hogy gondolkodjak a szerződésemre. Számomra így egyértelmű volt: ‘vedd le a lábad a gázról, vagy hazamész’.”
A kolumbiai vezetői engedélyét bevonta a francia rendőrség, mert 130 km/h-val túllépte a 82 km/h-s sebességkorlátot
közúti vezetői engedélyét bevonták, miután a francia rendőrség rajtakapta, hogy 130 km/h-val hajtott egy 82 km/h-s sebességkorlátozás mellett.
Montoya a francia Riviéra egyik autópályáján haladt monacói otthona felé, mikor motoros rendőrök eredtek a nyomába. De a versenyző nem is állt meg nekik azonnal.A bírságot a helyszínen kifizette, és a volánt pedig átadta feleségének, Connie-nak.
Az akkor a Williamsnél versenyző Montoya így nyilatkozott az esetről: „Ki nem megy 200-zal azokon az autópályákon?”
„Én mondom, ez az autó gond nélkül megy 240 km/órával is. Én óvatosan mentem. Connie és én beszélgettünk, és ő azt mondta, hogy menjek óvatosan, mert lehet, hogy lesznek rendőrök az úton, így csak 200 km/órával mentem. Mindenesetre, miután kifizettem a rendőrt, átadtam Connie-nak a volánt, és mondtam, hogy vezessen ő.”
Carlos Sainz azt állítja, hogy nem tetszik neki, amit a 2026-os szabályokból eddig lát. A…
Puskás Ferenc, Kocsis Sándor, Bozsik József, Czibor Zoltán, Détári Lajos egykori csapata, az 1909-ben alapított,…
Lewis Hamilton aggasztóan nyilatkozott a Szaúd-Arábiai Nagydíjról és a Ferrari szezonbeli szerencséjéről. Hamilton felkészült az…
Közel két hónap után folytatódott a hosszútávú világbajnokság (WEC) idei szezonja Imolában, ahol Katar után…
Oscar Piastri bár megnyerte a Szaúd-arábiai Nagydíjat, nem volt makulátlanul boldog a leintés után, emiatt…
Christian Horner nyomtatott képekkel magyarázta el a médiának, miért született hibás döntés a Szaúd-Arábiai Nagydíjon.…