Categories: F1

Senna öröksége Monacóban – mindenki ünnepelt!

Szombaton a Circuit de Monaco különleges felvonulásnak adott otthont Ayrton Senna, a nagy brazil bajnok tiszteletére.

A látványos felvonulás felidézte azokat a főbb mérföldköveket, amelyek a Forma-1 csúcsán a legnagyobb sikereihez vezették.

Egy gokart és négy formaautó, amelyek legendássá váltak. Közös bennük, hogy mindannyian a legendás Ayrton Senna kezei között voltak. A pályafutása előtt tisztelgő menet az Automobile Club de Monaco (ACM) csapatainak munkájának köszönhetően valósulhatott meg, szoros együttműködésben az Instituto Ayrton Senna, a Lotus Héritage és a McLaren Akadémiával.

A másik korszakból származó gépek volánjánál neves és feltörekvő versenyzők tettek meg pár kört a pályán. Mindez rengeteg néző nagy örömére, akik a lelátókon maradtak ebédidőben, hogy egy pillanatra se maradjanak le erről a kivételes látványosságról. A fiatalokat is bevonták ebbe a tiszteletadásba. A McLaren Drivers Academy két tagja, Gabriele Bortoleto és Cristina Gutiérrez meghívást kaptak, hogy vezessék a brazil legenda 1977-es gokartját és egy Formula Ford Van Diemen RF82-t.

Eddie Irvine könnyekig meghatódva élvezte az 1983-as Makaói Nagydíjas Ralt RT3-ban töltött néhány perc minden pillanatát. Aztán jöttek a Forma-1-es évek! Kezdve a Toleman TG184-gyel, amellyel Ayrton Senna bemutatkozott a királykategóriában, és amelyet Stefan Johansson vezetett, míg Thierry Boutsen az 1985-ös Lotus 97T-vel szárnyalt, amellyel Ayrton Senna megnyerte első két nagydíját, Portugáliában és Belgiumban.

Miképp is szervezhettek volna parádét a zseniális pilóta tiszteletére anélkül, hogy egy McLarent ne állítanánk a pályára? A brazil színekben pompázó sisakot viselő Bruno Senna, az unokaöccs, akinek 46 F1-es indulás fűződik a nevéhez, felpörgette ennek az 1990-es MP4/5B-nek a motorját, amikor Ayrton Senna még Gerhard Bergerrel osztozott a McLaren garázsában. Bruno a boxban a felvonulás után ennyit mondott:

„Ez egy elképesztő autó. Nagyon jól éreztem magam a vezetése közben, és a Honda V10-es motorjának zajával szerintem a nézők is nagyon elégedettek voltak.”

Ezt az emlékezetes pillanatot II. Albert monacói herceg jelenléte is a rajtrácson megkoronázta. A sportág más nagy nevei, mint Zak Brown és a monacói születésű Ferrari-pilóta Charles Leclerc is részt vettek ezen az eseményen.

Vámosi Péter

Recent Posts

Vélemény Loïc Chenevas-Paule, Fernando Alonso életéről szóló könyvéről

Egy darabig azt gondoltam, hogy majd akkor fogok Alonsoról könyvet olvasni, amikor azt ő maga…

15 perc ago

VSC és SC: Közel egyforma volt Ocon és Antonelli esete, mégis különféle döntések születtek

A vasárnapi Forma-1-es Emilia-Romagna Nagydíjon két kesés történt. Egyik sem baleset volt: Esteban Ocon és…

2 óra ago

Tanulságos hazai futama volt Antonellinek

Eseménydús első hazai futamán van túl Andrea Kimi Antonelli, aki nem a legelégedettebben hagyta el…

4 óra ago

Az Aprilia megtalálhatta Martín utódját, de más is őt akarja

Jorge Martín távozása eldöntheti a dominót a pilótapiacon, ahol egyre több versenyző kerül elő. A…

6 óra ago

Nem kér a Forma-1-ből az IndyCar-bajnok

Továbbra sem szeretne a Forma-1-be menni Álex Palou, az IndyCar háromszoros bajnoka. Jövőre érkezik a…

8 óra ago

Megdöbbentően nagy meglepetés: Az ex-Ferrari versenyző szerezte meg az Indy 500-on a pole-t

Egy bravúros teljesítmény után, Robert Shwartzman szerezte meg az Indy 500-ra a rajtelsőséget. Ahogy a…

10 óra ago