Categories: F1

Ez miattam van – így reagált Verstappen Kimi Antonelli helyzetére

Egy F1-es versenyen való elinduláshoz egy versenyzőnek összesen 40 pontot kell összegyűjtenie alacsonyabb szériákban elért eredményekkel ahhoz, hogy szuperlicencet kapjon. Ezt a rendszert 2016-ban vezették be.

A Forma-1-et irányító testület, az FIA azt követően döntött a pontrendszer bevezetéséről, hogy Verstappen 17 évesen és 166 naposan debütált a Forma-1-ben a 2015-ös szezon elején. Ő az F3 European Championshipből azonnal az F1-be ugrott.

A szuperlicenc megszerzésének további követelményei közé tartozik, hogy legalább 18 évesnek kell lenni, és két teljes szezon legalább 80%-át teljesíteni kell egy együléses sorozatban.

Ez az előírás tavaly ismét reflektorfénybe került, amikor az FIA elutasította a Red Bull kérését, hogy az IndyCar-futamgyőztes Colton Herta felmentést kapjon e feltételek alól.

Nemrégiben kiderült, hogy a Mercedes junior versenyzője, Andrea Kimi Antonelli számára is kérvényt nyújtottak be az FIA-hoz, hogy szuperlicencet kapjon, még mielőtt augusztusban betölti a 18. életévét.

A jelenleg a Prema színeiben az F2-ben versenyző olasz versenyzőt már idén kapcsolatba hozták egy F1-es üléssel. Ám a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azt mondta, hogy „nem fog megtörténni”.

A háromszoros világbajnok Verstappen elmondta, hogy ellenzi a jelenlegi pontrendszert, szerinte az nem szolgálja a célját.

„Ezt a szabályt természetesen miattam vezették be” – mondta Verstappen a holland sajtónak. „Végül is nem teljesíti azt, amire hivatott.”

„Nem kifejezetten róla (Antonelli) van szó, de ez megakadályozhat néhány tehetséget abban, hogy gyorsan bekerüljenek a Forma-1-be, mert előbb össze kell gyűjteniük azt a 40 pontot.”

„Nem vagyok nagy rajongója ennek, ennek az egész rendszernek. Az FIA szerint ez jó, de én inkább nem szeretném, hogy így legyen.”

„Ha valaki 17 vagy 18 éves, és talán 20 pontja van. De ha nagyon gyors, akkor miért ne kerülhetne be a Forma-1-be?”

Verstappen korai debütálása nem okozott csalódást azoknak, akik hittek benne. Ő lett a legfiatalabb versenyző, aki valaha pontot szerzett, a legfiatalabb, aki dobogón végzett, és a legfiatalabb, aki futamot nyert.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Körvonalazódott Zarco jövője, Chantra viszont kikerülhet a MotoGP-ből

Amíg Johann Zarco új szerződést kaphat, addig Somkiat Chantra helyzete aggasztó. Egészen magas hőfokon izzik…

6 óra ago

Colapinto napjai meg vannak számlálva? Briatore nem elégedett vele

Flavio Briatore egyáltalán nem boldog Franco Colapinto eddig produkcióival. Az argentin versenyző az idei szezon…

8 óra ago

Az F1-es riportermőt műtéte után támadták kinézete miatt

Lee McKenzie, Forma-1-es tévériporter nyíltan beszélt Instagramon a „szörnyű” és „undorító” megjegyzésekről, amelyeket a múlt…

10 óra ago

E-sport premier a NET4+-on: jön a GT World Series

A MATCH4, az ARENA4 és a NET4+ kilenc hagyományos és egy online motorsport sorozatból közvetít…

11 óra ago

Lehet, hogy az FIA nem meri majd eltiltani Verstappent?!

A barcelonai manőverének köszönhetően egy büntetőpontra került az eltiltástól a címvédő Max Verstappen. Ráadásul a…

12 óra ago

Red Bull kivételt kér az FIA-tól: Arvid Lindblad már az F1-re készül?

A Red Bull különengedélyt kért az FIA-tól, hogy junior versenyzője, Arvid Lindblad megkaphassa a Forma-1-es…

13 óra ago